Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové nádraží v Boleslavi bude mít na střeše trávník, podívejte se

  9:41aktualizováno  9:41
Nové nádraží v Mladé Boleslavi bude mít možná na střeše trávník. Původní návrh na skleněný "kvádr" se tak změnil na ekologickou stavbu. Přestavba nádraží bude stát 150 milionů, část zaplatí Evropská unie. Stavět by se mělo začít na podzim.

Nádraží v Mladé Boleslavi by mělo mít střechu pokrytou trávou. | foto: Středočeský kraj

"Nechceme v Mladé Boleslavi skleník," hlasitě volali zástupci neziskových organizací a části veřejnosti ještě před rokem.

Skleněná budova se podle nich do krajiny nehodí. Původně chtěli zachovat stávající nádražní budovu, to se ale nepodařilo. Objekt se zbourá, protože je velmi špatném stavu.

Místo skleněné budovy ale na místě s největší pravděpodobností bude stát futuristicky vypadající objekt se zatravněnou střechou.

"Je to vlastně už třetí verze, snad finální. Po té skleněné České dráhy přišly ještě s dalším návrhem, který nás však také neuspokojil, zůstala by tam totiž část starých budov v okolí. My jsme chtěli, aby se území řešilo jako celek," uvedl náměstek hejtmana Robin Povšík.

MODERNÍ BUDOVA. Původní oprýskanou a nevzhlednou budovu nová vizualizace...

Stará budova nádraží (vlevo) bude zbourána. Proti původnímu návrhu nové budovy se lidé bouřili.

Nová budova by měla díky zatravnění a zateplení splňovat i ekologické normy. Měly by se do ní přestěhovat všechny drážní složky, které nyní sídlí po různých menších a nevzhledných budovách v okolí - jde například o ČD Cargo nebo Telematiku.

Stavět se začne do podzimu

Kromě zázemí pro personál a dostatečného komfortu pro cestující přibudou i parkovací místa. S návrhem souhlasí i ti, kteří proti dřívějším návrhům Českých drah protestovali.

"Současný návrh se mi líbí, hlavně proto, že řeší tuto lokalitu v souvislosti s okolím, nejen jednu budovu. Jsem také rád, že občané mají moc změnit to, co se jim nelíbí," řekl Jak Kurka z občanského sdružení Téma dne.

Nové nádraží má stát 150 milionů korun, včetně demolice současné nádražní budovy. Z toho až 70 procent mají uhradit evropské fondy.

Stavět by se mělo začít do podzimu. "Zatím jde jen o studii, ale během několika týdnů by měl být vybrán v soutěži projektant, do léta pak chceme mít hotový celý projekt, do kterého se mohou ještě zanést některé změny," podotýká náměstek.

Rekonstrukce nádraží v Mladé Boleslavi je zakotvena ve smlouvě mezi Českými drahami a Středočeským krajem. Kromě něj má být ještě opraveno nádraží v Nymburce, Kutné Hoře nebo Příbrami. Mladoboleslavské má však vzhledem ke špatnému technickému stavu a nevyhovujícím bezpečnostním i hygienickým podmínkám přednost.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Krávy na pastvě zabil výboj proudu ze sloupu vysokého napětí.
Elektrický výboj zabil krávy na pastvě, mohla ho vyvolat poštolka

Celkem tři telata z jedné farmy na Benešovsku zemřela po zásahu elektrickým proudem. Pásla se v tu chvíli na louce pod stožárem elektrického vedení. Podle...  celý článek

Developerská firma Sekyra Group chce výstavbu na Rohanském ostrově v Praze...
Rohanský ostrov se znovu stane ostrovem, zabydlí ho nová čtvrť

Na podzim se veřejnost seznámí s podobou developerského projektu v Karlíně. Stavět by tam mohlo i město, a to byty s nízkým nájmem. Navíc by se ostrov, který...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 ve Středočeském kraji

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.