Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: V Praze vyplul na Vltavu nový přívoz, dostal jméno Holka

  16:43aktualizováno  16:43
V pátek v Praze vyplul na Vltavu nový přívoz, který spojil Holešovice s ostrovem Štvanice a Karlínem. Místo klasického přívozu ale jezdí loď, která na první pohled zaujme nadstandardním vzhledem i výbavou.

Loďka s čalouněnými sedadly pochází z Holandska. Nový přívoz na Vltavě bude vyjíždět z místa poblíž tramvajové zastávky Pražská tržnice (informovali jsme zde).

„Rozhodli jsme se dát cestujícím co nejkvalitnější a nejkomfortnější plavidlo,“ řekl za provozovatele Richard Vojta. Podle něj by  loď měla vydržet i nepříznivé počasí.  

Lidé měli možnost posílat provozovateli, Pražské paroplavební společnosti, návrhy jmen. Sešlo se jich přes tři sta, mezi návrhy byl třeba Primátor Bém nebo Primátor Rittig, jako parodie na legendární parník Primátor Dittrich.

Nakonec ale zvítězila Holka, což je zkratka pro Holešovice a Karlín. Loď uveze deset cestujících a je bezbariérový.

Fotogalerie

Pokud se osvědčí a lidé si sem najdou cestu, plánuje zde radnice Prahy 7 příští rok zřídit improvizovanou plovárnu.

Radnice už o vytvoření přívozu přemýšlela na jaře, problém však byl s jeho financováním.

Plavba z Holešovic do Karlína zabere dohromady deset minut. Přívoz mezi Pražskou tržnicí a Rohanským nábřežím bude v provozu každý den od 8 do 20 hodin.

Jezdit bude v půlhodinových intervalech a stejně jako u ostatních přívozů při cestě lidé zaplatí jízdné jako v pražské MHD. Přívoz je v Praze trvale na dalších pěti místech, mimo jiné v Podbabě a v Modřanech. Tyto přívozy mají jiné provozovatele.

Přívoz na Štvanici si prosadilo nové vedení radnice Prahy 7. To doufá, že se tímto novým spojením podaří zlepšit dostupnost na zmíněný ostrov a zatraktivnit ho tak pro veřejnost.

„V rámci našeho programového prohlášení jsme chtěli propojit Holešovice se Štvanicí. Jenže plánovaná lávka není záležitost několika měsíců, tak jsme se rozhodli pro přívoz. A aby nejezdil jen na Štvanici, propojili jsme jím oba břehy Vltavy,“ vysvětluje místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský.

Zda bude přívoz s označením P7 vyplouvat z Holešovic i příští rok, zatím není jasné. Od pátku 7. srpna do 1. listopadu bude fungovat ve zkušebním provozu. Pokud se během něj osvědčí, příští rok by mohl na Vltavu vyplout už v dubnu. Následně by podle Mirovského mohl na Štvanici vzniknout stánek s občerstvením nebo restaurace.

Ve hře je i vybudování malé plovárny. „Mohli bychom na místo navézt několik aut písku a zřídit improvizovanou pláž. Mohla by tu být i půjčovna deštníků a lehátek,“ vypočítal Mirovský.

O přívozu se na radnici sedmé městské části hovořilo už na jaře, úřad však dlouho nemohl vyřešit, jak bude svůj projekt financovat. „Částku na provoz do konce této sezony ve výši zhruba 170 tisíc korun zafinancují z poloviny radnice městské části a z poloviny město Praha,“ říká Drápal.

Nový přívoz vyplul nedávno také na Berounku. Lidé se díky němu mohou přeplavit mezi pražskou osadou Kazín a středočeskými Mokropsy. Několikrát denně pak převozník pořádá vyhlídkové jízdy z Černošic do Mokropes. U tohoto přívozu se cestující v brzké době dočkají jedné novinky.

„Chystáme slevy pro ty cestující, kteří převozníkovi předloží Opencard,“ popsal MF DNES Zdeněk Bergman ze společnosti Pražské Benátky, která kazínský přívoz provozuje.

Nový přívoz spojí vltavské břehy mezi Pražskou tržnicí, Štvanicí a Karlín u Rohanského ostrova

Nový přívoz spojí vltavské břehy mezi Pražskou tržnicí, Štvanicí a Karlín u Rohanského ostrova







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.