Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obchvat Nymburka je po 20 letech hotov. Jezdit se tu začne v pondělí

  8:21aktualizováno  8:21
Od pondělí mohou řidiči objet Nymburk po novém obchvatu. Plánoval se dvacet let, stavět se začal v roce 2005 a stál dvě miliardy korun. Z centra města by měl odvést čtyřicet procent dopravy.
Řidiči se projedou po obchvatu kolem Nymburka. Ilustrační foto

Řidiči se projedou po obchvatu kolem Nymburka. Ilustrační foto | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Centrum plné kamionů bude v Nymburku od pondělí konečně minulostí. Po dopoledním slavnostním přestřižení pásky najedou první řidiči směřující na Mladou Boleslav nebo německou hranici na obchvat už odpoledne. Z centra by tak mělo zmizet až čtyřicet procent aut.

OBCHVAT NYMBURKA

Obchvat Nymburku je dlouhý 8,3 kilometru. Řidiči na něj najedou před Chvalovicemi a napojí se zpět před čtvrtí Všechlapský vrch. Na trase je sedm mostů a dvě mimoúrovňové křižovatky. Práce a materiál přišly skoro na dvě miliardy. Z velké části je však pokryla evropská dotace. Obchvat se začal stavět v roce 2005, první část byla dokončena o dva roky později.

"Je možné, že budou zároveň probíhat ještě nějaké dokončovací práce, ale datum otevření pro plný provoz zůstává pondělí čtvrtého října odpoledne," řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Kvůli tuhé zimě se ještě v květnu předpokládalo, že se otevření obchvatu zpozdí. Nakonec se však po něm začne jezdit ještě dříve, než byl původní termín, což byl konec října. Práce na obchvatu začaly v roce 2005. První část obchvatu v délce 2,3 kilometru byla otevřena už v květnu 2007.

Lidem se uleví od hluku

"Ta však nevyřešila tranzit nákladních aut směřujících do severní průmyslové zóny přes centrum, pouze odklonila auta přijíždějící z jihu a směřující na východ, tedy například na Hradec Králové," podotkl místostarosta Miloš Petera.

Silnice první třídy na Mladou Boleslav totiž stále vedla středem města přes hlavní náměstí a po jediném mostě přes Labe, který navíc nevyhovoval jak kvůli zatížení, tak kvůli své šířce.

Teprve nyní si tak oddychne více než 900 lidí, kteří žijí v pásmu s hlukem permanentně přesahujícím 70 decibelů. Nymburk se kvůli projíždějícím nákladním autům dokonce dostal na první příčky celorepublikové hlukové mapy publikované před dvěma lety.

"Právě průjezd těžké nákladní dopravy Nymburkem, konkrétně přímo jeho středem, je největším problémem průtahu městem. Cílem výstavby obchvatu je tedy odklonění dopravy z centra města a ulehčení života lidem, kteří zde žijí," poznamenal při zahájení stavby druhé etapy v květnu 2008 tehdejší generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík.

Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martiny Vápeníkové se s novým obchvatem zvýší kapacita komunikace a zároveň bezpečnost provozu nejen pro vozidla, ale především pro chodce.

"Velkým přínosem bude také podstatné zlepšení životního prostředí v centru města i přilehlých oblastech," doplnila Vápeníková. Součástí obchvatu je i propojení cyklostezek na obou březích Labe.

Na okruh najedou lidé nedaleko Velkého Zboží - ČERVENÁ. Sjedou z něho na silnici na Všechlapy - MODRÁ.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ve stanici Praha-Čakovice ráno vykolejil ve směru na Turnov osobní vlak...
Trať z Prahy na Liberec zablokoval vykolejený motorový vlak

Ve stanici Praha-Čakovice ráno vykolejil ve směru na Turnov osobní vlak. Nikdo z cestujících se při nehodě nezranil. Událost nyní vyšetřuje Správa železniční...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 ve Středočeském kraji

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Areál Kofoly v Mnichově Hradišti čekají úpravy. Firma musí snížit hluk, jinak...
Kofola může i přes hluk dál vyrábět, obyvatelé trpí a chystají žalobu

Továrna na výrobu limonád Kofola může dál fungovat v plném provozu, přestože porušuje noční hlukové limity. Firma dostala povolení na pokračování výroby po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.