Podobně se prodraží i to, když odtahovka vůz naloží a pak jej na neodveze na odtahové parkoviště. Nyní takový neúplný odtah vyjde řidiče na 850 korun, od dubna to bude 1 250.
Nové ceny odtahů a parkovnéhoodtah úplný ..... 1 900 odtah neúplný...1 250 odtah zpětný ... 3 800 pozn: částka za zpětný odtah se platí, pokud je auto odstraněno ve veřejném zájmu. Odtahovka pak musí vůz vrátit zpět, ale nechá si za to zaplatit. stání na odtahovém parkovišti 1. až 3. i jen započatý den ... 250 korun/den od 4. dne za každý den ........ 400 korun/den pozn: maximální doba je 180 dní od 181. dne ........................... 50 korun/den |
Zvednout by se měly i ceny parkovného na odtahových parkovištích. V současnosti zaplatí řidiči za první den na parkovišti 150 korun na den, za každý další započatý den pak dvě stovky. Nově by se platilo za první tři dny parkování 250 korun denně, cena za čtvrtý a každý další započatý den až do konce šestého měsíce by stoupla na 400 korun.
Podle agentury ČTK bylo v letech 2008 a 2009 v Praze odtaženo na 70 tisíc aut ročně, v roce 2010 pak necelých 50 tisíc.
V roce 2011 po nařízení Nejvyššího soudu, který uložil vlastníkovi komunikace vrátit na místo odtahu vozidlo, které bylo odstraněno ve veřejném zájmu, klesl počet odtahů pod 40 tisíc ročně.
Odtahy vozidel má od roku 2009 na starosti příspěvková organizace Správa služeb hlavního města Prahy, která si na část odtahů najímá externí firmy. Pro odtažená vozidla je v metropoli devět parkovišť s celkovým počtem 1 165 míst. Praha má navíc jedno odstavné parkoviště v Dubči, kde jsou umístěna dlouhodobě nevyzvednutá auta.
Doteď jsme odtahy dotovali, tvrdí město
Radní zdůvodňují navýšení ceny i tím, že město nyní doplácelo za každé odtažení auta asi 600 korun. Nová cena tak nebude znamenat zisk pro odtahovou firmu.
"Není nadále možné, aby slušní Pražané dopláceli na službu těm, kteří nerespektují dopravní značení v ulicích," vysvětlil radní Lukáš Manhart (TOP 09), který má tuto problematiku ve své gesci.