Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové značení zůstane v jediné stanici metra, na změny nejsou peníze

  9:55aktualizováno  9:55
Stanice metra B Karlovo náměstí má oproti těm ostatním jiný navigační systém. Od jiných se místní infocedule již dva roky liší barvou i systémem informování cestujících. A podle Dopravního podniku se osvědčil. Jenže na výměnu v dalších stanicích nemá dopravce peníze.

Orientační systém v metru na Karlově náměstí | foto:  Michal Šula, MAFRA

Například vám přijede návštěva, cestuje metrem a vy jí chcete poradit, kterým východem má ze stanice vyjít. Na Karlově náměstí je to díky navigačnímu systému jednodušší než jinde. Řeknete, aby šla exitem jedna, a návštěva vás spolehlivě najde. Cedule také upozorňují, na jakou dopravu mohou cestující na povrchu přestoupit.

Karlovo náměstí zřejmě zůstane ale nadlouho jedinou stanicí, která jednodušší navigační systém má. Ostatní se přeznačovat nebudou. Nejsou peníze. "Projekt patří mezi akce, které jsme zastavili. Samozřejmě je možnost uskutečnit ho v budoucnu, ale v současné situaci ho považujeme za zbytný," řekla Magdalena Češková, pověřená řízením Dopravního podniku.

Stalo se tak krátce před schválením manuálu nové grafiky pro celou Pražskou integrovanou dopravu. Navigační systém totiž neměl být pomocníkem výhradně v metru, ale i na tramvajových a autobusových zastávkách a navíc by byl jednotný. Zakázka by však vyšla na 400 milionů.

Fotogalerie

"V tom jsou zahrnuté všechny náklady včetně vybavení sloupků na tramvajových zastávkách. Samotné přeznačení celého metra uvnitř by vyšlo maximálně na 30 milionů," řekla Aneta Řehková z tiskového odboru Dopravního podniku.

Systém ve světě už funguje

Tramvajové zastávky měly být vybavené LCD obrazovkami, které cestující znají třeba z Plzeňské ulice či Podbaby. "Navigační systém je výhodný na přestupních uzlech, kde je složitější orientace. Navedlo by to lidi třeba od tramvajové zastávky přímo ke konkrétnímu vstupu do metra," řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Hlavním přínosem však podle něj mělo být třeba i zvýraznění vstupů do metra, navíc by systém mohly využívat firmy či instituce, které v okolí stanic metra sídlí. "Dnes je to značené tak, že tam cestující najde pár ulic a nemusí se dobře zorientovat," dodal Drápal.

Navigační systémy podobné tomu na Karlově náměstí mají i ve světě. "Rozsáhle je využívají například v Japonsku a Hongkongu. Jejich výhodou je označení každého výstupu. Spolu se seznamem budov či pamětihodností si cestující najde svůj výstup a přitom si musí pamatovat jen písmeno či jinou značku," popsal Miroslav Penc, který cestuje po světě a zajímá se o MHD.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

Rostislav Polášek se snaží tým rychle doplnit o zkušené lékaře. Zatím ale...
Liberecké nemocnici chybějí kardiologové, na pomoc jezdí lékaři z Prahy

Nemocnici v Liberci chybějí kardiologové. O nemocné se sem jezdí proto starat lékaři z Prahy. I přesto ale musejí některé pacienty záchranáři převážet do...  celý článek

Nehoda popelářského auta v pražské Doupovské ulici. (26. prosince 2011)
V serpentinách na Kladensku se převrátilo popelářské auto, dva zranění

V serpentinách u obce Libušín na Kladensku sjelo popelářské auto ze silnice a převrátilo se na bok. Záchranáři na místě ošetřili dva muže.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.