Pražský okruh.

Pražský okruh. | foto: ŘSD

Nová část Pražského okruhu už vydělala 289 milionů korun

  • 22
Jihozápadní část Pražského okruhu vydělala od svého otevření na kamionovém mýtném přes 289 milionů korun. Celkem 23 kilometrů dlouhý úsek v pracovních dnech projede v obou směrech na deset tisíc nákladních aut denně, celkově jej už projelo na tři miliony kamionů.

Denní výběry mýtného na této části Pražského okruhu dosahují ve všedních dnech zhruba milionu korun, vyplývá z mýtných statistik. Celkové výběry na všech zpoplatněných úsecích v Česku se pohybují pod hranicí 30 milionů Kč denně, přičemž tuto částku překročí jen ve výjimečných případech.

Nový okruh

Motoristům se okruh otevřel loni 20. září. Stavba za 18,3 miliardy propojila brněnskou dálnici D1 s plzeňskou D5 a ulevila dopravě na Jižní spojce a Barrandovském mostu.

Stavba vede mezi Modleticemi u D1 a Slivencem, navazující sedmikilometrový úsek z 80. let do Třebonic Ředitelství silnic a dálnic zrekonstruovalo. Vznikl tak ucelený úsek okruhu, který propojuje chomutovskou rychlostní silnici R7, karlovarskou R6, plzeňskou dálnici D5, výpadovku na Písek a brněnskou D1.

Rekordním dnem z hlediska výběru mýtného je letošní 7. červenec, kdy systém vybral 32,5 milionu korun, uvedl mluvčí českého mýtného systému David Šimoník. Celkový výnos mýtného systému v celé republice za minulý rok činil 6,5 miliardy.

Největší množství vozidel se po jihozápadní části okruhu pohybovalo v prvních dnech po jeho otevření. Tehdy podle statistik Ředitelství silnic a dálnic úsekem projíždělo přes 50 tisíc vozidel denně.

Podle Jana Hořeního, vedoucího komunikace ŘSD, takto vysoké počty průjezdů způsobili řidiči, kteří se nový úsek dálnice rozhodli projet pouze ze zvědavosti.

"Mýtné statistiky na nové části Pražského okruhu také ukazují, jak se v týdnu vyvíjí tranzit republikou. Začátkem týdne se kamiony ze Slovenska, Maďarska a balkánských států přesouvají do Německa a na konci týdne opačným směrem," řekl Šimoník.

Na Pražském okruhu se tento pohyb projevuje zvýšením provozu až o dva a půl tisíce kamionů směrem na západ v pondělí a v úterý. Ve čtvrtek a v pátek je naopak pravidlem totožný nárůst kamionové dopravy ve východním směru.

Stavba za 18,3 miliardy propojila brněnskou dálnici D1 s plzeňskou D5 a ulevila dopravě na Jižní spojce a Barrandovském mostu.

Stavba za 18,3 miliardy propojila brněnskou dálnici D1 s plzeňskou D5 a ulevila dopravě na Jižní spojce a Barrandovském mostu.

,