Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obyvatele Ládví ruší autobusy. Zkušební provoz tu zůstal nastálo

Marek Hýř Metro.cz
25. ledna 2016  12:12
Sepsali petici, zablokovali ulici, odeslali desítky stížností. Vše bylo marné. Iniciativa Ládví není autobusák do světa křičí, že ukončení autobusových linek z Mělnicka a Neratovic je pro ně horor.
Obyvatelé už od loňského dubna protestují proti navýšení autobusové dopravy na...
Dalších 5 fotografií v galerii
Obyvatelé už od loňského dubna protestují proti navýšení autobusové dopravy na Ládví. | foto: Marek Hýř, Metro.cz

Tak šel čas

Loni v dubnu začalo na Ládví denně zastavovat zhruba o 100 autobusů víc než před dopravní změnou.

  • Okamžitě po integraci vznikla na protest proti autobusům petice. Ta byla s 4015 podpisy v květnu 2015 odevzdána magistrátu.
  • V listopadu 2015 iniciativa Ládví není autobusák provedla dopravní blokádu.
  • Dnes se zástupci Ropidu, magistrátu a Prahy 8 sejdou k debatě s občany Ďáblic.

Uklidnit obyvatele Ďáblic měla studie ČVUT. Ta tvrdí, že ukončení linek PID u Ládví je v pořádku. „Není proto důvod cokoliv měnit,“ uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Kritizované změny dopravy měly být jen dočasným řešení, fungují přitom už deset měsíců a zřejmě i nadále budou. Zmíněná studie proto iniciativu spíš ještě víc rozezlila.

„Přestože je v ní řečeno, že Ládví je kapacitně nedostačující, stejně je označeno za nejlepší variantu,“ kritizuje dokument Lucie Vélová, mluvčí Ládví není autobusák. Ta navíc tvrdí, že se studie nevěnuje možnosti rozdělení linek mezi Ládví a Letňany. „Vůbec nezohledňuje ekologické či urbanistické hledisko a nepředkládá ani žádný výhled do budoucnosti,“ říká Vélová.

Fotogalerie

Ropid svůj dokument brání. „Studie hodnotila vliv na životní prostředí včetně působení na přilehlou zástavbu či požadavky na parkování, zájmy cestujících i zájmy městské části či magistrátu u všech variant ukončení autobusů,“ uvedl na dotaz Metra mluvčí Ropidu bez upřesnění, o které zájmy přesně jde. Nějakých změn se se však obyvatelé Ďáblic přece jen dočkají.

„U stanice metra Ládví a na větší části Střelničné ulice je nutné řešit například bezpečnost chodců. Proto bychom tu chtěli například upravit dopravní značení nebo snížit povolenou rychlost,“ uvedl Drápal.

Dnes se ve kulturním domě v Ládví koná veřejná beseda, která má studii představit. Zároveň by měl být téma debaty i budoucí rozvoj. „Řeč bude například o prodloužení tramvají do Bohnic i za hranice Prahy do Odolena Vody či Líbeznic,“ uvedl mluvčí Ropidu.



  • tisknout
  • sdílet
  • máte tip?


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.