Čtenářům iDNES.cz odpovídal ředitel Ropidu Pavel Procházka

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 4. září 2012 do 11:40

OTÁZKA: Pane Procházko, říkáte, že jste změny celou dobu pečlivě vysvětlovali. Skutečnost je ale jiná: projekt jste představili 16.6. a 27.6. už bylo vše definitivně schváleno Radou MHMP (lze dohledat na vašich stránkách). Proč tedy neříkáte pravdu?
OTÁZKA: Dobré poledne, naštěstí již nebydlím v Bělehradské ulici (to byste se mnou již dávno měli co dočinění a věřte, že minimálně velmi nepříjemným způsobem), ale v místě, kde se takřka nic nezměnilo. I tak se mě ale velmi dotklo např. zrušení přímé (a tradiční, ale hlavně VYUŽÍVANÉ, a to nikoli jen zvlášť lidmi na Strahov a zvlášť lidmi ze Strahova dál) linky 217. A vůbec - jsem toho názoru, že tahle vaše "škatulata" s linkami jsou pouze výplodem omezených šotoušských mozků a nikoli nějaké podstatné kroky ke zefektivnění sítě. ("Šotouš" - zde je tím míněn nedávný absolvent jakési dopravní vzdělávací instituce, o kterých mohu ze zkušenosti bez pardonu říci, že praktického odborníka rozhodně vychovat nedokážou, jde povětšinou pouze o sběrnu různých dopravních fanatiků, jejichž představy o tom, jak má vypadat právě např. síť MHD, se už dávno vzdálily od představ běžného uživatele.) Dělá vám tohle Vaše (i vaše) myšlenkové vakuum, kdy už sám (sami) těm výmyslům věříte, dobře? :-) Jiří Běhounek
OTÁZKA: Dobrý den,místo 2přímých busů synovi ke škole,kde jsme byli za 6min.,musíme nyní objíždět na druhou stranu s přestupem,kdy navazující spoj má zastávku napříč za křižovatkou,na přechod 2samaforů máme 2minuty.Stihnout se to nedá,musíme čekat 15min na další a cesta do školy trvá celkem přes 20min.Sice máme 106 metrobus,ale jezdí jen každý 4.spoj dál než na Kačerov.Pěšky chodit s postiženými dětmi 2-3km nemohu,na druhou stranu z Višňové nejede nic a od školky ml.syna se sem dostat nedá než napůl pěšky nebo objíždkou přes Budějovickou,všechny přestupy jsou řešené,že se musí přejít,podejít na druhou stranu a autobusy navazují tak,že jeden odjíždí když druhý přijíždí,čili zase čekat na další 15min.121 jste odklonili kolem Kačerova,kde přitom lidi chodí na metro a bus jezdí poloprázdný,203i121 byly dříve plně vytížené,293 je naprosto prázdná,ta vozí 5lidí na celé trase a méně...Navíc dnes jsem ráno viděla,jak na Kačerově zůstalo nejméně 10-15lidí,kteří se nevešli do 215.Přibude aut... Pavlína Táborská
OTÁZKA: Dobrý den, pro zajímavost jsem si schoval jízdní řády tramvajových linek jezdících mezi Andělem a Řepami z června. Když porovnám jízdní řády linek 9 a 10, nijak významné posílení oproti červnu nevidím. Jedinou hmatatelnou změnou je fakt, že řada "desítek" končí už na Kotlářce, zatímco na jaře jezdily až na konečnou v Řepích. Prohození linek 4 a 6 je spíše kosmetickou změnou, protože při jejich počtu druhý vagón čtyřky oproti šestce situaci zjevně moc nevytrhne. A 16 jezdící ještě v červnu na Kotlářku nějak na této trase nevidím, ale předpokládám že se vrátí na svoji starou trasu. Kde je to proklamované posílení tramvajové dopravy na trase Anděl - Sídliště Řepy? Proč jste ho vůbec slibovali, když jde o holý nesmysl? Vždyť kapacitně byl Anděl na maximu už na jaře, tam se prostě víc tramvají nevejde! Jindřich Musílek
OTÁZKA: Kdy začnou být metrobusy značeny normálně čitelným písmem jako dřív? Jsem mladý, mám perfektní zrak a stejně mám problém přečíst číslo busu, co teprve starší lidé? Metrobusy by šlo přece označit daleko rozuměji!!!
OTÁZKA: Očekával jsem po předchozích zkušenostech s linkami 177 a 136, že jízdní řády metrobusových linek budou vzhledem k jejich šíleně nataženým trasám cáry papíru. Ze dneška, tedy DRUHÝ den po zavedení potvrzení - následovat bude stížnost na ROPID a DPP, zde jen stručně: linka 125, pravidelný odjezd ze Smíchovského nádraží 8:22, skutečnost 8:26. Vůz 6613. Vzhledem k tomu, že jde o linku, jejíž primárním smyslem je volba mezi metrem a busem, je podobné zpoždění neakceptovatelné. Je nutno dodat, že od zavedení původní linky 125 až do současnosti byly zpoždění tohoto typu, navíc na odjezdu z konečné, zcela výjimečná a to navzdory trase po jižní spojce. Chyba je tedy jasná - metrolinkace a nesmysl se spojením dvou přiměřeně krátkých linek. Ani to Vás nepřesvědčí, že je něco špatně? René Cvrkal
OTÁZKA: Dobrý den, mám dotaz k umístění zastávek na Dvorcích, Praha 4. Nově zbudované zastávky slouží ke spojení Budějovické se Smíchovem (linka 118). Nápad je to výborný, ovšem umístění zastávek přímo před bytovými domy je dost nešťastné. Také cestující přestupující z tramvají musí přejit 3 rušné přechody, než se dostanou na zastávku. Bude umístění zastávek přezkoumáno? (např. ve směru na Budějovickou např. existuje občasná zastávka, která je na úrovni hlídaného parkoviště, tzn. autobusy by tolik neobtěžovaly svým hlukem obyvatele Dvoreckého náměstí a také přestupující cestující by měli zastávku blíže k tramvaji.
OTÁZKA: Dobrý den, můžete prosím zveřejnit, které společnosti se na celé změně podílely a jaká byla jejich odměna? Jde mi zejména o různá odborná vyjádření, znalecké posudky, posuzování dopadu změn apod., u nichž věřím, že se jistě nechávaly zpracovat. Rovněž tak mě zajímá, která společnost zajišťuje tu (nezlobte se prosím) hloupou reklamu, resp. upozornění na nové změny, jež je absolutně nicneříkající. Děkuji, Petr
OTÁZKA: Dobrý den, pane Procházko, jak mi prosím vysvětlíte, že v zastávkovém JŘ linky 384 je uvedena i trasa linky 210004? V Berouně,Hostimi se totiž z linky 384 stává linka 210004. Proč není to samé možné i v případě linek 14 a 24? Vyhlášce by totiž neodporovalo, pokud by ve vedlejším okénku (chápu, že na jeden JŘ se to nevejde) byly vyjmenovány zastávky navazující linky 14 nebo 24. Potom by mě zajímalo, proč v pracovní den večer jsou na linkách 14 a 24 v drtivé většině nasazovány soupravy, které jezdí vesměs prázdné, neboť při jejich zkráceném intervalu 10 minut by bohatě stačila sóla. Proč tomu tak není v pracovní den po ránu mezi 5. a 6. hodinou, kdy je interval 20 minut- v tuto dobu jsou tyto spoje celkem plné lidmi jedoucími do práce. Třeba na Ortenově náměstí je v prac. den brzy ráno mnohem horší interval, než těsně před půlnocí. Dále mám poslední dotaz, proč nejezdí nějaká linka přes Strahovský tunel? Tato linka jakožto spojnice Anděla a Dejvic by byla výborná. Zdraví Vás Ondřej Zika
OTÁZKA: Dobrý den, nechápu význam zkrácení autobusu 154 a prodloužení 183 na Háje. Argumenty typu suplování autobusu s tramvajemi neberu, vždyť zmíněný metrobus 183 supluje téměř v celé své trase až na Průmyslovou ulici jiné metrobusy. Co mají dělat odříznutí návštěvníci z Hostivaře a Petrovic, kteří mají namířeno do obchodního centra u zastávek Na Groši? Byl jste tam někdy? Slíbená rekonstrukce tramvajové trati s přiblížením nástupních ostrůvků letos neproběhla, hlavně že se posunují autobusové zastávky, které jsou bohužel obyvatelům Prahy 15 k ničemu. To jste s tím zkracením 154 nemohli aspoň o ten rok počkat? Nehledě na to, že se zhoršila dostupnost metra Skalka. Patnáctiminutový interval o víkendech je opravdu směšný.
OTÁZKA: Dobrý den, nerozumím lži o tom, že není možné uvést u linky A, že ze stanice XY pokračuje jako linka B? V jízdních řádech IDS JMK to uvedeno je - tam jim to vyhláška nezakazuje a v Praze ano? Dále, jaký má smysl redukce linek - zanikají přímá spojení a lidé musejí více přestupovat. Proč není lepší nabídnou přímé linky mezi více místy jezdící méně často než nutit lidi pořád přestupovat? Jan Kučera
OTÁZKA: ad vaše opověď z 04.09.2012 11:40: Kde jste po několik let trpělivě vysvětlovali změny? Uveďte prosím konkrétní příklady a odkazy (klidně třeba během pár dní na vašem webu, pokud nemůžete doložit odkazy hned, což jistě nelze).
OTÁZKA: Dobrý den, nějak jsem nepochopil prodloužení intervalu na lince 123 odpoledne. Mezi šestou a sedmou hodinou odpolední je na této lince už několik let problém, že jezdí autobusy značně přeplněné. Celkem běžně stojím v tomto čase na jedné noze a ta kolikrát ani není moje. Nebo aspoň kombinovat klasické třídveřové autobusy s těmi nízkopodlažními, které jsou sice efektní, ale kam se vejde výrazně méně lidí? Jindřich Musílek
OTÁZKA: Lidé si stěžují, že čísla metrobusů jsou kvůli novému ohraničení hůře čitelná. Máte alternativu, jak tohle vyřešit? Karel Burian
OTÁZKA: V Záběhlicích jste od spojení k metru zcela odřízli oblast kolem zastávky U lípy. Autobus 101, který ani k metru nejde, jezdí málo a v ranní špičce je zoufale přeplněný. Kdy ho posílíte?
OTÁZKA: Pražská ČSSD se domáhá vrácení pražské MHD do předešlého stavu. Možná jde o populistické gesto. Ale obecně - pokud by byla politická vůle, byl by to technicky, organizačně problém - začít třeba od 1.XI.2012 jezdit zase postaru ? Svetlin Duchlevski
OTÁZKA: Dobrý den, velice by mě zajímalo, jaká je logika změnění trasy tramvají číslo 5 a 11? Ať se snažím na to jakkoliv přijít, vážně to nechápu.
OTÁZKA: Dobrý den vložením čísel Metrobusů do rámečku se výrazně zhoršila čitelnost. Je to nezvratné opatření? Nešlo by to jinak? Osobně je pro mne důležitější vidět číslo spoje, než že je to metrobus... Děkuji Vám Jan Koudy
OTÁZKA: Proč vlastně děláte vždy nárazově velké změny, které pak ani nevyladíte a nasadíte jinou velkou změnu? Proč nepostupujete přirozeným vývojem drobnějších úprav, na které si lidé rychleji zvyknou a lze přirozeněji řešit problémy s kapacitou, četností atd.?
OTÁZKA: Dobrý den, pane Procházko, kdy ROPID uzná chybu a upraví autobusovou obslužnost Záběhlic a Zahradního města. nebo se opravdu domníváte, že pro nemocné a staré lidi je ideální cesta na polikiniku s přestupem v protisměru silně frekventované ulice, Že hotel U lípy nepotřebuje autobusové spojení, a že jeden minibus s prodlouženým intervalem na Skalku nahradí autobusové spojení na SDkalku i Strašnickou? Děkuji Novotná magdalena novotná
OTÁZKA: Dobrý den, poděkování se tady asi moc nenosí, já děkuji za zvýšení obslužnosti mezi Barrandovem a Radotínem i zlepšení návaznosti na vlaky v Radotíně. Hanuš Hekrle
OTÁZKA: Na Nově řešili v souvislosti s novým nuceným přestupem z tramvaje na autobus chybějící semafory na přechodu přes dvouproudovou silnici. Budete v tomto směru také aktivní, aby byl přestup co nejbezpečnější? Zasadíte se o bezpečnější přestupy? Díky. Karel Burian
OTÁZKA: Dobrý den, zkrácením linky 123 přibyl většině jejich uživatelů přestup na tramvaj v úseku Anděl - Kavalírka. Čekal bych na Kavalírce jako na nástupní stanici autobusu číslo 123 vybudování nějaké prosklené boudy, kde by se čekající mohli schovat před nepřízní počasí, ale kde nic tu nic. V případě deště a další nepřízně počasí jistě všichni cestující ocení zkrácení linky 123. A není to jen o deštníku. Ono při prudkém dešti pokud neprší rovně, když máte čekat na zastávce deset nebo patnáct minut bez možnosti se někam schovat je deštník celkem k ničemu. O zkrácení linky 123 se tak nějak ví už od března. To jste nebyly schopni takovou věc naplánovat a vyřešit za půl roku? Jindřich Musílek
OTÁZKA: Má dopravní podnik on-line kontrolu, kde jednotlivé autobusy zrovna jsou, třeba přes GPS ? Jsou řidiči nějak motivování k dodržování jízdních řádů ? A vědí vlastně v každou chvíli kde zrovna by měli být - podle jízdního řádu ? Svetlin Duchlevski
OTÁZKA: Děkuji za zjednodušení přepravy - přibyl mi další přestup a cesta se mi protáhla o 20 min ráno i odpoledne (tzn dalších 40 min. ze dne v .....). Nyní díky tomu jezdím trasu 8 km v Praze - 50 min s 2 přestupy !!! Vůbec nechápu zrušení linky 11, která byla více než vytížena ze Strašnic na I.P. Pavlova a i ve směru zpět. Místo toho jste udělali úplně nesmyslnou linku 5, která pokrývá pouze původní část trasy a tato tramvaj jezdí poloprázdná a navíc s ní jedou všichni pouze na nejbližší metro, kde většina lidí musí přestoupit, aby mohli rozumně pokračovat v cestě po Vašich inteligentních změnách. Prosím, proberte se a začněte myslet ! PAVEL LNĚNIČKA
OTÁZKA: Dobrý den mam 3 otázky: 1. Jaký význam má zastávka Korunovační? Zastávka Letenské náměstí, je jen za křižovatkou 200m a Sparta nějakých 300m. Jinde nutíte chodit lidi na vzdálenější zastávky (viz. Vavřenova) a na letná jsou tři zastávky na necelých 600m 2. Páteřní linka 3. Proč jsou tramvaje ukončené v Bráníku pouze jednovozové? Co jsem tak včera viděl a četl, lidi tam stojí na jedné noze a ještě ne na své. 3.Jen dvě tramvajové linky mezi zastávkami růběžná a Kohinoor se mi zdají dost málo. Co? Robert Ploch
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych vyjádřit dík, že jste do toho konečně pořádně řízli a to spíš z marketingových důvodů - že si novináři atd.konečně všímají zpožděných autobusů (které jste jen přejmenovali na metrobusy, ale zabralo to). Líbí se mi nová linka 118, prohození 135 a 136. Připouštíte možnost korekce některých změn? Namátkou trojnásobné zhoršení intervalu v Malešicích (místo 5 dopoledne 15 minut), kdy ani jeden autobus nezačíná na Sídlišti Malešice a tedy všechny autobusy trpí nepravidelnostmi provozu (chtělo by to z5 vložené spoje, odříznutí 11 od okolního světa (u nás na Jiřího z Poděbrad je teď celkem k ničemu, protože jede jen tam, kde jede metro). Za kontroverzní považuji i zdržení linky 12 kvůli Letenskému náměstí, kdy tato se neúměrně zdržuje a z Malé Strany do Holešovic to vychází pomaleji než metrem přes Muzeum, což myslím nebyl váš záměr zahlcovat Muzeum. Děkuji za Vaše odpovědi, držím palce, ale doufám, že ještě dojde k výrazným korekcím, s pozdravem pravidelný cestující MHD Denny Hozman
OTÁZKA: Reforma MHD zhoršila obslužnost seniorů, vozíčkářů a rodičů s kočárky. Méně spojů, více přestupů, stále zcela nedostupné noční linky, přeplněné vozy díky delším intervalům... A služba na zavolání je v aktivním životě (práce, společenský život, nikoli izolace a cesty pouze k lékaři) nepoužitelná - jsme tak z MHD vykázáni a musíme se spoléhat na vlastní dopravu. Cestující se specifickými potřebami ani nebyli sledováni v průzkumových součtech obsazenosti, z nichž vycházely změny. To mi bylo potvrzeno i na oficiální fb stránce Vždyť to jede jinam. Že se nová koncepce s nejbezbrannějšími cestujícími nepočítá, ukázala i PR akce informační tramvaje, do níž se vozíčkář nedostane. Změny jsou pro mne jako vozíčkáře pouze a jen k horšímu. Díky nim jsme z MHD opět striktněji vykazováni. Nejde jen o počet spojů, jde o celou koncepci dopravy, která je k nám nepřátelštější než původní. Je tohle ona avizovaná změna k lepšímu? Nebo jen "pro někoho"? A není vám za takovou selekci stydno? Martin Klzo Martin Klzo
OTÁZKA: Dobrý den, zkrácením linky 218 jste prakticky odřízli sídliště Dědina a ještě více níže položené velkosklady a další zaměstnavatele od přímé dopravy na metro. Obojím směrem jezdí mnoho lidí do práce. Už dříve lidé při dopravě na Dědinu a zpět museli často vystřídat více spojů podle vzdálenosti jejich bydliště od práce, teď přibyl další přestup a s tím spojené i prodloužení jízdy - zvláště při využití tramvaje. Navíc nutné přestupy zkomplikovaly život seniorům i matkám s dětmi. Míníte to takto ponechat ? Je to podle Vás v pořádku? Gabriela Muhlbachová
OTÁZKA: V článku http://aktualne.centrum.cz/domaci/fotogalerie/2012/09/03/ranni-projizdka-s-martinem-jaresem/ zazněla zajímavá věta: "Martin Jareš, vedoucí odboru plánování ve společnosti Ropid... Hromadnou dopravou prý sám běžně jezdí, cesta do práce se mu po změnách zrychlila." Nepřijde vám v kontrastu s mnoha naštvanými lidmi jako zpyšnělá zhovadilost, když se vrchní plánovač v médiích chlubí, jak si postavil ideální jízdní řád pro svou cestu do práce?
OTÁZKA: Ve Vinoři, přestože je součástí Prahy, byly prakticky zrušeny všechny městské linky 2XX a vše bylo nahrazeno linkami 3XX. Přestože byl jízdní řád zahuštěn, situace se zhoršila: - linky nejezdí na čas, jsou zpožděné, případně vynechají úplně (stav je dlouhodobý); - autobusy jsou přeplněné, když předchozí spoj vynechá, všichni cestující se nevejdou; - některé autobusy jsou v hrozném technickém stavu, zejména linky 302 a 375; - řidiči linek 3XX jsou často arogantní, nedisciplinovaní (kouří za jízdy, vybavují se známými, telefonují...), autobusy někdy doslova smrdí (zejména kouřem, ale také řidičovým potem). Musím konstatovat, že nový jízdní řád výrazně zhoršil jak dostupnost, tak zejména kvalitu MHD pro naši oblast. Nemohu už také využívat SMS jízdenku. Bylo by prosím možné, aby změny v dopravě u vás příště navrhoval tým lidí, kteří budou mít rozum, budou mít také zkušenosti z praxe a kteří si budou situaci ověřovat na místě? A budou SMS jízdenky zavedeny také v příměstských linkách?
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, na co je dobré pro cestující vědět (z označení autobusu), že daný autobus je tzv. metrobus? Z jakého důvodu je tedy číslo v rámečku (a tím pádem menší a hůře čitelné)? Děkuji. Vojtěch Hájek
OTÁZKA: Je důvodná obava, že nyní budou jízdní řády dodržovány autobusy výrazně hůře, než doposud, neboť místo dřívějších kratších linek se objevily linky velice dlouhé, vedoucí napříč celým městem, takže šance na nabrání zpoždění je mnohem větší ? (konkrétně třeba místo 224 teď vidím 196) Svetlin Duchlevski
OTÁZKA: Dobrý den, jak rychle bude na změny reagovat dosud skvělý informační systém IDOS? Nebo už je vše 100% opraveno? Děkuji Salsabeel Věra Mužíková
OTÁZKA: Ještě jeden dotaz: Nové elektronické zastávkové ukazatele máte na starosti také vy, vaše firma? Připadá mi, že postavené jsou hlavně na místech, kde tramvajové linky jedou pouze jedním směrem (Podolí, Klamovka, Evropská). Tam, kde by byly nejvíce potřeba - křižovatky (Anděl je největším příkladem), tam i přes nedávnou rekonstrukci zůstaly ty staré. Karel Burian
OTÁZKA: Dobrý den, všiml jste si, že na kolem Palackého náměstí se kvůli špatným intervalům tramvaje setkávají a nárazově se tvoří "tramvajové kolony"? Bude se to nějak řešit? včera tam sedmička nabrala snad deset minut. Vojtěch Man Vojtěch Man
OTÁZKA: prosím o aktuální informaci o prodloužení tramvajové trati z Divoké Šárky ulicí Vlastina do Drnovské pro dopravní obsluhu sídliště Dědina (připomínám Váš rozhovor v novinách E15). Jak je to s přípravou dalšího prodloužení tramvajové trati k Prague Airport bussines Park? Tato konečná tramvaje bude v blízkosti terminálu a P+R na Dlouhé Míli. Počítá se s tím? Jestliže ne, tak proč? Tím by byla zajištěna ekologická doprava středočechů z Klada, Loun,…. od silničního okruhu do centra na metro do Veleslavína s minimálními investičními náklady. Radka Johnová
OTÁZKA: Myslíte, že jízdní řád, kde nad každým časovým údajem jsou klidně 3-4 písmena či znaky odkazující na doplňující informace (že třeba z většiny jede linka úplně jinudy, než se na první pohled zdá, že má linka běžně 4 konečné atd.) je přehledný, "user friendly" a hlavně normální? To už aby si člověk hlídal, jestli není pondělí po čtvrté neděli v sudém měsíci.. Lukáš Novák
OTÁZKA: Musely by se tyto zmeny delat, kdyby pan Dvorak a spol neukradli miliony?
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěl jsem se zeptat ohledně linek 135 a 136 proč se musely vyměnit? změna mi přijde velmi neuvážená. Mám ještě vyjádření z tehdejší doby roku 2006 kdy 136 byla prodloužená až na Chodov, že tato tangenciální linka přivede nové zákazníky do obchodního centra a propojí sever z jihem a HLAVNĚ, že se v následujících letech bude posilovat a nebude se její trasa měnit. Přesto se to změnilo ač nemuselo. Odůvodnění, že 135 propojí fakulty VŠE mi přijde osobně špatné. Dyť který vysokoškolák by jel 45-60minut autobusem (Vím jak to ve Vršovicích vypadá- dělal jsem tam průzkum) než jet metrem, kterým i s přípojem 177 nebo 197 do zastávky volha 25minut. Proč se toto opatření muselo udělat? Neřeknu kdyby kvůli penězům, ale co mam vypočítáno tak provozní náklady po výměně jsou při tom intervalu 5minut ráno, 10minut v sedle a 6minut odpoledne ještě o torchu vyšší než před změnou. A ohledně Opatova a Hájů je spojů ohledně nabídky prakticky stejně jako předtím. Děkuji za odpověď. Jan Sluka
OTÁZKA: Dobrý den. Pane Procházko, je jasné, že změny v MHD jednou za čas musejí přijít. To je OK. Zajímalo by mě, zda budete reagovat na některé podněty cestujících a budete stávající stav linek upravovat? Mám na mysli třeba tolik omílanou linku 217. Proč přímo nejezdí třeba každý druhý spoj? Btw: jak se vám líbilo to komické video s přestupem na Strahově 191/143? :) děkuji Karel Burian
OTÁZKA: Jaký má význam zkrácení linky 123 když se musí otáčet na polovině cesty k Andělu, to snad vyjde nastejno, kdyby zůstala zachována a normálně končila Na Knížecí.
OTÁZKA: Víte o tom, že na mnoha místech vznikají kapacitní problémy? Už jsem je zaznamenal na linkách 113 (oslabený interval), 215 (oslabený interval), 196 (míslo kloubových teď jezdí standardní), 118 (nevím proč)... je to docela v kontrastu s tím, že jiné nové linky jezdí naprosto nevyužívané (např. 105)
OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mě proč ze sídliště Barrandov (kde bydlí desítky tisíc lidí) nejede žádná tramvaj směrem Karlovo náměstí – I.P.Pavlova (možná nejdůležitější přestupní uzly) ale 3 ze 4 tramvají jedou směrem Újezd – Malostranská. Naopak z Řep jedou tramvaje především na Karlovo náměstí – I.P.Pavlova a na Malostranskou ani jedna. Páteřní svazek 12/20 a 10/16 který jede stejnou trasou z už ze své konečné je přece v rozporu s definicí „páteřního svazku“ uvedenou na Vašich stránkách i s vyjádřením Vašeho mluvčího v televizi: „Páteřní svazek je spojení dvou linek, které jedou společně v nejvytíženějším úseku a poté se na okrajích města rozdělují do větví s nižší poptávkou“. Tyto svazky mají přece společnou skoro celou trasu! Logické by přece bylo prohodit např. linku 20 a 16 a tím zajistit radikální zlepšení obslužnosti obou sídlišť a zachovat zvýšenou kapacitu v centru!!! Děkuji za vaši odpověď. F.Hruška
OTÁZKA: Převlékáte se rád za jízdy? Lukáš Novák
OTÁZKA: Proč vytváříte nové vzduchovoziče: posílená 106 v úseku z Novodvorské do Braníka, tři busy v souběhu se dvěma tramvajemi v Michelské, posílení souběhu metra a tramvají v Karlíně - to je vaše představa o úsporách?? To už jste raději mohli nechat tu 218, když už jste se vykašlali i na prosby slepců z tamního ústavu...
OTÁZKA: Jaký má smysl vedení páteřní tramvajové linky (č.3) nad velkou částí metra (B: Palackého nám – Palmovka)? Tramvaj má metro doplňovat, nabízet další vazby, ne metro kopírovat. Naproti tomu odebrání linky z Ječné, aby lidi nejezdili centrem, to je teda majstrštyk… Lukáš Novák
OTÁZKA: - linka 125 – Horní Měcholupy, Petrovice – linka 271 měla v ranní špičce interval 3-4 minuty, linka 125 má 4-5 minut – ale jezdí po šesti minutách, případně jede ve „vláčku“. Interval šest minut v ranní špičce už znamená přeplňování. Jak to budete řešit? - Nebylo by rozumné následující řešení? Linka 154 vrácena do své původní trasy přes staré Petrovice a Janovskou až na Skalku, klidně i v polovičním intervalu než dříve, ale proloženě s linkou 240. Linka 183 v polovině případů ukončena od Spojovací na Nádraží Hostivař. Linka 296 odkloněna z Hostivaře na Košík. Linka 101 odkloněna z Na Groši kolem Mitasky (po trase 296) na Skalku. Linka 122 zkrácena od Léčiv na Nádraží Hostivař (dále nahradí linka 181). Vlasta Sperkova
OTÁZKA: Proč nemluvíte pravdu o údajných 400milionových úsporách, které údajně přinesou změny MHD? Většinu těchto úspor tvoří dřívější zrušení prodlouženého provozu metra a letní výluky tramvají. Zářijové změny uspoří možná zlomek za cenu diskomfortu tisíců lidí.
OTÁZKA: Dobrý den, Několik konkrétních otázek: - ranní špička, bus 183 Nádr. Hostivař směr Spojovací, vytížení 10 lidí – to je méně, než tvrdíte, že jezdilo linkou 154 na Skalku. Opravdu si myslíte, že je nutné posílit spojení z Měcholup na Spojovací, když existovalo už dříve? Myslíte si, že místo nákupních center Chodov a Hostivař uvítají cestující přímé spojení do obchodů na Jarově a Vysočanské (menších a za delší čas)? - ranní špička, včera i dnes – na Průmyslové kolony, zdržení spojů až o 15 minut, díky tomu sjíždění autobusů do „vláčků“ – proto metrobus? Pro Horní Měcholupy problém se v rozumných intervalech dostat na jakékoli metro, tj. výrazné zhoršení – ve srovnání s linkou 154, která byla velmi spolehlivá. - linka 240, Newtonova a Morseova, mimo špičku – na zastávkách čeká víc lidí, než třeba na Sídliště Petrovice, takže interval 30 minut se zdá nedostatečný, jak ho posílíte? Vedení další linky přes Jakobiho je zbytečné, pokud tam není pořádné proložení spojů. Vlasta Sperkova
OTÁZKA: Čimice přišly o značnou přepravní kapacitu večer a o víkendech. Vaši kolegové zveřejnili přepravní průzkum pro 152, čehož jsem využil pro tvorbu přehledu obsazenosti vozidel. Výsledky: průměrné obsazení 28% během celého dne (ráno a večer je všude menší obsazenost), ve špičce odpoledne pak 36%. Po zrušení linky 152 pak 57% celý den a 72% ve špičce (s maximem průměru 86% během jedné hodiny pro čtyři spoje). Chtěl bych se zeptat, jaký autobus v Praze na většině přepravního úseku vykazuje stejné vytížení? Proč byla zrušena linka 152 a nebyly na ní nasazeny krátké autobusy jako u méně vytíženého spojení 102/144? V neděli jsem na Kobylisích tento stav pozoroval, příště mohu natočit i video. Chybí mi průzkum z linky 183 (interval 30), ale v přehledu jsem si ho udělal jako průměr dvou nejbližších spojů 152 (15). Ve skutečnosti je však obsazení 183 větší kvůli obsluze Mirovické a Přivorské než u 152, kde část cestujících vždy vzala 177 jedoucí o 2 minuty dříve. Tabulku zájemcům zašlu. Tomáš Ulrych
OTÁZKA: Proč jste se nijak nepřipravili na otevření V.A? (tedy kromě „velmi logického“ zkrácení 218) To přece bude velké množství dalších změn! Lukáš Novák
OTÁZKA: Proč jste zrušili 217? Argumentací tramvají č.20 neobstojíte, tato tramvaj je věčně zpožděná díky Karmelitské ulici, navíc přestup z ní na jiné autousové linky či tramvaje v oblasti Dejvic je velmi nekomfortní, dlouhý a pro hůře pohyblivé (vím o čem mluvím) velmi problematický. No a (negarantovatelný) přestup na Strahově, to přece nemůžete myslet vážně… Metro je samozřejmě rychlé, ale extrémně bariérový přestup na Můstku…navíc metro je v tomto úseku už tak plné (a po dokončení V.A bude ještě více). PS: MHD má být atraktivnější variantou k IAD. Spojení Smíchov – Dejvice, zde MHD prohrává na plné čáře a zrušení 217 byl posledním hřebíčkem do rakve. Místo zavedení expresní je výsledkem optimalizace zrušení i linky neexpresní a ve výsledku v žádané relaci linka žádná. Bravo! Lukáš Novák
OTÁZKA: Dobrý den, změny jsou nedostatečně připraveny – důkazem je např. „metrobus“ č. 170, který částečně nahrazuje č. 190. Vinou výběru tratě ani jednou ze sedmi případů, kdy jsem s ním jel, nebyl ve stanici podle jízdního řádu. Pak má místo destiminutového intervalu jednou patnáctiminutový a pak pětiminutový a jede poloprázdný. Co s tím? Chybí také stanice pro linku 118 směrem na Smíchovské nádraží, na Přístavišti pro ni prostě není místo. A kolik milionů už dopravní podnik ušetřil? Jestli má ušetřit 400 milionů za rok, tak už má alespoň tři. Jinak propočítávat úspory na celou dobu „životnosti“ jízdního řádu je asi nesmysl, že? Děkuji za odpověď. Matouš Bárta
OTÁZKA: Jaký význam má označení „metrobusů“ rámečkem, který mnoha občanům ztížil orientaci, když se tyto tarify neliší tarifem, nejezdí ve zvláštních pruzích, nejsou to expresní BUSy, nemají jednotné intervaly a dokonce některé „nemetrobusy“ jezdí po drtivou většinu týdne častěji? Lukáš Novák
OTÁZKA: Dobrý den, považujete za dobrý nápad dokola tvrdit jak je nový systém MHD výborný, lidmi oblíbený a komu se nelíbí tak jeho genialitu nepochopil? Tohle je dobré možná na kurz asertivity ale ne tváří v tvář (pokud si troufnete) naštvaným občanům kteří Vás platí. Více pokory a snahy vysvětlovat - místo silového nucení ROPIDem jednostranně vybrané varianty - by bylo namístě. Pavel Obdržálek
OTÁZKA: Pane Procházko, proč nemluvíte pravdu, když jste na iDNES tvrdil, že nesmyslné převlékání 191 na 143, kvůli němuž musejí lidé na Strahově pobíhat jak hlupáci, mělo trvat jen týden. Nemělo, usvědčují vás všechny materiály, že kloubák na 143 být neměl. Je to účelová změna, protože neumíte přiznat omyl. Kdo zaplatí neplánované navýšení kapacity 143 o 50 %??

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.