On-line rozhovor s Jaroslavem Ďurišem, ředitelem pražského dopravního podniku

Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje
velikost textu:
vydáno 6.5.2014 13:27
Ptejte se ředitele pražského dopravního podniku Jaroslava Ďuriše na historii a budoucnost metra, které si tento týden připomíná 40. výročí zprovoznění prvního úseku. Jak se za uplynulé čtyři dekády změnilo cestování v pražské podzemce? Jaké problémy metro nejvíce trápí a v jaké fázi je budování nových stanic? A co zcela nová linka či návrat turniketů do metra?

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. května 2014 do 13:47

OTÁZKA: vazeny pane rediteli, hodne se mnluvi o prodlouzeni linky A do Motola, rad bych se ale zeptal na prodlouzeni na opacnem konci na Nadrazi Hostivar, ktere bylo kdysi v planu. dekuji a preji Vam i DPP hodne zdaru. lv lubos vesely
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Ve střednědobém horizontu s ním v tuto chvíli nepočítáme. 6.5.2014 14:49
OTÁZKA: Dobrý den, pane řediteli, zajímalo by mě jediné, a to, kdy se Praha dočká důstojného dopravního spojení centra s letištěm Václava Havla. A která z variant má větší šanci na realizaci, dostavba metra nebo projekt rychlodráhy? Děkuji za odpověď Peter Novák
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Tato otázka se řeší více než dvacet let a není jen v kompetenci DPP a hlavního města Prahy, ale i státu. Nemám bohužel pocit, že by bylo možno hovořit o nějakém konkrétním termínu. 6.5.2014 14:53
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kdy začne tolik odkládaná rekonstrukce tramvajové tratě Radošovická - Nádraží Hostivař. Děkuji za odpověď David Procházka
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Jak jsem již zde uvedl, započne v době letních prázdnin s přesahem do září. 6.5.2014 14:55
OTÁZKA: Dobrý den, celý svět se vzájemně propojuje pomocí datových sítí, kdy bude možné se v metru připojit k mobilnímu připojení a využívat tak internetu? Metrem se dá jet pěkně dlouhou dobu, a dá se vyřídit spousty emailů a dalších věci přes telefon. Pokud je problém zařídit klasické mobilní připojení, budete uvažovat o free WiFi? Které by i zatraktivnili cestování. Děkuji David Chmelenský
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Na novém úseku metra A s uvedením do provozu signál bude, na ostatních o tom jednáme. Jedním z témat při jednání se Škodou transportation o úpravách smluvního vztahu je i dodání wifi do tramvají 15T. 6.5.2014 14:58
OTÁZKA: Dobrý den. Mobilní signál i v tunelech metra – dočkáme se ho někdy? Iniciativu ZaSignal, která tuto myšlenku propaguje, podpořilo od neděle více než 1.000 lidí, přitom DPP tuto záležitost v průzkumech spokojenosti vůbec neřeší! děkuji za odpověď, Michal Staněk, zástupce iniciativy ZaSignal (facebook.com/ZaSignal) Michal Staněk
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Na novém úseku metra A s uvedením do provozu signál bude, na ostatních o tom jednáme. 6.5.2014 14:59
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal k trase metra D, pro variantu jako větev z trasy C se společnou přestupní stanicí Pankrác: jak je v této variantě řešen interval ve špičce pracovního dne, kdy je na trase C interval 1 - 3 minuty a kdy by bylo nutné navíc k tomu odbavit ve stanici Pankrác vlaky z trasy D? kaštan
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Z našeho pohledu je to, o čem píšete, jedno ze slabých míst varianty "odbočka", proto více preferuji variantu "přestup", ikdyž je v první fázi stavebně dražší. 6.5.2014 15:01
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, po přečtení Vašich prvních odpovědí jsem získal dojem, že osoba na tak důležitém a dobře honorovaném místě jako Vy skoro nemůže nic ovlivnit. To či ono je nebo není součástí územního plánu, něco je zase mimo kompetenci DPP. Moje otázka tedy zní: Co tedy jako generální ředitel DP můžete sám ovlivnit, ať už v pozitivním, či negativním směru? Děkuji za Vaši odpověď a přeji hezký den R. V.
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Myslím si, že ovlivnit toho mohu poměrně hodně, ale nic není řešeno autoritářským přístupem. Jak uvnitř DPP, tak i v úrovni vztahů DPP a jeho vlastník. Veškerá rozhodnutí jsou výsledkem pečlivého zvážení všech variant a fin. možností. 6.5.2014 15:03
OTÁZKA: Dobrý den, plánuje se v budoucnu lepší dopravní obslužnost Bohnic a okolí, např. zavedením tramvajové linky? Děkuji a přeji hezký den. Vladimír Lamoš
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: K vašemu dotazu mohu uvést, že DPP to považuje za koncepčně vhodnou variantu, pokud si dobře pamatuji řešenou i územním plánem, ale v nejbližší době se realizace neplánuje. 6.5.2014 15:07
OTÁZKA: Dobrý den, v nějakém rozhovoru s Vámi jsem četl, že se momentálně uvažuje v souvislosti se stavbou trasy metra D se stanicí Pankrác i jako přestupní stanice i jako odbočky. Vím, že 6 miliard je hodně, přesto bych si troufal tvrdit, že je to nutná investice, protože metro se staví i pro budoucí generace. Pouze odbočka na Pankráci by podle mě v budoucnosti mohla způsobit velké problémy, protože jak víte, na trase C nelze snížit interval vlaků pod cca 90 sekund. Navíc je tu otázka odlehčení Nuselskému mostu, což by odbočka také neřešila. Vnímáte to stejně? Budete za přestupní stanici lobbovat u lidí, kteří o tom mohou rozhodnout? Děkuji za odpověď a přeji mnoho štěstí Vojta
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Ano, vnímám to naprosto stejně a v tomto duchu bojuji já i moji kolegové. 6.5.2014 15:09
OTÁZKA: Kdypak bude konečně zavedena autobusová linka strahovským tunelem, kde je to nejrychlejší propojení prahy 5 s prahou 6? Jan Krupička
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Co se týče autobusové linky Strahovským tunelem, mohu uvést, že se tato možnost projednává se spol. ROPID. Je zde řada omezujících faktorů, které komplikují dopravu za předpokladu, kdy by došlo k uzávěře Strahovského tunelu. 6.5.2014 15:13
OTÁZKA: Vzhled k finanční a časové náročnosti budování metra, bych se spíš zeptal na dlouho plánované a slibované prodlužování tramvajových tratí, které ve světě běžně jezdí až na okraje měst, aby lidé nejezdili auty do centra. Zajímaly by mě trasy na Dědinu, Slivenec nebo Suchdol. Děkuji. Jiri Lala
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Barrandov-Slivenec má platné územní rozhodnutí, takže zde jsme za DPP připraveni. Tramvaj na Dědině mj. pomáhá dopravě v souvislosti s metrem V.A a měla by pomoct i problému s Dlouhou mílí. My můžeme připravovat tram. tratě, které jsou v územním plánu. Co se týče tratě Podbaby na Suchdol, ta rovněž není součástí územního plánu. 6.5.2014 15:16
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli, prosím proč jsou pro nové pražské tramvaje plánovány dvojsedačky?? Ve špičce všedního dne jsou v těchto vozech cestující natěsnáni u dveří, v uličce je pro cestující ve stoje pramálo místa. Nedej bože když sedící u okna potřebuje vystoupit!!! A celá ulička musí vycouvat ke dveřím. Z cestování v novém/moderním voze mám pocit že nedělám nic jiného než že se pořád někamu uhýbám a vyhýbám. Přeji pěkný den a děkuji za odpověď. VH
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Osobně jsem také příznivcem rozestavění sedaček s menším počtem sedících cestujících a větším počtem stojících. V tomto duchu jednáme o uspořádání sedaček v tramvajích 15T do budoucna. 6.5.2014 15:18
OTÁZKA: Zlepší se doprava v oblasti Strahova? Současné propojení linkou 176 je pro obyvatele Císařky a okolí, hlavně starší a matky s kočárky, zcela k ničemu. Nejblíže na metro nebo nákupy to máme k Andělu a na Vypich a s oběma se zrušilo přímé spojení. Přestupy na sebe nenavazují a to už nemluvím o návaznosti bezbariérových spojů. Původní propojení 191 od Anděla na Petřiny bylo vynikající. Bohužel se zde dělá a řídí jen studenty. Také by bylo aspoň vhodné zařídit na Ladronce ještě jednu zastávku u Televizní věže u Spiritky. Mariana Pecková
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Co se týče dopravní obslužnosti v oblasti Strahova, ROPID se řešením situace zabývá. Konkrétní návrh jsem od nich doposud neviděl. 6.5.2014 15:26

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.