On-line rozhovor s dopravním ředitelem pražské MHD Petrem Blažkem

velikost textu:
vydáno 6.9.2002 12:50

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. září 2002 do 13:10

OTÁZKA: Dobrý den pane Blažku, můžete prosím říci proč MHD nyní obsluhující severní město je tak nelogicky provozovaná. Dám 2 příklady: 1) tram. 25 která již tak jezdila přeplněná má od pondělí místo dvou jen jeden vůz. 2) autobus 175 který jeko jedinný sváží lidi z prostoru Kobylisy / Ďáblice končí již v Holešovicích zatím co linky 200,144,.... z Bohnic jedou všechny až na Pražského povstání. nebylo by logické např. 144 ukončit místo 175 v Holešovicích a 175 protáhnou ??? Děkuji za odpověď. Karel
ODPOVĚĎ: Tramvaj č. 25 od včerejška tj. 5.8. jezdí ve dvou vozech. Všechny autobusy jedoucí ze severního města budou od úterý prodlouženy až na Pražského povstání, toto opatření je zavedeno z důvodu alespoň částečného uvolnění nejzatíženějšího místa v Praze tj. stanice Vltavská. 6.9.2002 12:59
OTÁZKA: Pěkný den, Na stanici Vltavská na perónu který měří cca. 30 metrů se kříží snad 15 linek autobusu a 10 tamvají. Každý den tam jsou takové zácpy, že tamvaje stojí až nad Štrosmajerák a autobusy na Hlávkův most. Kdy někomu konečně dojde že na tak malém prostoru nelze křížit tolik linek. S pozdravem nešťastný cestující. Standa
ODPOVĚĎ: Máte pravdu v tom, že na jednom jediném místě dochází ke kumulaci značného počtu tramvajových a autobusových linek. Je to z toho důvodu, že toto je jediný nejlepší způsob jak nahradit metro C a zabezpečit přestup z náhradní dopravy X-B, X-C a ostatní pravidelné dopravy. Mohu vás ujistit, že kdybychom znali lepší řešení, sami bychom ho rádi uvítali. 6.9.2002 13:02
OTÁZKA: Dobrý den, pane řediteli. Máte rád sluníčko, kytičky, zvířátka a přírodu vůbec? Udělal jste si letos čas a vyrazil do jarní přírody v rozkvětu a rozpuku? Pociťujete na jaře zvýšenou potřebu něhy? Xavon
ODPOVĚĎ: Ano. 6.9.2002 13:02
OTÁZKA: Vážený pane, neuvažujete o omezení platnosti důchodcovských jízdenek v době největší špičky (např. 7:30-9:30 a 15:30-17:30). Je dost nepochopitelné když ráno je tramvaj našlapaná k prasknutí a 50% tvoří starší lidé kteří evidentně nejedou do práce a v poledne a večer jsou linky poloprázdné. Je to sice trochu drsné, ale jako opatření v době krajní nouze asi obhajitelné. Petr
ODPOVĚĎ: O tomto opatření neuvažujeme, protože nechceme omezit určitou část obyvatel a záleží na odpovědnosti každého zvlášť, jak zhodnotí nutnost cesty v přepravní špičce. 6.9.2002 13:03
OTÁZKA: Krásný den pane řediteli. Kdy budeme jezdit tramvají po Hlávkově mostě? Díky Alena
ODPOVĚĎ: Od pondělí 9.8. bude náhradní tramvajová doprava X-B vedena po Hlávkově mostě. V tomto místě je zprovozněno nouzové energetické napájení, a my doufáme, že bude dostatečné. 6.9.2002 13:05
OTÁZKA: Děkuji za kvalitní a dobrou práci. Bez Vás by Praha lehla popelem... Jen malá otázečka, jaké se Vám líbí ženy a dívky? Blond nebo černovlásky a nebo jiné? Děkuji. Petra
ODPOVĚĎ: Všechny milé a sympatické ženy a dívky. 6.9.2002 13:06
OTÁZKA: Je pravda, že se centrum drží zavřené pro auta hlavně kvůli tramvajím? Anonym
ODPOVĚĎ: Centrum města, pro automobilovou dopravu je uzavřeno z důvodu statické nespolehlivosti nábřeží a v úseku Smetanovo nábřeží je tímto opatřením postižena i MHD. 6.9.2002 13:07
OTÁZKA: Jaké máte koníčky? Jízdu tramvají? Jirka
ODPOVĚĎ: Hlavně sport. 6.9.2002 13:07
OTÁZKA: Dobrý den, doufám ,že i po odeznění povodňových opatření bude 21 a 14 jezdit se dvěma vagóny. Stejně jako pětka, v níž jste mě po celou dobu mého vysokoškolského studia nechávali mačkat v jednom vagonu s odůvodněním, že dva by nebyly dost vytížené... ta už zaplaťpámbů jezdí se dvěma vozy... Pantomas
ODPOVĚĎ: Dopravní opatření po povodni bude vyžadovat vzájemné sladění dopravních průzkumů a kapacitních možností Dopravního podniku. V nekrizových dobách tato opatření stanoví organizace ROPID, která je koordinátorem pražské MHD. 6.9.2002 13:10
OTÁZKA: Co Vás nejvíce naštvalo během povodní a po ní do teď? Pavel
ODPOVĚĎ: Naštěstí rychle zapomínám, převládají ale pozitivní zkušenosti u lidí, kde bych to dříve ani neočekával. 6.9.2002 13:11
OTÁZKA: Dobrý den, myslím, že jste krizi, která přišla po záplavách, zvládli na výbornou. Jak se vám to povedlo? Kolil lidí vymýšlelo trasy a vůbec všechno, aby to fungovalo? Děkuji Plíca
ODPOVĚĎ: Děkuji za pochvalu, v nejkritičtějších dnech se jednalo o velmi úzkou skupinu lidí, která musela pracovat 24 hodin denně, ale to se bavíme o pracovnících, kteří připravovali náhradní způsoby dopravy. V žádném případě ale nemohu zapomenout na všechny ostatní pracovníky, jejichž počty jdou do stovek a bez kterých by to v žádném případě nešlo. 6.9.2002 13:13
OTÁZKA: Prosím Vás poraďte jak se dostanu nejrychleji a nejlépe do centra - ke Kotvě pomocí MHD z Černého Mostu? A kdy odhadujete, že budu moct jezdit opět metrem nebo tramvají přes Karlín? Díky Jitka
ODPOVĚĎ: Z Černého Mostu na Lehovec autobusem a odsud zvláštní linkou X-B. A pro všechny cestující je k dispozici "vyhlédávač spojení po Praze", který je na adrese www.dp-praha.cz. Zde si může každý naplánovat optimální spojení podle potřeb.
Oblast Karlína se zatím posuzuje po statické stránce a je stále uzavřena, provoz metra dle současných odhadů bude fungovat nejdříve v příštím roce. 6.9.2002 13:16
OTÁZKA: Dobrý den. Vím že se snažíte, ale nestálo by za to posíli tramvajové linky (zejména v ranní a odpolední špičce)? Mám pocit že X ka (autobusy i tramvaje jsou nevytížené) a naopak standardní linky přeplněné. Zkuste jet ráno kolem 6. - 7. hodiny tramvají z náměstí míru na anděla. Honza
ODPOVĚĎ: Dopravní podnik je v situaci, kdy musí nahradit nejzatíženější trakci, tj. metro, prostředky povrchové dopravy, které tuto ztracenou kapacitu nejsou schopny v plné míře nikdy nahradit. Mohu vás ujistit, že do povrchové sítě MHD jsou vypraveny všechny použitelné tramvaje i autobusy, které jsou k dispozici, a případné disproporce mezi náhradní dopravou "X" a pravidelnými linkami se mohou v konečné platnosti doladit až po zjištění skutečné poprázdninové poptávky. V některých částech Prahy jsou prázdniny prodlouženy, takže skutečné rozložení a potřeby cestujících nejsou ještě plně známy. 6.9.2002 13:20
OTÁZKA: Neuvažujete o vrácení části peněz za roční předplatné kupóny?? Když jsem si kupon pořídila byl soubor služeb za které jsem platila naprosto rozdílný od současného stavu. (Jela jsem do práce s jedním přestupem 20 minut, nyní 4 přestupy, přeplněné vozy a min 90 minut). Připadá mi to jako kdyby místo 220V začala elektrárna dodávat 110V a chtěla za to stejné peníze s odůvodněním že "něco dodávaj". Chápu že povodně nejsou chybou DP, ale Telecom taky zlevnil lidem po dobu co jejich služby nebyly nebo fungovali špatně. Barbora
ODPOVĚĎ: Při 110V by spotřebiče stavěné na 220V nefungovaly vůbec, v našem případě si troufám říci, že k nefunkčnosti systému MHD v žádném případě nedošlo, ba právě naopak. Je ale nutno přiznat, že se pohybujeme v daných ztížených podmínkách. Přijměte to s pochopením. V tarifní oblasti jsme zavedli prodloužení platnosti jednorázových jízdenek a v nejkritičtějším období jsme jezdili úplně zdarma. 6.9.2002 13:23
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla bych se zeptat proč tramvaje č. 5 a 26, které jedou po společné trase na Masarykovo nádraží (zřejmě i dál, ale to nevím), se setkávají na Vítězném náměstí přesně ve stejnou dobu? Interval obou tramvají je 8 min v ranní špičce (což mi příjde dlouhé), nebylo by lepší, aby byly časy odjezdů upraveny a tramvaje se střídali po 4 minutách? Jinak hodně zdaru, zatím s dopravou nemám až tak velké problémy, takže se mi zdá, že to zvládáte dobře. Jana
ODPOVĚĎ: To co v určitém úseku připadá jako ne zcela koordinované, může být vyvoláno dopravní situací v jiné části Prahy, kde je potřeba mít zmíněné linky v těchto jízdních dobách. Vámi zmiňovaná disproporce není ale definitivní a bude upravována v rámci dalšího zprovozňování sítě tramvajové dopravy. 6.9.2002 13:27

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.