Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Místo parkovacího lístku jízdenka na MHD, plánuje pražský náměstek Dolínek

Robert Oppelt Metro.cz
19. října 2016  11:37
„Chceme stavět parkoviště a parkovací domy především pro Pražany,“ říká náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek v rozhovoru pro deník Metro. Zároveň plánuje, že by řidiče učil odstavovat auta mimo centrum i pomocí celodenního lístku na MHD zdarma. Ten by lidé dostali za zaplacené parkovné.
Návštěvníci Brna, kteří do něj cestují autem, si od poloviny listopadu za...
Ilustrační foto | foto: Zdeněk NěmecMAFRA

Kde nejvíc chybí parkovací místa?
Je potřeba se vyrovnat s deficitem parkovacích míst zejména na sídlištích, příkladem řešení mohou být třeba Řepy. Radnice srovnala pozemek, kde bylo rumiště, a z Mrkvičkovy ulice zmizela druhá řada zaparkovaných aut.

Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek

Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek

Co parkoviště P+R?
Je potřeba připravit systém, že kdo má roční jízdenku, bude parkovat zdarma, kdo nemá, zaplatí drobnou částku, řekněme padesát korun, za ni dostane celodenní jízdenku na MHD. Ale samozřejmě že to platí jen pro řidiče, zbytek posádky se o sebe musí postarat.

Kde budou vznikat?
Máme vytipovaná místa kolem železnice, jednáme o tom se SŽDC. Ropid jedná se Středočeským krajem i o možnostech výstavby parkovišť ve středních Čechách.

S IPR máme vytipovány pozemky, i mimo místa, kde je železnice, metro nebo tramvaje, v součtu 120 lokalit, kde by bylo možné stavět.

Jaká jsou konkrétní místa?
Velká parkoviště musí vznikat tam, kde jsou kolony. Jde například o oblast Strakonické, kapacitní P+R by mohlo vzniknout například vedle nového Hornbachu. Jednáme s majiteli zpevněných pozemků pod Lahovickým mostem. Pak v lokalitě logicky posílíme i autobusovou dopravu, buď k železnici, nebo na metro na Smíchov.

Mluvíte o desítkách projektů, bude na všechny dost peněz?
V rozpočtu města bude dost peněz na výkup pozemků, TSK píše projekty na realizaci moderních parkovišť z evropských peněz.

Nejsou to jen sliby?
Důkazem, že to není jen tlachání, může být, že v Troji vedle betonárky vyrostlo nové parkoviště.

Neslouží hlavně návštěvníkům zoo?
Je to parkoviště, kde může kdokoliv zaparkovat, a na tramvaj je to dvě minuty a deset minut sedmnáctkou do centra. Na jaře bude otevřeno další parkoviště v sousedství. Celkem to bude pět set míst na strategickém místě u výjezdu z tunelu Blanka.

Co bude dál?
V řádu týdnů se změní odtahové parkoviště na Plzeňské na P+R, Praha 7 připravuje změnu dalšího odtahového parkoviště také na P+R.

A soukromá parkoviště?
Podobně jako u taxistanovišť pomáhá označení Taxi Fair, plánujeme zavést označení Parking Fair, které má pomoci se snadno zorientovat. Chceme se dohodnout se soukromými provozovateli na nějakém standardu a za to pak dostanou tohle označení. Volná místa na těchto parkovištích by mohla fungovat ve stejném režimu jako P+R.

Co nové garáže na Letné a na Prašném mostě?
Dokončuje se technologie, připravuje se soutěž na provozovatele. Doufám, že na jaře se bude pod Letnou parkovat.



  • tisknout
  • sdílet
  • máte tip?


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.