OTÁZKA:
Vážený pane primátore,
v Praze žiji od roku 2005 a zažil jsem tudíž dobu, kdy bylo Mariánské náměstí plné limuzín s SPZ 7A7 7777; naštěstí je tento čas již za námi. Taky díky Vám a Vašim spolupracovníkům, neobávám se tvrdit. Věřím, že když se podaří vyřešit problémy vzniklé ještě za Vašeho předchůdce (zakázky, pronájmy, ale i takové ty mezilidské věci: mafiáni si zvykli řídit přes radu města magistrát a další správní úřady), budete mít sílu vrátit Praze lesk: jak vyřešit pohyb po městě, aby byla metropole městem pro lidi, ne jen s nespojitými kousky pro lidi (pravý břeh Vltavy od železničního mostu po Karlův most, Malá Strana...); zbytek města je dnes chaos nebezpečný pro pěší, cyklisty, ale i pro řidiče MHD. A druhá otázka je odklon transitní dopravy. Kdy bude pane primátore kompletní silniční okruh Prahy, jak to vidíte Vy osobně, a co na to ŘSD a ministerstvo dopravy? Lze to zlepšit? Díky, hodně zdraví!
Petr Koubek
ODPOVĚĎ:
Automobilovou dopravu v centru města považuji za jeden z nejpalčivějších problémů metropole. Jde o historický dluh státu a všech mých předchůdců, kterým se nepodařilo odstranit z tváře Prahy jizvu v podobě severojižní magistrály, která město pomyslně rozděluje na půl a ovlivňuje život statisíců Pražanů. Dle mého osobního názoru je jediným možným řešením dokončit vnitřní okruh města, zpoplatnit vjezd do historické části Prahy, uzavřít pro automobilovou dopravu Smetanovo nábřeží a případně další prostory u řeky a urgovat dokončení vnějšího okruhu českým státem. Automobily pochopitelně nemůžeme zakázat, ale musíme ulehčit život s nimi. Ke druhé otázce, dokončení kompletního Pražského okruhu je bohužel v nedohlednu. Děkuji za Vaši podporu.
18.4.2013 12:02