Zpoždění autobusů při cestách směrem Dejvická od Suchdola či Roztok by mělo být minulostí. Možnému uváznutí autobusů v nekomfortních kolonách zamezí nový jízdní pruh, který je pro ně vyhrazen. Od tohoto týdne funguje v Podbabské a Roztocké ulici.
„Autobusy v těchto místech nabíraly až čtvrthodinové zpoždění,“ řekl Ondřej Kubala, mluvčí společnosti ROPID. „Kolony jsou v některých případech dlouhé až jeden kilometr,“ dodal.
Autobusy stály v zácpách především ve směru od světelné křižovatky na Podbabě (křižovatka Podbabská x Ve Struhách), přičemž kolony v některých případech sahaly až ke kruhovému objezdu na úpatí suchdolského kopce.
Vzhledem k tomu, že se jedná o místo, kudy projíždí ve špičce 32 autobusů Pražské integrované dopravy za hodinu, a že v pracovní den tudy projede v linkových autobusech 43 tisíc lidí, bylo nezbytné situaci řešit.
„Nový pruh je vyhrazený pro autobusy, cyklisty a vozy taxislužby v ranní a odpolední špičce, měří zhruba 1,2 kilometru a využívají ho linky 107, 116, 147, 160, 340, 350 a 355,“ přiblížil Kubala.
Linky využívající nový pruh107, 116, 147, 160, 340, 350 a 355 |
Díky podpoře hlavního města Prahy se podařilo od roku 2010 otevřít už deset kilometrů vyhrazených pruhů pro autobusy, přibylo 30 světelně řízených křižovatek, které preferují projíždějící tramvaje a na více než 60 dalších křižovatkách semafory upřednostňují také autobusy.
Pro autobusy tak v Praze funguje už 31 kilometrů vyhrazených pruhů, z toho 22 km je samostatných a 9 km společných s tramvajemi.
Světelně řízených křižovatek, které upřednostňují autobusy, je přes 180, to je skoro třetina všech semaforů v Praze.
„Všechna tato opatření pomáhají zvyšovat rychlost a také spolehlivost městské hromadné dopravy,“ podotkl Kubala.