On-line rozhovor se zástupcem ředitele organizace ROPID Martinem Šubrtem

Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt
velikost textu:
vydáno 28.1.2016 11:00

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 28. ledna 2016 do 11:30

OTÁZKA: Zdravím Martine chci se optat doufám že se chystá konečně nějaké posílený Vltavská-Letná?Protože linky 1 a 25 už prostě nestačí a hlavně ve špičkách se už pomalu nemůžu dostat do tramvaje. Petr Ptáčník
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Chtěli bychom tento úsek posílit, ale zvažujeme jakým způsobem. Když přidáme další linku, na Praze 6 nemá kde končit, nebo ji musíme na nějaké konečné vyměnit za nějakou současnou linku. O tom je právě i část zveřejněné ankety. Kromě posily Letné dostáváme i podněty na zřízení přímého spojení z Vítězného nám. na Vltavskou, ale stále si nejsme jistí, za kterou současnou linku, pokud vůbec k takovému řešení přistoupíme. 28.1.2016 11:42
OTÁZKA: Dobry den, planuje sa predlzenie linky autobusu c. 118 na Andel, prip. az do Dejvic ako sa povodne zamyslalo? Lucia
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Vzhledem ke zhoršené dopravní situaci na předpolí Barrandovského mostu po otevření komplexu Blanka se domníváme, že by taková linka jezdila velmi nepravidelně a v úseku Anděl - Dejvická by cestujícím nezajistila takový komfort, aby vzhledem k vynaloženým nákladům byla užitečná. Řešení i v návaznosti na návrhy tramvají ještě ale zvažujeme. 28.1.2016 11:44
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat, jestli je ještě aktuální plán na prodloužení trasy autobusu 118 ze Smíchova do Dejvic? A případně obecněji plány vjezdu autobusů do "novych" tunelů. Děkuji. Michal
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Viz předchozí odpověď. 28.1.2016 11:44
OTÁZKA: Víte už náklady na přečíslování a přetrasovaní linek MHD? Zdraví Vás Tomáš Bouček Tomáš Bouček
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Náklady na změny jsou zadány jako nulové. V ulicích by mělo jezdit stejně tramvají, jen je požadavek řešit řadu podnětů městských částí a cestujících. Pokud ke změnám dojde, tak v souvislosti se změnou všech jízdních řádů 1. 7. nebo 1. 9. tak, aby nebylo nutné vynakládat zbytečné prostředky na tisk jízdních řádů. 28.1.2016 11:47
OTÁZKA: Zajímalo by mne kolik stála změna pražské hromadné dopravy k 1.září 2012, a,když z pohledu ROPIDu je potřeba nové zásadní změny (tzn minulá změna se nepovedla), kdo nese odpovědnost a kdo nahradí vzniklé škody. Každý neseme odpovědnost za svoji práci. Leoš Linka
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Jelikož jsem nebyl zaměstnán v Ropidu, tak toto z hlavy nevím. Ale zadání od města tehdy bylo docílit určité provozní úspory, která se tuším nakonec reálně pohybovala okolo 100 milionů korun ročně. Řada změn je městskými částmi kvitována (linky 118 či 125), tj. určitě nebylo všechno špatně. Ale to neznamená, že není možné pracovat na odstranění problémů, které se ve složité síti objevují téměř každý den. Pokud mluvíte o odpovědnosti, tak jsme si i jako nové vedení Ropidu vědomi toho, že jsme odpovědní i za předchozí změny. 28.1.2016 11:50
OTÁZKA: Podnět - donuťte DP aby konečně ŘÁDNĚ onačila vozy tramvajových linek tak,aby bylo jasně vidět ze všech stran na vzdálenost cca 50 m...tohle bývalo,už není - a je to škoda,kdybych tušil,co zrovna ujíždí,či přijíždí (kráčím zleva z pohledu řidiče)...DĚKUJI Pavel Sýkora
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, s kolegy s DPP to probereme. Mně osobně se třeba vždy líbila čísla na zrcátkách tramvají, nicméně po dodávce tramvají s digitálními orientacemi jsou náklady na takové řešení neporovnatelné. 28.1.2016 11:52
OTÁZKA: Ahoj, jdeš s námi v půl na oběd k Sádlům? Martin Veverka
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: To nestíhám, dobrou chuť do TSK ;-). 28.1.2016 11:52
OTÁZKA: Přibyly nové stanice metra? Nové tramvajové tratě? Ne, proč tedy projektujete neustálé změny něčeho, co funguje? Za chvíli člověk nebude moct vyjít z domu, aniž by si předtím na internetu zjistil jak a čím někam dojet... AlžbětinaPrknářová
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Přibyly nové stanice metra v loňském roce a výrazně se změnil počet cestujících na tramvajových větvích v Praze 6. Současně se objevují úseky přetížené i nevytížené. V jedné z odpovědí výše jsem popisoval rozsáhlé spektrum požadavků na úpravy v tramvajovém provozu, které dostáváme. Naší povinností je se jimi zabývat. Ale pokud bude městskými částmi zhodnoceno, že řešení nepožadují, ke změnám nakonec dojít nemusí. 28.1.2016 11:54
OTÁZKA: Dobrý den, při snížení počtu tramvajových linek v Praze dle mě se zvýší podstatně délka přepravy v hlavně v okrajových časech, protože při intervalu 20 minut a ujetí návazné linky tzv. před nosem se docela cestující načeká. Když zrovna jeho směrem cesty jelo více linek, tak tak se doba přestupu snižuje na snesitelnější úroveň. Ono čekat večer a v zimě třeba 18 minut není nic moc. Nebose hodlá zavést snížení intervalu v okrajových časech z 20 třeba na 10 minut? Byla dělána nějaká analýza o kolik se průměrně zvýší cestovní doba přestupujícího cestujícího při snížení počtu linek? František Vaněk
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Pokud by se snížil počet linek, tak by samozřejmě minimální interval každé linky neklesl ani o víkendu večer pod 10 minut. Analýzu nárůstu nebo snížení počtu přestupů v jednotlivých návrzích máme v plánu po dokončení návrhů s kolegy z TSK-ÚDI. 28.1.2016 11:56
OTÁZKA: Dobrý den, od kdy (pokud vůbec) bude tunelem Blanka jezdit autobusová linka z Kobylis na Hradčanskou? Děkuji. Karolína
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: To je složitá otázka. Záleží zejména na tom, zda získáme prostředky na takovou novou linku a dojde k dohodě blízkých městských částí na podobě linky. Náklady na podobnou linku se pohybují okolo 30 - 40 milionů Kč ročně, což je částka, kterou bychom neradi ubírali z provozu jiných linek. Ale určitě na návrzích řešení takových linek stále pracujeme. 28.1.2016 11:58
OTÁZKA: Dobrý den, můžete mi prosím špitnout, kdo vymýšlí koncepci 14 metrolinek pro celou Prahu. Dle mého názoru je to poslední hřebíček do rakve pražským tramvajím. Já vím chyby se těžko přiznávají, proč se nevrátit ke krátkým napaječovým linkám, které by v pravidelnosti nazatěžoval průjezd centrem. No taky jsem si přečetl požadavky jednotlivých MČ, některé pochopím, některé ne. A poslední "metrosvazky" jsou skvělá věc, zejména, když člověk chvátá a potřebuje na Zlíchov nebo něco takového a letí jedny Košíře za sebou, že ? baron von Teufelfluss
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, připravovány jsou tři návrhy. Drobných změn, větších změn a velkých změn. Ne proto, že by někdo toužil po velkých změnách, ale proto, že požadavků na úpravy je hodně a drobné změny často neumí splnit některé z těchto požadavků. Jelikož se o páteřním systému mluví v Praze dlouho, měli by ho městské části i cestující vidět na papíře a pak si na něj udělat výsledný názor. Není to o tom, že bychom jakýkoli návrh někomu vnucovali. Návrhy budou naší nabídkou na řešení podnětů, které dostáváme. 28.1.2016 12:01
OTÁZKA: Dobrý deň, je nejaká nádej, že do Letňan začne chodiť každé metro? Napríklad po presune diaľkových autobusov (tam kam patria) na konečnú do Letňan? Michal Mečiar
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Tohle je opět otázka finančních prostředků. Náklady na zrušení pásmového provozu do Letňan se pohybují okolo 120 milionů Kč ročně. Za současné situace, kdy došlo k výraznému navýšení prostředků na PID v minulém a tomto roce v souvislosti se zprovozněním nového úseku metra do Motola, nemůžeme očekávat přidělení prostředků v takovéto výši pro Letňany. A neradi bychom kvůli zrušení pásma přistupovali k rušení povrchových autobusových spojů, protože bychom pak asi poškodili v souhrnu více cestujících. 28.1.2016 12:04
OTÁZKA: Dobrý den, systém metrolinek považuji obecně za dobrý, jenže v Praze obecně nejsou předpoklady pro dobré přestupování. Třeba Karlovo náměstí. Přesto nepovažujete za problém jednotný interval všech linek? Nebylo by efektivnější pro některé linky opustit interval 10/8 minut v prac. dny, jako to bylo dříve? Děkuji. Jindra Vošta
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Při přípravě návrhů zvažujeme i řešení s odlišnými intervaly na části linek. Ale samozřejmě to má určité hranice, neboť pak na řadě míst nevycházejí tzv. proklady spojů, aby jezdily rovnoměrně. Takže spíše jde o linky, které jezdí sítí poměrně samostatně. 28.1.2016 12:05
OTÁZKA: Mám otázku ohledně integrace Kladenska. V jaké fázi jednání se nacháží realizace? A je termín 1.7.2016 realní? A jinak vám přeji mnoho úspěchu ve vaší práci. Jan Richter
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Stále probíhají jednání a budeme se snažit. Termíny v takto složitých případech je ale spíše nutné brát jako orientační, mohou se posouvat i o několik měsíců. Děkuji za přání. 28.1.2016 12:06
OTÁZKA: Dobrý den, je stále v plánu linka číslo 2 jedoucí z Hostivaře přes Holešovice na Petřiny? Petr
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: V jednom z návrhů (prostředním) bychom rádi měli přímé tramvajové spojení ze Strašnic na Palmovku, jak bude vypadat finálně ještě uvidíme. Pokud jde o Petřiny, tam vnímáme, že místním nevyhovovalo, že obě linky 1 a 2 jely stejným směrem na Palmovku. 28.1.2016 12:07

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.