Tatra T3 je československá tramvaj, vyráběná od začátku 60. let do druhé...

Tatra T3 je československá tramvaj, vyráběná od začátku 60. let do druhé poloviny 90. let 20. století podnikem ČKD Praha v závodě Tatra Smíchov. S přibližně 14 tisíci kusy se jedná o nejpočetněji vyráběný tramvajový vůz na světě. | foto: Ropid

Organizátora pražské MHD povede mladý sociální demokrat Petr Tomčík

  • 0
Novým ředitelem pražské společnosti Ropid, která organizuje městskou dopravu v metropoli, se stal Petr Tomčík. V úterý to schválila rada hlavního města Prahy. V organizaci tak nahradí Pavla Procházku, který byl v čele společnosti sedm let.

Zvolení do funkce potvrdil iDNES.cz mluvčí magistrátu Vít Hofman. „Rada v úterý schválila doporučení,“ řekl Hofman.

Čtyřiatřicetiletý Petr Tomčík se funkce šéfa Ropidu ujme 1. července 2015. Že jím bude právě on, zastupitel za ČSSD z Prahy-Dubče, se proslýchalo už dříve (o jeho možném zvolení jsme vás informovali zde).

Noční tramvaje budou jezdit častěji

Radní na svém úterním zasedání také schválili úpravu víkendových intervalů pražských nočních tramvají a některých autobusových linek.

Od 1. září budou noční tramvajové linky jezdit z pátku na sobotu a ze soboty na neděli v intervalu 20 minut (místo dosavadních 30). Zkrácení intervalu na 20 minut se týká také šesti nejvytíženějších nočních autobusových linek (504, 505, 508, 510, 511 a 512) (o zkrácení intervalů jsme psali již zde).

Vystudoval ČVUT, nejdříve fakultu dopravní, poté studoval Masarykův ústav vyšších studií. Pracoval jako konzultant, projektant a projektový specialista.

V roce 2002 pracoval několik měsíců v pražském dopravním podniku v oddělení zastávkové služby a preference MHD.

Organizace Ropid byla bez svého regulérního šéfa od roku 2008.

Posledních sedm let ji vedl pověřený ředitel Petr Procházka. Konkurz na nového ředitele vypsalo město koncem loňského roku. Protože v prvním kole žádný kandidát nesplnil nároky výběrové komise, bylo vypsáno kolo nové. Dosavadní pověřený šéf organizace Procházka se do tohoto řízení už nepřihlásil.

Do výběrového řízení, které musel magistrát vypsat nadvakrát, se přihlásilo 20 uchazečů. Mezi nimi byl také někdejší ředitel dopravního podniku Jaroslav Stůj, jeho přihlášku výběrová komise ale vyřadila v prvním kole. K ústnímu pohovoru po dalším výběru bylo pozváno šest kandidátů.

Mezi priority pražské integrované dopravy, které Tomčík při výběrovém řízení nastínil ve své koncepci, patří podpora projektu železničního spojení z Masarykova nádraží směrem na Kladno s odbočkou na letiště, či podpora nové linky metra D jako samostatné linky, nikoliv jako odbočky stávající linky C.

,