Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Organizátora pražské MHD povede mladý sociální demokrat Petr Tomčík

  9:05aktualizováno  9:05
Novým ředitelem pražské společnosti Ropid, která organizuje městskou dopravu v metropoli, se stal Petr Tomčík. V úterý to schválila rada hlavního města Prahy. V organizaci tak nahradí Pavla Procházku, který byl v čele společnosti sedm let.

Tatra T3 je československá tramvaj, vyráběná od začátku 60. let do druhé poloviny 90. let 20. století podnikem ČKD Praha v závodě Tatra Smíchov. S přibližně 14 tisíci kusy se jedná o nejpočetněji vyráběný tramvajový vůz na světě. | foto: Ropid

Zvolení do funkce potvrdil iDNES.cz mluvčí magistrátu Vít Hofman. „Rada v úterý schválila doporučení,“ řekl Hofman.

Čtyřiatřicetiletý Petr Tomčík se funkce šéfa Ropidu ujme 1. července 2015. Že jím bude právě on, zastupitel za ČSSD z Prahy-Dubče, se proslýchalo už dříve (o jeho možném zvolení jsme vás informovali zde).

Noční tramvaje budou jezdit častěji

Radní na svém úterním zasedání také schválili úpravu víkendových intervalů pražských nočních tramvají a některých autobusových linek.

Od 1. září budou noční tramvajové linky jezdit z pátku na sobotu a ze soboty na neděli v intervalu 20 minut (místo dosavadních 30). Zkrácení intervalu na 20 minut se týká také šesti nejvytíženějších nočních autobusových linek (504, 505, 508, 510, 511 a 512) (o zkrácení intervalů jsme psali již zde).

Vystudoval ČVUT, nejdříve fakultu dopravní, poté studoval Masarykův ústav vyšších studií. Pracoval jako konzultant, projektant a projektový specialista.

V roce 2002 pracoval několik měsíců v pražském dopravním podniku v oddělení zastávkové služby a preference MHD.

Organizace Ropid byla bez svého regulérního šéfa od roku 2008.

Posledních sedm let ji vedl pověřený ředitel Petr Procházka. Konkurz na nového ředitele vypsalo město koncem loňského roku. Protože v prvním kole žádný kandidát nesplnil nároky výběrové komise, bylo vypsáno kolo nové. Dosavadní pověřený šéf organizace Procházka se do tohoto řízení už nepřihlásil.

Do výběrového řízení, které musel magistrát vypsat nadvakrát, se přihlásilo 20 uchazečů. Mezi nimi byl také někdejší ředitel dopravního podniku Jaroslav Stůj, jeho přihlášku výběrová komise ale vyřadila v prvním kole. K ústnímu pohovoru po dalším výběru bylo pozváno šest kandidátů.

Mezi priority pražské integrované dopravy, které Tomčík při výběrovém řízení nastínil ve své koncepci, patří podpora projektu železničního spojení z Masarykova nádraží směrem na Kladno s odbočkou na letiště, či podpora nové linky metra D jako samostatné linky, nikoliv jako odbočky stávající linky C.

Autoři: ,




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 v Praze

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Policisté ve Strašnicích vyšetřují vraždu (12.5.2017).
Soud poslal muže za ubodání manželky do ústavu. Shledal ho nepříčetným

Muž, který v květnu ubodal manželku v rodinném domě v pražských Strašnicích, nepůjde do vězení. Podle znalců trpěl bludem, že se ho manželka snaží otrávit....  celý článek

Rudá voda ve Vltavě (14.8.2017)
Komercí splácíme dluh, reaguje na rudou Vltavu Mánes. Budovou ručí bance

„Mánes krvácí, začíná smrdět.“ Heslo, které v pondělí večer doprovázelo vylití rudé barvy skupinou aktivistů do Vltavy, mělo poukázat na to, že...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.