Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražský dopravní podnik povede Ďuriš, chce zjednodušit systém slev

  12:03aktualizováno  12:03
Představenstvo pražského dopravního podniku pověřilo podle očekávání vedením firmy současného šéfa českobudějovické MHD Jaroslava Ďuriše. Ve funkci generálního ředitele vystřídá Milana Křístka, který nabídl po necelém roce rezignaci. Dozorčí rada ho okamžitě odvolala.

Jaroslav Ďuriš je novým šéfem pražského dopravního podniku. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

"Jaroslav Ďuriš usedne do křesla šéfa pražského dopravního podniku 7. října. Do té doby je řízením firmy pověřena místopředsedkyně představenstva a ekonomická ředitelka podniku Magdalena Češková," řekl iDNES.cz mluvčí městské firmy Petr Vorlíček.

Dozorčí rada dopravního podniku v pátek přijala rezignaci ředitele Milana Křístka, odvolala ho z čela představenstva společnosti a na jeho místo navrhla Ďuriše. Toho zároveň doporučila i na šéfa firmy (podrobnosti najdete zde).

Milan Křístek se rozhodl rezignovat po necelém roce ve funkci. Jako důvod uvedl neshody s vedením města, které se týkaly především financování dopravního podniku. Zadlužená firma je ve špatné finanční kondici i kvůli nevýhodným smlouvám z minulosti.

Křístek dlouhodobě tvrdil, že na udržení nynějšího objemu služeb potřebuje více peněz, v opačném případě bude prý nevyhnutelné zdražení jízdného. To však pražští politici odmítli s tím, že podnik musí hledat vnitřní rezervy.

Ďuriš o víkendu uvedl, že chce po nástupu do funkce jednat s odbory o zmrazení mezd zaměstnanců, velké propouštění údajně nechystá. Chce také revidovat současný systém slev jízdného, který platí například pro děti do 15 let či seniory - ten je podle něj neudržitelný. Zároveň souhlasí se záměrem zvýšit pokutu za jízdu načerno na 1 500 korun (více o návrhu čtěte zde).

"Pražský dopravní podnik prochází za posledních takřka dvanáct let jednou katastrofou za druhou. Musí se zvyšovat příjmy, jde o to jak. Zdražení jízdného je přímá cesta, ale ne nejsprávnější," uvedl Ďuriš v Otázkách Václava Moravce.

Po dnešním jednání představenstva novinářům řekl, že si nechá vypracovat analýzu dopravního podniku a na jejím základě začne řešit problémy firmy.

Doplnil, že se chce zaměřit na některé smlouvy, například smlouvu o nákupu nových tramvají se Škodou Transportation. Nechtěl je však komentovat, dokud se s nimi podrobněji neseznámí. Konkrétně se zatím nechtěl vyjadřovat ani k případnému škrtání spojů nebo zvyšování jízdného.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.