Online chat s radním pro dopravu Petrem Dolínkem

Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek
velikost textu:
vydáno 8.9.2016 12:30
Chat s pražským radním pro dopravu a náměstkem primátorky Petrem Dolínkem o změnách v pražské MHD i roku od otevření Blanky.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 8. září 2016 do 13:13

OTÁZKA: Dobrý den, můžete mi prosím vysvětlit, proč platí parkovací zóny v okolí metra Kobylisy i o víkendu a večer? Mimo pracovní dny přes den není v těchto oblastech žádný problém s parkováním, zatímco pro obyvatele blízkých středočeských obcí to představuje problém hodně veliký (frekvence autobusů příměstské dopravy je těchto časech nesrovnatelně nižší než pražské MHD). Dále bych se chtěl zeptat, zda Praha hodlá jakkoli řešit parkování pro dojíždějící. Současná P+R parkoviště jsou plná brzy ráno, navíc neumožňují dlouhodobější parkování. Pokud se nemýlím, jedním z argumentů pro výrazně vyšší příjmy z daní pro velké obce byl argument, že tyto obce poskytují služby i pro obyvatele okolích obcí. Hodlá-li Praha tak bezostyšně upřednostňovat osoby s trvalým pobytem tamtéž, bylo by namístě razantně snížit její rozpočet. Mockrát děkuji za odpovědi a jsem s pozdravem PF PF
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, pravidla zón si stanovují jednotlivé městské části, v tomto případě Praha 8. P+R jsou absolutní prioritou, ustavuji speciální výkonný tým, který vezme všech asi 40 vytipovaných lokalit a zjistí, jak rychle začít stavět. Nicméně, poslední dva roky jsme nespali, ale pracovali na velkých parkovacích domech, např. na Černém mostě, na Zličíně a na Opatově. 8.9.2016 13:30
OTÁZKA: Dobrý den, v návaznosti na otázku okolo Trojské ulice. Jak je možné, že nedošlo k úpravě této části již před otevřením Blanky? To nikoho nenapadlo, že se zvýší množství aut v této oblasti? A ještě jedna otázka: pokud dojde k uzavření Trojské jen pro dopravní obsluhu, kam chcete vozidla odvést? Ulice V Holesovickach je uz tak totalne pretizena ( zejmena odpoledna na vyjezdu z Prahy) Diky za odpoved. Vladimír Malý
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Už jsem odpověděl 8.9.2016 13:30
OTÁZKA: Pane Dolínku, zaznamenala jsem, že jste podporoval aktivitu "Do práce na kole". Jezdil jste skutečně vy sám na kole, nebo jste jeden z těch, kteří "pijou vínio a kážou vodu"? Díky za odpověď. Vychodilová. Petra Vychodilová
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Jezdím na kole a musím říct, že přímo v centru to není příliš příjemné, ale ráno do práce a odpoledne domů je dobré odreagování 8.9.2016 13:31
OTÁZKA: Opet se uvazuje o mostu Modrany Lahovicky. To vam nevadi, ze v Lahovickach bude zbourana zhruba polovina domu? Zije zde pomerne hodne obyvatel. Aby se nemusel delat sjezd z okruhu Lahovice Modrany, ten je zakonzervovan, chcete utratit penize za dalsi most? Nestaci, ze tu mame Strakonickou, hlavne, ze v Modranech bude klid. Otazka je na jak dlouho ... Galiova
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: V tuto chvíli se připravuje pouze most v oblasti Dvorců zhruba z úrovně Žlutých lázní na PRahu 5 8.9.2016 13:31
OTÁZKA: Dobrý den, proč chcete vyhazovat peníze daňových poplatníků za zákaz vjezdu vozidel nad 12m, když v Praze je již dnes zakázán vjezd nákladním automobilům podle tonáže? Pokud to opravdu zakážete v celé Praze bez vyjímek, jak si představujete zásobování obchodů? Na překládání na menší vozidla zde nejsou logistické areály a kromě toho by se pak doprava v Praze ještě více zhoršila. Josef
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, podle tonáže bohužel není Praha ochráněna, jsou to jen lokální opatření. Délka kamionů je dobrým měřítkem. Také musím říci, že do širšího centra Prahy logistické parky nepatří a patřit nebudou. Pro ty musí být dostatečná infrastruktura kolem velkých tahů v celé ČR. 8.9.2016 13:33
OTÁZKA: Jak jste spokojeny se zmenamy tramvaji? Budete je nejak vyhodnocovat a delat treba nejake dalsi zmeny? Ja musim rict, ze me se takhle jezdi dobre a zadny problem si zvyknout na zmeny jsem nemel. Petr k
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, zatím mám hlavně pozitivní ohlasy, není důležité, jak jsem spokojen já, ale ostatní Pražané. Měření proběhne na podzim, s výsledky se rádi pochlubíme. 8.9.2016 13:34
OTÁZKA: Dobré odpoledne, kdo se v Radě zasadil o to, aby byla do plánované zóny zákazu segway zahrnuta i velká část Prahy 4 včetně například Spořilova? Vždyť to nedává žádný význam, na sídlišti pak místní děti nebudou moci jezdit ani na hoverboardech. Děkuji za odpověď. Martin Veverka
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dnes jsem osobně viděl městské policisty v akci v centru, kde řidiče segwayů pokutovali. Zónu na Prahu 4 navrhla rozšířit na základě požadavků pana starosty Štěpánka paní primátorka Krnáčová. 8.9.2016 13:36
OTÁZKA: Zdravim, v médiích propagajete mhd, ale jezdíte taky někdy tramvají nebo metrem? Marie Pokorná
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Tramvají téměř denně, metrem velmi často. Bydlím kousek od Kulaťáku, je to pro mne nejpohodlnější a nejrychlejší. Taky už mám platnou Lítačku :) 8.9.2016 13:36
OTÁZKA: Doufám, že si na mě pamatujete, přibližně před měsícem jsme se spolu bavili cestou metrem ze Staroměstské na Dejvickou. Držím Vám palce a jen Vás prosím o urychlení oprav komunikací .... Díky. Martin Veselý
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, paní náměstkyně Kislingerová má prý na účtech přebytečných 8 miliard korun, tak snad něco konečně na obří vnitřní dluh v opravě komunikací vybojujeme. 8.9.2016 13:37
OTÁZKA: Pane náměstku, jak složité bylo vyjednávání o novém tramvajovém vedení? Mám pocit, že tentokrát se to konečně udělalo pořádně, tak snad to vydrží? Marie Pokorná
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, všichni starostové nám podepsali, že se změnami souhlasí, jednali jsme mnohostupňově a veřejně, snad to většině lidí vyhovuje. 8.9.2016 13:38
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne co osobně děláte pro dostavění Pražského obchvatu. Všichni jistě víme že úsek Říčany - Běchovice je nejdůležitější dopravní stavbou ve Středních Čechách a to že přišla o EIA je katastrofa. Nesmyslné návrhy jiných variant dál od Prahy vůbec problém neřeší. Moc děkuji. Antonín Petr
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, včera jsem s podporou premiéra pomohl prosadit vznik pracovní skupiny na ministerstvu životního prostředí a snad se opravdu začne do tří let stavět. Já osobně běhám, dokonce tlačím vyhláškou o omezení kamionové dopravy v Praze. Množství cest do Bruselu už ani nepočítám. 8.9.2016 13:40
OTÁZKA: Pane náměstku, nepovažujete zavedení parkovacích zón v Praze 6 bez předchozího vybudování záchytných parkovišť z kladenského směru za bezohlednost vůči řidičům. kteří musí do této čtvrti dojíždět za prací ? Kupříkladu pro mne cena parkovného činí dvě odpracované hodiny denně. Jak bude Praha v této věci postupovat dál? A co říkáte na nápad starosty Koláře zavřít výjezd z Blanky do Svatovítské ulice. To "šestka" opravdu tak moc chce vystrnadit všechny nerezidenty někam pryč? Děkuji za odpověď. Jan Čermák
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, připravujeme parkovací domy (na Zličíně a v Řepích), v okolí trasy metra B i metra A připravujeme nejméně tři další lokality pro velká P+R parkoviště. Navíc, zóny jsou akcí městských částí, magistrát je jen servisní organizací. Takže se zeptejte pana starosty Koláře i na toto. Já jsem proti uzavření výjezdu, Praha 6 měla reagovat mnohem dříve a jinak, rád jim pomohu, jako například pomáhám Praze 7 a Praze 8, ale uzavření výjezdu by přivedlo více aut do ulic na povrchu. 8.9.2016 13:43
OTÁZKA: Pane radní, přestože jsem zprvu nebyla nakloněna zavedení parkovacích zón na Praze 6, dnes jsem ráda, že u sebe před domem na Dejvické ulici zaparkuji i když přijedu pozdě domů z práce. Jsem ráda, že doma parkuji já a ne středočeši jak tomu bylo doposud. Jana Petráková
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, já jako Dejvičák taky vidím úbytek aut, chtělo by to ještě například v Roztokách a leckde jinde za Prahou zavést místní odstavná parkoviště, pak by se asi zmenšily i ranní kolony. 8.9.2016 13:44
OTÁZKA: Dobrý den, je pravda, že se chystá redukce pruhů pražské magistrály? A že "Na Františku" nemají být 2+2 pruhy, ale 1+1? Pokud ano, CO je účelem? Už řadu let lze pozorovat snižování kapacity pražských ulic snižováním pruhů, vyhražováním pruhů cyklistům atd. To je přece zvrácené: Lidi stejně jezdit BUDOU, jenom se rpovoz strašně zpomalí, zhousteně - a ve finále budou nas...rozzlobení všichni: Chodci čuchající smrdící kolony i řidiči, uvěznění desítky minut v poskakující zácpě? Jiří Nečásek
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, na magistrále chceme zavést preferenční pruh pro MHD, taxi a další veřejnou dopravu, umožní to plynulejší cestování, než nyní, kdy se počet pruhů mění a vytvářejí se "špunty". Obecně se projekt teprve připravuje, já bych byl rád, aby Praha přestala být rozdělena takovou masivní dálnicí, ale na druhou stranu nepodpořím nic, co by skončilo delšími kolonami. 8.9.2016 13:46
OTÁZKA: Dobrý den.Chtěl bych se zeptat, jak momentálně vypadá stav tramvaje na Dědinu? Jestli to jsou stále jen nekonečné argumenty, že nejsou peníze,EIA,protesty místních atd. a dále bych se chtěl zeptat, zda-li se opravdu plánuje parkovací dům na Dědině a jestli se budou modré zóny posouvat blíže k Divoké Šárce a budou se taky dotýkat i Dědiny? Děkuji Vám moc za Vaši odpověď. Hezký den. Jan Rabenseifner
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, projekt už je hotový, byly zapracovány všechny připomínky a pokračuje se v územním řízení, parkovací dům se rozhodně plánuje, i sami obyvatelé budou moci spolurozhodovat o tom, kde a v jaké podobě vyroste. Modré zóny si musí po dohodě se svými občany rozhodnout městská část. 8.9.2016 13:49

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.