Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec kolonám. Autobusy na pražské Podbabě zrychlí nový vyhrazený pruh

  17:41aktualizováno  17:41
V Praze už funguje 31 kilometrů vyhrazených pruhů pro autobusy. Nově se cestování hromadnou dopravou zjednoduší směrem na Dejvickou, kde nejsou výjimkou kolony dlouhé více než kilometr. Autobusy se jim nyní díky novému pruhu vyhnou.

Autobusy stoupají v novém vyhrazeném pruhu směrem na Dejvickou. | foto: ROPIDiDNES.cz

Zpoždění autobusů při cestách směrem Dejvická od Suchdola či Roztok by mělo být minulostí. Možnému uváznutí autobusů v nekomfortních kolonách zamezí nový jízdní pruh, který je pro ně vyhrazen. Od tohoto týdne funguje v Podbabské a Roztocké ulici.

„Autobusy v těchto místech nabíraly až čtvrthodinové zpoždění,“ řekl Ondřej Kubala, mluvčí společnosti ROPID. „Kolony jsou v některých případech dlouhé až jeden kilometr,“ dodal.

Autobusy stály v zácpách především ve směru od světelné křižovatky na Podbabě (křižovatka Podbabská x Ve Struhách), přičemž kolony v některých případech sahaly až ke kruhovému objezdu na úpatí suchdolského kopce.

Vzhledem k tomu, že se jedná o místo, kudy projíždí ve špičce 32 autobusů Pražské integrované dopravy za hodinu, a že v pracovní den tudy projede v linkových autobusech 43 tisíc lidí, bylo nezbytné situaci řešit.

„Nový pruh je vyhrazený pro autobusy, cyklisty a vozy taxislužby v ranní a odpolední špičce, měří zhruba 1,2 kilometru a využívají ho linky 107, 116, 147, 160, 340, 350 a 355,“ přiblížil Kubala.

Linky využívající nový pruh

107, 116, 147, 160, 340, 350 a 355

Díky podpoře hlavního města Prahy se podařilo od roku 2010 otevřít už deset kilometrů vyhrazených pruhů pro autobusy, přibylo 30 světelně řízených křižovatek, které preferují projíždějící tramvaje a na více než 60 dalších křižovatkách semafory upřednostňují také autobusy.

Pro autobusy tak v Praze funguje už 31 kilometrů vyhrazených pruhů, z toho 22 km je samostatných a 9 km společných s tramvajemi.

Světelně řízených křižovatek, které upřednostňují autobusy, je přes 180, to je skoro třetina všech semaforů v Praze.

„Všechna tato opatření pomáhají zvyšovat rychlost a také spolehlivost městské hromadné dopravy,“ podotkl Kubala.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.