Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line rozhovor

Čtenářům iDNES.cz odpovídal ředitel Ropidu Pavel Procházka

Šéf Ropidu Pavel Procházka.
velikost textu:
vydáno 4.9.2012 11:25
Šéf Ropidu Pavel Procházka se spolupodílel na změnách v pražské MHD.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 4. září 2012 do 11:40

OTÁZKA: Pane Procházko, proč nemluvíte pravdu, když jste na iDNES tvrdil, že nesmyslné převlékání 191 na 143, kvůli němuž musejí lidé na Strahově pobíhat jak hlupáci, mělo trvat jen týden. Nemělo, usvědčují vás všechny materiály, že kloubák na 143 být neměl. Je to účelová změna, protože neumíte přiznat omyl. Kdo zaplatí neplánované navýšení kapacity 143 o 50 %??
Šéf Ropidu Pavel Procházka. Pavel Procházka: Dobrý den, Boubouši,v žádném případě to není účelová změna. Materiály uvádí vždy základní stav linky, nikoliv sezónní posílení, které se v tomto případě týká studentů ze strahovských kolejí. Stejný případ je také linka 112 - v materiálech najdete standardní intervaly pro zimní období, ale v létě, kdy jezdí do ZOO více návštěvníků, je linka posílena o další spoje. 4.9.2012 11:36
OTÁZKA: Dobrý den, považujete za dobrý nápad dokola tvrdit jak je nový systém MHD výborný, lidmi oblíbený a komu se nelíbí tak jeho genialitu nepochopil? Tohle je dobré možná na kurz asertivity ale ne tváří v tvář (pokud si troufnete) naštvaným občanům kteří Vás platí. Více pokory a snahy vysvětlovat - místo silového nucení ROPIDem jednostranně vybrané varianty - by bylo namístě. Pavel Obdržálek
Šéf Ropidu Pavel Procházka. Pavel Procházka: Dobré dopoledne, od začátku upřímně říkáme, že nový systém, přinese zlepšení pro necelou polovinu cestujících a také, že cca 5 % se dotkne negativně. Tento systém se vyvíjel několik let a po celou dobu jsme ho trpělivě vysvětlovali. 4.9.2012 11:40
OTÁZKA: Jaký význam má označení „metrobusů“ rámečkem, který mnoha občanům ztížil orientaci, když se tyto tarify neliší tarifem, nejezdí ve zvláštních pruzích, nejsou to expresní BUSy, nemají jednotné intervaly a dokonce některé „nemetrobusy“ jezdí po drtivou většinu týdne častěji? Lukáš Novák
Šéf Ropidu Pavel Procházka. Pavel Procházka: Dobrý den, Lukáši, všude ve světě mají metrobusy grafické označení, díky kterému je na první pohled poznáte od ostatních linek. Metrobusy zajišťují pravidelné spojení napříč Prahou, stejně jako tramvaje a metro. 4.9.2012 11:45
OTÁZKA: Proč jste se nijak nepřipravili na otevření V.A? (tedy kromě „velmi logického“ zkrácení 218) To přece bude velké množství dalších změn! Lukáš Novák
Šéf Ropidu Pavel Procházka. Pavel Procházka: Záměrně jsme se zásadnější reorganizaci MHD v oblasti Prahy 6 teď vyhnuli (s výjimkou zrušení souběhu linky 218 a tramvají na Evropské), abychom vše neměnili za dva roky po spuštění metra V.A znovu. 4.9.2012 11:48
OTÁZKA: Jaký má smysl vedení páteřní tramvajové linky (č.3) nad velkou částí metra (B: Palackého nám – Palmovka)? Tramvaj má metro doplňovat, nabízet další vazby, ne metro kopírovat. Naproti tomu odebrání linky z Ječné, aby lidi nejezdili centrem, to je teda majstrštyk… Lukáš Novák
Šéf Ropidu Pavel Procházka. Pavel Procházka: Dobrý den, Lukáši, Karlín se proměnil v posledních letech v místo, kam dojíždí za prací tisíce lidí každý den. Tramvaje byly často přeplněné, protože cestující tu využívají hojně zastávky mezi stanicemi metra. Proto jezdí nově trojka ve špičce každé čtyři minuty, a vhodně tak ještě posiluje dopravu v centru Prahy. Šestka se přesunula z Ječné do Nuslí, aby odvezla cestující ze Spořilova a Michle co nejrychleji do centra, aniž by museli do přetíženého uzlu I.P. Pavlova. Pro všechny je tak tramvajová doprava v Ječné zároveň plynulejší. 4.9.2012 11:53
OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mě proč ze sídliště Barrandov (kde bydlí desítky tisíc lidí) nejede žádná tramvaj směrem Karlovo náměstí – I.P.Pavlova (možná nejdůležitější přestupní uzly) ale 3 ze 4 tramvají jedou směrem Újezd – Malostranská. Naopak z Řep jedou tramvaje především na Karlovo náměstí – I.P.Pavlova a na Malostranskou ani jedna. Páteřní svazek 12/20 a 10/16 který jede stejnou trasou z už ze své konečné je přece v rozporu s definicí „páteřního svazku“ uvedenou na Vašich stránkách i s vyjádřením Vašeho mluvčího v televizi: „Páteřní svazek je spojení dvou linek, které jedou společně v nejvytíženějším úseku a poté se na okrajích města rozdělují do větví s nižší poptávkou“. Tyto svazky mají přece společnou skoro celou trasu! Logické by přece bylo prohodit např. linku 20 a 16 a tím zajistit radikální zlepšení obslužnosti obou sídlišť a zachovat zvýšenou kapacitu v centru!!! Děkuji za vaši odpověď. F.Hruška
Šéf Ropidu Pavel Procházka. Pavel Procházka: Dobrý den, před třemi lety jsme vyhověli obyvatelům Barrandova a v ranní špičce jsme sem zavedli linku číslo 4, která jela přímo na I.P.Pavlova. Bohužel ani po třech letech si nenašla na trasa Barrandov - IPP dostatek cestujících. Naopak komplikovala život těm, kteří chtěli cestoval z Anděla na IPP, protože odjížděla z jiné zastávky než linky 10 a 16. Linky v páteřním svazku jedou společně v úseku s největší přepravní poptávkou. V případě linek 12 + 20 a 10 + 16 takový úsek začíná již od konečné zastávky, zatímco u linek 1 + 25 je tento úsek uprostřed jejich tras. 4.9.2012 12:01
OTÁZKA: Jaký má význam zkrácení linky 123 když se musí otáčet na polovině cesty k Andělu, to snad vyjde nastejno, kdyby zůstala zachována a normálně končila Na Knížecí.
Šéf Ropidu Pavel Procházka. Pavel Procházka: Dobrý den, s ohledem na četnost jízdního řádu linky 123 je tato úspora stále velmi významná. 4.9.2012 12:04
OTÁZKA: Víte o tom, že na mnoha místech vznikají kapacitní problémy? Už jsem je zaznamenal na linkách 113 (oslabený interval), 215 (oslabený interval), 196 (míslo kloubových teď jezdí standardní), 118 (nevím proč)... je to docela v kontrastu s tím, že jiné nové linky jezdí naprosto nevyužívané (např. 105)
Šéf Ropidu Pavel Procházka. Pavel Procházka: Bobouši, u 118 víme proč - takhle rychle se ze Smíchova na Budějovickou ještě nikdo nikdy nedostal :) Ale vážně - máme v terénu desítky lidí, kteří sledují provoz a obsazenost jednotlivých spojů, pokud by se někde skutečně objevily zásadní problémy, budeme je okamžitě řešit. 4.9.2012 12:07
OTÁZKA: Dobrý den. Pane Procházko, je jasné, že změny v MHD jednou za čas musejí přijít. To je OK. Zajímalo by mě, zda budete reagovat na některé podněty cestujících a budete stávající stav linek upravovat? Mám na mysli třeba tolik omílanou linku 217. Proč přímo nejezdí třeba každý druhý spoj? Btw: jak se vám líbilo to komické video s přestupem na Strahově 191/143? :) děkuji Karel Burian
Šéf Ropidu Pavel Procházka. Pavel Procházka: Vážený Wisitore, určitě ano. Na přelomu listopadu a prosince chystáme velký anketní průzkum mezi cestujícími. Video, které zmiňujete jsem viděl, autobusy si s námi všemi trochu zahrály, ale byla to jen mimořádnost tohoto víkendu :) 4.9.2012 12:11
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěl jsem se zeptat ohledně linek 135 a 136 proč se musely vyměnit? změna mi přijde velmi neuvážená. Mám ještě vyjádření z tehdejší doby roku 2006 kdy 136 byla prodloužená až na Chodov, že tato tangenciální linka přivede nové zákazníky do obchodního centra a propojí sever z jihem a HLAVNĚ, že se v následujících letech bude posilovat a nebude se její trasa měnit. Přesto se to změnilo ač nemuselo. Odůvodnění, že 135 propojí fakulty VŠE mi přijde osobně špatné. Dyť který vysokoškolák by jel 45-60minut autobusem (Vím jak to ve Vršovicích vypadá- dělal jsem tam průzkum) než jet metrem, kterým i s přípojem 177 nebo 197 do zastávky volha 25minut. Proč se toto opatření muselo udělat? Neřeknu kdyby kvůli penězům, ale co mam vypočítáno tak provozní náklady po výměně jsou při tom intervalu 5minut ráno, 10minut v sedle a 6minut odpoledne ještě o torchu vyšší než před změnou. A ohledně Opatova a Hájů je spojů ohledně nabídky prakticky stejně jako předtím. Děkuji za odpověď. Jan Sluka
Šéf Ropidu Pavel Procházka. Pavel Procházka: Jsem přesvědčen, že linka 135 je konkurenceschopná ve srovnání s trasou na dva přestupy a s dvojím čekáním. Nicméně hlavním důvodem výměny 135 a 136 v oblasti Jižního Města byla nutnost zkrátit interval na lince 135. Aby ale zůstaly zachovány proklady jízdní řádů mezi Slavií a Jižní Městem, musela se 135 prohodit se 136. 4.9.2012 12:16
OTÁZKA: Dobrý den, všiml jste si, že na kolem Palackého náměstí se kvůli špatným intervalům tramvaje setkávají a nárazově se tvoří "tramvajové kolony"? Bude se to nějak řešit? včera tam sedmička nabrala snad deset minut. Vojtěch Man Vojtěch Man
Šéf Ropidu Pavel Procházka. Pavel Procházka: Dobrý den, Vojtěchu, situaci na Palackého náměstí aktuálně komplikuje výluka ve Vyšehradské ulici - linky 6, 18 a 24 jedou v jednom směru odklonem právě přes Palackého náměstí. Jakmile výluka skončí, situace se vrátí k normálu. 4.9.2012 12:18
OTÁZKA: prosím o aktuální informaci o prodloužení tramvajové trati z Divoké Šárky ulicí Vlastina do Drnovské pro dopravní obsluhu sídliště Dědina (připomínám Váš rozhovor v novinách E15). Jak je to s přípravou dalšího prodloužení tramvajové trati k Prague Airport bussines Park? Tato konečná tramvaje bude v blízkosti terminálu a P+R na Dlouhé Míli. Počítá se s tím? Jestliže ne, tak proč? Tím by byla zajištěna ekologická doprava středočechů z Klada, Loun,…. od silničního okruhu do centra na metro do Veleslavína s minimálními investičními náklady. Radka Johnová
Šéf Ropidu Pavel Procházka. Pavel Procházka: Vážená paní Johnová, tramvajová trať má již pevně stanovenou trasu, její stavba je náležitě projednána a má obecnou podporu. Teď už zbývá jen najít peníze na její stavbu. O dalším pokračování se zatím neuvažuje, nicméně se začíná hýbat situace kolem modernizace železniční tratě z Veleslavína do Kladna. 4.9.2012 12:21
OTÁZKA: Je důvodná obava, že nyní budou jízdní řády dodržovány autobusy výrazně hůře, než doposud, neboť místo dřívějších kratších linek se objevily linky velice dlouhé, vedoucí napříč celým městem, takže šance na nabrání zpoždění je mnohem větší ? (konkrétně třeba místo 224 teď vidím 196) Svetlin Duchlevski
Šéf Ropidu Pavel Procházka. Pavel Procházka: Dobrý den, není třeba se obávat. Připravujeme další vyhrazené pruhy pro autobusy a další úpravy křižovatek, které budou preferovat průjezd autobusů před osobními auty. Dnes ráno jelo 75 - 80 % autobusů včas, v případě tramvají bylo procento ještě vyšší. Při porovnání s loňským začátkem školního roku jsou tato čísla stejná, v některých případech dokonce lepší. 4.9.2012 12:24
OTÁZKA: Myslíte, že jízdní řád, kde nad každým časovým údajem jsou klidně 3-4 písmena či znaky odkazující na doplňující informace (že třeba z většiny jede linka úplně jinudy, než se na první pohled zdá, že má linka běžně 4 konečné atd.) je přehledný, "user friendly" a hlavně normální? To už aby si člověk hlídal, jestli není pondělí po čtvrté neděli v sudém měsíci.. Lukáš Novák
Šéf Ropidu Pavel Procházka. Pavel Procházka: Dobrý den, to se nemůže stát. Nad jedním časovým údajem v jízdním řádu je prostor maximálně pro dva znaky, z čehož jeden bývá označením nízkopodlažního vozidla. V případě více konečných bávají v jednom směru zpravidla maximálně dvě rozdílné konečné. Pravděpodobně hovoříte o jízdním řádu pětky, kde se ovšem trvalé změny trasy týká pouze poznámka o ukončení na Špejcharu. Ostatní poznámky se týkají jen spojů, které se vrací večer do vozovny. To bohužel nemůžeme ovlivnit. 4.9.2012 12:30
OTÁZKA: Převlékáte se rád za jízdy? Lukáš Novák
Šéf Ropidu Pavel Procházka. Pavel Procházka: Ještě jsem to nezkoušel, ale Praze prý teď něco podobného zavedli... :D 4.9.2012 12:31

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.