Přívoz na Vltavě (ilustrační snímek)

Přívoz na Vltavě (ilustrační snímek) | foto: Ropid

Štvanice ožije, nový přívoz ji propojí s Holešovicemi a Karlínem

  • 8
Východní cíp ostrova Štvanice brzy ožije. Přesně za týden sem začne zajíždět nový přívoz, který ostrov pomyslně spojí s Holešovicemi a Karlínem. Pokud se osvědčí a lidé si sem najdou cestu, plánuje zde radnice Prahy 7 příští rok zřídit improvizovanou plovárnu.

Nový přívoz na Vltavě bude vyjíždět z místa poblíž tramvajové zastávky Pražská tržnice. Cestou zastaví na ostrově Štvanice a pokračovat bude do Karlína. Na Rohanském nábřeží jen několik set metrů od zastávek tramvaje a metra Křižíkova bude mít konečnou.

„V rámci našeho programového prohlášení jsme chtěli propojit Holešovice se Štvanicí. Jenže plánovaná lávka není záležitost několika měsíců, tak jsme se rozhodli pro přívoz. A aby nejezdil jen na Štvanici, propojili jsme jím oba břehy Vltavy,“ řekl iDNES.cz místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský.

Celá cesta mezi tržnicí a Rohanským nábřežím nebude s mezizastávkou na Štvanici trvat déle než deset minut. Přívoz zde bude ve zkušebním provozu fungovat do konce sezony 1. listopadu a pokud se osvědčí, příští rok by tudy mohl jezdit celou sezonu, tedy už od dubna.

Přívozy v Praze

  • P1: Sedlec – Zámky
  • P2: V Podbabě – Podhoří
  • P3: Lihovar – Veslařský ostrov
  • P5: Císařská louka – Výtoň – Náplavka Smíchov
  • P6: Lahovičky – Nádraží Modřany
  • P7: Pražská tržnice - Štvanice - Karlín Rohanský ostrov (od 7. srpna 2015)

Všechny pražské přívozy převezly v roce 2014 celkem 370 000 cestujících (z toho víc než polovinu přívoz P2) a 31 000 jízdních kol.

O přívozu přitom radnice hovořila už na jaře, úřad však dlouho řešil financování.

„Částku na provoz do konce této sezony ve výši zhruba 170 tisíc korun zafinancují z poloviny radnice městské části a z poloviny město Praha,“ upřesnil mluvčí organizace Ropid Filip Drápal.

Ostrov Štvanice patří k místům, která jsou Pražanům pro běžné vycházky složitěji dostupná. 

Ropid i Praha 7 si od zprovoznění přívozu slibují, že se místo podaří lépe zpřístupnit, oživit a že se postupně stane atraktivním.

„Rádi bychom, aby zde byla nějaká restaurace nebo stánek s občerstvením,“ řekl Mirovský s tím, že tuto otázku bude řešit provozovatel přívozu Pražská paroplavební společnost.

Mirovský věří, že přívoz si své cestující najde. „Už teď evidujeme velký zájem,“ řekl. Na Štvanici by pak také mohla příští rok vzniknout malá plovárna. „Mohli bychom sem navézt několik aut s pískem a zřídit improvizovanou pláž. Mohla by tu být i půjčovna deštníků a lehátek,“ vypočítal Mirovský.

Přívoz mezi Pražskou tržnicí a Rohanským nábřežím bude v provozu každý den vždy od 8 do 20 hodin. Jezdit bude v půlhodinových intervalech. „Samozřejmě při zvýšené poptávce bude převozník jezdit častěji,“ upřesnil Drápal. Na loď budou mít přístup také kočárky a cyklisté.

Provoz přívozu bude slavnostně zahájen v pátek 7. srpna odpoledne, první den bude přívoz jezdit až do 21 hodin. Na pořadu bude také kulturní program či krátký triatlon. Více o akci čtěte zde.

Už v 11 hodin však bude pokřtěna a pojmenována loď, která mezi břehy Vltavy bude pendlovat. Radnici Prahy 7 se sešla víc než stovka návrhů.

Nový přívoz spojí vltavské břehy mezi Pražskou tržnicí, Štvanicí a Karlínem u Rohanského ostrova.