Ředitel pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš

Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha
velikost textu:
vydáno 4.12.2014 14:57
Na dotazy čtenářů iDNES.cz odpovídá generální ředitel pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 4. prosince 2014 do 15:20

OTÁZKA: Dobry den, reagoval Dopravni podnik nejak jiz ve chvili, kdy kalamitni situace nastala v Brne? Praha mela 6 hodin "naskok", presto byla doprava "nachytana na svestkach". Jaroslav Hutnik
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: S Vaším názorem nemohu souhlasit. O situaci na Moravě jsme samozřejmě věděli, avšak troleje před námrazou nelze dopředu nijak ochránit. 4.12.2014 16:17
OTÁZKA: Dobrý den, nechápu proč linka 250 jezdila jako prodloužená do Úval jen do 19h, bohužel jsem se o tom na zastávce sídliště rohožník samozřejmě nedozvěděl, když jsem tam přijel v 19.30 a tudíž jsem musel jít 3km pěšky (to vy neznáte). Kavan
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Linka 250 byla prodloužena do Úval na žádost společnosti Ropid, včetně časového určení. 4.12.2014 16:20
OTÁZKA: Dobrý den. Jeden čas se mluvilo o tom, že by se do nočních tramvají nastupovalo, kvůli eliminaci živlů a kumul, pouze předními dveřmi. Je taková myšlenka v Praze realizovatelná? Znamenalo by to velké zdržení tramvají? Radim
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Nastupování pouze předními dveřmi by znamenalo velké zdržení tramvají a to i v nočním provozu. Navíc, kabina řidiče tramvaje je oddělena od prostoru cestujících, což neumožňuje aktivní kontrolu nastupujících cestujících. Z uvedeného důvodu o tomto opatření v Praze v současné době neuvažujeme. 4.12.2014 16:23
OTÁZKA: Dobrý den přeji, chci se zeptat, zda-li je v nějakém šetření ochrana těchto trolejí před nepříznivými vlivy počasí? Myslíte, že by se to mohlo ještě letos, či někdy vůbec, stát znovu? Patricie Maňková
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Takové řešení by bylo velmi nákladné, jak investičně, tak energeticky. Nebyly by to efektivně vynaložené finanční prostředky. 4.12.2014 16:25
OTÁZKA: Dobrý den, informovanost o situaci byla hlavně ráno zcela nedostatečná - např. spoj Hradčanská - Dělnická vůbec neexistoval. Jako pražák mohu jít pěšky, případně metro Muzeum - Vlatavská a pak pěšky. Co ale mimopražští, nebo cizinci, ti byli úplně ztracení. Když už bylo nějaké hlášení tak pouze v češtině. Může DPP do budoucna připravit pro podobné situace hlášení a info. tabule i v cizích jazycích? Alex
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: V kalamitních situacích, jako byla tato, se řídí systém MHD velmi operativně. Prioritním úkolem bylo informovat obyvatele Prahy a Středočeského kraje tak, aby se dostali do škol a zaměstnání. Vyhodnocením průběhu informovanosti přímo v provozu se budeme dále zabývat. 4.12.2014 16:30
OTÁZKA: Dobrý den, nechci se na nic ptát, protože vím, jak náročné muselo být provozně vše zvládnout. Vlastně bych tímto rád poděkoval celému týmu, který se staral o to, aby celá dopravní infrastruktura neskolabovala. Hezký den, M. Schiffler. anonym
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Děkujeme za Vaše uznání, patří stovkám našich zaměstnanců. 4.12.2014 16:33
OTÁZKA: Dobrý den. Můžete mi prosím říci proč jste na dotčené tramvajové zastávky neumístili alespoň základní informace o náhradní dopravě? Myslím, že by to bylo narychlo proveditelné. Děkuji. Jan Filip
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Od ranního výjezdu byly umísťovány základní informace na 300 klíčových zastávkách tramvají. Tramvajových zastávek je 585 a bohužel nebylo v našich silách během dvou hodin vytisknout, rozvézt a umístit letáky s informacemi na všechny z nich. V průběhu úterního dopoledne jsme nasadili na důležité dopravní uzly informátory, kteří podávali aktuální informace. Důležité však je, že tam, kde nebyly informace vyvěšeny, byl zajištěn provoz NAD. 4.12.2014 16:43
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli. Jak se osobně vyrovnáváte s faktem, že velká část cestujících viní ze všeho Dopravní podnik a není schopná pochopit, že vše způsobil svým způsobem unikátní přírodní jev, navíc v tak obrovsky plošném rozsahu. Vím, že DPP udělal maximum i včetně náhradních busů, nasazení řidičů z volna a složek vrchního vedení, které odstraňovaly námrazu nonstop. Ale mnoho lidí toto nevídí, v terénu nejsou a jen nadávají, že zrovna u jejich zastávky nejede tramvaj nebo alespoň náhradní spoj. Nechápou, že téměř 700 tramvají maximálně možnými 100 busy lze nahradit jen omezeně. Tito lidé argumenty nejsou schopni přijmout a svými laickými a neodbornými názory jsou schopni i leckoho otrávit. Převažuje u Vás spíš hrdost nad tím, jak DPP a jeho zaměstnanci kalamitu zvládli nebo se Vám promítne do nálady i hořkost z těch, co to nejsou schopni pochopit a ocenit? Děkuji za odpověď. Robert K.
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Jsem hrdý na to, jak naši zaměstnanci krizovou situaci zvládli a nezapomenu jim za to poděkovat. To, že se občas setkáváme s nezaslouženou kritikou se bohužel stává. Osobně jsem přesvědčen, že odvádíme velmi dobrou práci a to dlouhé roky. Vašeho pohledu si velice cením a děkuji za něj. 4.12.2014 16:55
OTÁZKA: Dobry den, proc tedy kdyz jsou s tramvajemi takove problemy, nenahradite radeji vsechny tramvaje vlaky? Bylo by tak mozne zaprahnout dieselovou lokomotivu a bylo by to bez problemu, predstavte si napriklad linku 9 nebo 22 v podani vlaku City Elefant. Dekuji Petr Fleischman
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Technicky i provozně je toto nesmyslná úvaha, ale děkuji za dotaz. 4.12.2014 16:57
OTÁZKA: Pane řediteli, led opadal. Jaké teď v souvislosti s kalamitou řešíte problémy? A dovedete si představit situaci, když by se zrovna v úterý otevírala Blanka? :) jana
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: To, čím se teď intenzivně zabýváme, je například příprava rozpočtu na rok 2015 a dokončení stavby prodloužení trasy A do Motola. Případné otevření tunelu Blanka by dopravní situaci v Praze spíše pomohlo. 4.12.2014 17:01
OTÁZKA: Dobrý den chtěl sem se zeptat jaktože Na Nádraží Hostiveř přijel první náhradní autobus až po šesti hodinách??Bydlím tu a od devíti hodin do skoro dvou hodin ráno nepřijela ani jedna náhradní doprava i když tu silničáři udělali posyp??Děkuji za odpověd.Michal Reis anonym
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: V tomto místě jsme nezaváděli do ukončení denního provozu NAD a to s ohledem na to, že místo obsluhují pravidelné denní linky autobusů č. 101, 181, 125, 183. NAD byla zavedena až za noční tramvajovou linku. 4.12.2014 17:05
OTÁZKA: Dobrý den přeji. Taky si myslíte, že za námrazu na trolejovém vedení může Zeman s Putinem? Milan Sikora
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Myslíte, že umí poručit větru, dešti, mrazu? :-) 4.12.2014 17:08
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli . Myslím si že patří velké poděkování všem pracovníkům DPP ,kteří od pondělního večera po včerejší den ,dělali vše pro zajištění MHD v Praze . Situace nebyla vůbec lehká ,ba naopak a mohu jedině smeknout nad tím jak DPP a jeho pracovníci to zvládli . Proto si dovolím ,prostřednictvím tohoto mailu ,vám i všem na DPP ,za zvládnutí ledové kalamity veřejně poděkovat . Můj druhý dotaz se týká zlevňování jízdného ,když by opravdu k zlevnění došlo ,o kolik by DPP přišlo a zda bude DPP tyto peníze žádat po městu ,či bude nucen šetřit ,třeba i v dopravě ? Osobně toto zlevnění nepovažuji za moudré . předem děkuji za odpověď a ještě jednou velké poděkování za zvládnutí ledové kalamity . Jirka Jiří Maršálek
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Stejně jako Vy si nesmírně vážím úsilí všech zaměstnanců, kteří se podíleli na zvládnutí této mimořádné situace. Upřímně Vám děkuji, že patříte mezi Ty, kteří naši snahu veřejně ocenili. Podle zákona každý, kdo nařídí dopravci jakoukoliv slevu, musí vzniklou ztrátu refundovat. Vedení DPP musí konat s péčí řádného hospodáře a bude tento rozdíl uplatňovat. Vedle toho však plánujeme v příštím roce úspory v provozních nákladech různými manažerskými opatřeními a to situaci jistě pomůže. 4.12.2014 17:22
OTÁZKA: V rámci oprav tramvajových kolejí byly na mnoha místech instalovány travnaté pásy - náhradní autobusová doprava tak nemůže zajíždět do všech zastávek tramvají a neinformovaní lidé většinou neví, kam na ni přejít. Myslíte si, že toto bylo správné řešení? (v posledních dnech je Praze dávána za vzor Vídeň - právě v ní ale mají přestupy domyšlené a tam kde vystoupíte z tramvaje, můžete nastoupit do návazného autobusu (vhodné by toto řešení bylo např. na Dejvické aj.) Pavel Štěrba
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Na tento problém myslíme a při rekonstrukcích tramvajových tratí řešíme i zřizování zastávek NAD v jejich blízkosti. Mohou nastat i případy, kdy to bohužel v závislosti na místních podmínkách nejde. 4.12.2014 17:26
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych vám a zejména všem zaměstnancům, kteří se v době neočekávatelné a extrémní kalamity snažili ze všech sil zajistit alespoň základní provoz městské dopravy, poděkovat za nesmírné osobní nasazení. Občas sice trochu vázla informovanost, ale pokud se člověk potřeboval někam po městě dostat s DP, pak se mu to, byť třeba v delší době, povedlo. To je obdivuhodné. Stran dotazu, čistě ze zajímavosti: Už tušíte, jak se s námrazou popasovaly jednotlivé typy tramvají? Říká se, že obecně zvládají podobné problémy starší typy výzbrojí a tramvajové vlaky se dvěma pantografy lépe, už máte nějaké poznatky z provozu, nebo spíše neprovozu během kalamity? Děkuji a přeji co nejméně mimořádných událostí. Vít Č.
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Děkujeme Vám za uznání, velmi si ho vážíme. V první řadě je třeba si uvědomit, že kalamitní stav byl způsoben námrazou na trolejovém vedení nikoliv nefunkčností tramvají. S extrémní námrazou si neporadil žádný typ tramvají. 4.12.2014 17:34

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.