Mluvčí Ropidu Filip Drápal ke změnám v pražské MHD

Filip Drápal, mluvčí Ropidu
velikost textu:
vydáno 19.1.2015 13:59
Chat s mluvčím organizace Ropid k plánovaným změnám linkového vedení MHD po dubnovém otevření nového úseku metra A

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 19. ledna 2015 do 14:10

OTÁZKA: Dobrý den. Linka 16 a 10 jezdily po Korunní třídě.Nyní má zbýt pouze linka 16. Ve všední dny byly intervaly mezi těmito tramvajemi 5 minut, o víkendu 7-8 minut. Uvažujete o zkrácení intervalu u linky č.16? Jinak to bude znamenat pro tuto oblast výrazné zhoršení a dlouhé čekání na spoj.Děkuji. Josef Krátký
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Mohu Vás, Josefe uklidnit, interval v Korunní ulici bude stejný jako dnes, linka 16 totiž pojede dvakrát častěji (podobně jako dnešní páteřní linky 3, 9, 17 nebo 22). 19.1.2015 15:13
OTÁZKA: Jezdím se svým elektrickým invalidním vozíkem z butovic na Zličín autobusem 164. Poloprázdny a nebo prázdny vagón metra je k vůli převýšení vstupu do vagónu z nástupiště problém pro malé kolečka vozíku.Bude nějaká jiná alternativa autobusu Nové Butovice-metro Zličín?? Zeljenka Pavel
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Pavle, při cestě z Butovic na Zličín můžete přestoupit mezi dvěma nízkopodlažnémi metrobusy (142 a 180) v zastávce Slánská. Linka 164 byla bohužel velmi málo vytížená. 19.1.2015 15:15
OTÁZKA: Dobrý den, nemohla by 174 zůstat tak, jak jezdí už 20 let? Jake bude mít intervaly 179 a bude mít nízkopodlažní spoje? Děkuji Martin Elstner
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Martine, už bylo odpovězeno dříve. Linka 174 pojede rychleji na metro A, linka 179 pojede mezi stanicí Luka a Vypichem spolu s linkami 301 a 352 ve špičkách každých 6-8 minut a určitě tam část nízkopodlažních spojů bude. 19.1.2015 15:17
OTÁZKA: Dobrý den, opravdu mi uniká, proč by se měli cestující z Bílé Hory při cestě na metro i nadále klopítat 20 minut tramvají, když se 5 minut autobusem nacházejí dvě stanice metra. Proč se to metro staví, když se na něj pak nenapojí ani velice blízké obytné oblasti? Jiří H.
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Jiří, i kdybychom napojili Bílou Horu na metro A autobusem, bylo by to pomalejší než dvaadvacítkou přímo do centra. 19.1.2015 15:19
OTÁZKA: Dobrý den, Vaším cílem je bezbariérová doprava. Jak tedy zajistíte, aby poměrně vysoký počet tramvajových linek provozovaných sólo vozy byl alespoň částečně zajištěn nízkopodlažními vozy? DPP má k dispozici 33 ks vozů T3R.PLF, z nichž je část spřažena do souprav. Dojde tedy k odebírání prostředních článků tramvaji 15T, nebo se zde otevírá cesta pro novou tramvaj kompletovanou v opravnách v Hostivaři? A ještě jedna otázka – přijal byste nabídku pohybovat se půl dne pražskou MHD na vozíku? Díky. Jiří Slavíček
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Jiří, jedním z našich požadavků na DPP bylo, aby spřažené soupravy využívající vozy T3R.PLF již nebyly a tyto tramvaje tak mohly jezdit více na sólo výkonech, například na linkách 2, 11 nebo 19. Jen dodám, že o víkendu by měl celkový počet sól klesnout ve prospěch kloubových tramvají. Vaši nabídku beru, ozvěte se mi na e-mail drapal@ropid.cz. 19.1.2015 15:22
OTÁZKA: Dobrý den, můžete vysvětlit, z jakého důvodu dochází k tak zásadním změnám ve vedení linek ve východní části Prahy, kde k žádnému otevření metra nedochází? Výsledkem změn je spousta nových přestupů, kde doposud nebyly. V mnoha případech dochází ze snížení kapacity. Na základě jakých dat je kapacita upravována? Můžete také osvětlit, proč dochází i k takovým nesmyslům jako pouhé přečíslování linek, když jejich vedení zůstává naprosto stejné? Účelnost podobných změn - zvlášť když jsou hrazeny z kapes daňových poplatníků je více než sporná - s tím spojené změny na označnících zastávek zdarma nebudou. Martin Hrachovec
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Martine, konkrétně u autobusů se toho na východě moc nemění, snažili jsme zapracovat také některé požadavky městských částí a výsledky vývoje počtu cestujících v jednotlivých spojích v posledních letech. Přečíslování vybraných midibusových linek je plánováno už dlouho, jen teď využíváme příležitosti, kdy se stejně tisknou nové mapy a informační materiály, právě aby to nestálo nic navíc. Děkuji za všechny dotazy a můžete s námi dále diskutovat na našem Facebooku PID. Stále platí, že je to jen návrh a i na základě Vašich připomínek a dalších jednání s pražskými radnicemi ještě může dojít k jeho změně. Hezký den. Filip Drápal 19.1.2015 15:27
OTÁZKA: Dobrý den, Pokud dojíždím do Prahy autem z Prahy západ, kde lze nejlépe na metru zaparkovat? Připomínám, že Zličín je od 7:00 plný. Budou parkoviště na nových stanicích? Děkuji Milan
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Milane, u žádné nové stanice metra parkoviště nevznikne. Je ale také možné nechat auto u některého z vlakových nádraží, například v Hostivici a do centra dojet vlakem. 19.1.2015 15:36

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.