Policie si každou nehodu pečlivě zpracovává do statistiky, kterou nyní dala MF DNES k dispozici. Z ní vyplývá, jaké pražské silnice jsou v tomto směru nejnebezpečnější. Asi málokoho překvapí, že nejvíce nehod se stává na Jižní spojce. V minulém roce se tu podle policistů stalo 289 dopravních nehod s jedním mrtvým. Nejnebezpečnější je pak úsek mezi ulicemi Průběžná a Průmyslová. Zde totiž bourala zhruba třetina řidičů z celé Jižní spojky.
Počet bouraček v Praze za rok 2010Nebezpečné silnice Jižní spojka Pražský okruh (Novořeporyjská) Bělehradská Bělohorská Dálnice D1 u Šeberova Nebezpečné křižovatky Strakonická - Barrandovský most 5. května - Jižní spojka Jižní spojka - Chodovská Evropská - Drnovská Vítězné náměstí Liberecká - Cínovecká Letenské náměstí Jižní spojka - Vídeňská Novořeporyjská - Rozvadovská Ryšavého - Pod Chodovem Dálnice D11 - Východní spojka Zdroj: Policie ČR |
Druhou ulicí, kde se nejčastěji bourá, je Bělehradská spojující Vinohrady s Nuslemi. Loni se tady stalo 57 nehod. Nebezpečný je i Pražský okruh od ulice K Barrandovu až po křižovatku s Karlovarskou ulicí. Celý tento úsek byl svědkem 141 bouraček.
Nebezpečné jsou i křižovatky
Policejní statistiky však hovoří i o nejnebezpečnějších křižovatkách. Pokud jedete po Praze, dávejte pozor hlavně za Barrandovským mostem na křížení se Strakonickou ulicí. V roce 2010 se tu stalo 47 dopravních nehod. Na Jižní spojce se zas více soustřeďte na křižovatce s magistrálou, Vídeňskou nebo Chodovskou ulicí v Záběhlicích.
Nebezpečí na motoristy číhá i v křížení ulic Evropská a Drnovská nebo tradičně o něco níže na Vítězném náměstí, známém jako "kulaťák". Pozor však i na nedaleké Letenské náměstí, kde se v roce 2010 stalo 36 bouraček. Více pozornosti řidičů si však zaslouží i kruhový objezd na Chodově či křižovatka na náměstí I. P. Pavlova, kde loni dokonce jeden člověk zemřel.
Nejnebezpečnější úseky a křižovatky bude policie hlídat více než jiná místa v Praze. "Snažíme se reagovat na aktuální situaci. Hlídky se přitom na těchto rizikových místech soustředí třeba na dodržování rychlosti, alkohol za volantem a další věci," podotkla mluvčí pražské policie Eva Miklíková.
Bezpečnost by mohly zlepšit nasvícené přechody a nové radary
Její kolega, šéf dopravní policie Pavel Švrčula, si myslí, že bezpečnost na silnicích se zlepší, když se někde objeví nové radary měřící rychlost. "Nebo nasvícené přechody pro chodce. Řidič je dříve uvidí a jede pomaleji," objasnil.
Peníze právě na nové radary, nasvícené přechody, semafory či ostrůvky mezi jízdními pruhy dává magistrát. "Besip na to v letošním roce použije přibližně třicet milionů korun," ujistil náměstek primátora Karel Březina.
Do dvou týdnů dostane od Besipu Březina přehled o tom, kde se nové bezpečnostní prvky objeví. Už teď ale prozradil, že například radar měřící rychlost umístí do ulice V Holešovičkách směrem ven z Prahy. Dnes je totiž pouze v protisměru.