Magistrát od února přebírá provozování Opencard. Na starosti tak odteď bude mít kompletní personální i technologickou infrastrukturu. Aby přechod proběhl co nejsplavněji a byly co možná nejméně narušeny služby kartového centra směrem k veřejnosti, využilo město pomoc původního provozovatele, firmu Haguess.
Ta nyní zajišťuje přenos systému na zařízení města a celý systém následně zprovozní. Kromě toho také zaškolí zaměstnance magistrátu, kteří se budou o systém starat. Za to Praha firmě zaplatí přibližně 16 milionů korun.
Společnost Haguess v úterý vydala prohlášení, ve kterém tvrdí, že Praha není na zajištění správy Opencard připravena. "Počínaje dnešním dnem společnost Haguess není nadále zodpovědná za poskytované služby Pražského centra kartových služeb. Přes veškerou snahu pomoci hlavnímu městu zabránit omezení či zhoršení služeb, může k takovým situacím dojít," uvedla v prohlášení.
Pro Opencard si Pražané zatím musí chodit sami
Podle náměstka primátora Karla Březiny město nelehký úkol převzetí správy kartového centra úspěšně zvládlo. Přesto připustil, že jisté problémy se objevily. "Chtěl bych se Pražanům omluvit za částečné komplikace, které jak věřím, brzy napravíme," řekl Březina.
Prozatím vzhledem k technickým komplikacím není například možné zažádat si přes internet o Opencard s kontaktním čipem, která umožňuje nahrání elektronického podpisu. "Také v tuto chvíli nedopravíme kartu Pražana zájemcům prostřednictvím kurýra," dodal mluvčí Opencard Martin Opatrný.
Důvodem omezení těchto dvou služeb je fakt, že platby za tyto operace by nyní byly poukázány na účet firmy Haguess, a ne na účet magistrátu. Ostatní služby fungují podle Opatrného stejně jako dosud.