Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta brání čištění ulic, po odtahu už se nemusí vrátit na původní místo

Robert Oppelt Metro.cz
9. května 2016  14:21
Některé pražské radnice si myslí, že se v ulicích hůř uklízí. Na vině jsou podle nich řidiči, kteří nerespektují zákaz parkování a nechávají v době, kdy úklid probíhá, stát auto na ulici. Zlepšení paradoxně nepomohla ani letošní změna zákona, která odtahy upravuje.
Karlovarští strážníci odtahují auta, která v době filmového festivalu parkovala...
Ilustrační foto | foto: Petr Toman, MF DNES

„V loňském roce bylo čištění výrazně ztíženo nerespektováním zákazových značek. V tomto roce to bohužel není o mnoho lepší,“ hodnotí letošní jarní čištění ulic místostarosta Prahy 1 Richard Bureš.

Odtahovky se přitom „neflákaly“, kvůli blokovému čištění bylo nařízeno loni 2791 odtahů. Přestože se značky v ­ulicích metropole musí objevit minimálně sedm dní před začátkem úklidu, spoustě majitelů aut je to jedno.

Spoléhají se na to, že při úklidu se pracovníci jejich autu radši vyhnou, než by s ­ním manipulovali, někdy jim chybí i­ technika. K ­odtahům tak dochází zpravidla jen tehdy, když auto překáží nebo stojí třeba nad kanálem.

„Osobně neznám lepší způsob, jak efektivně provádět úklid, než že je vyklizena celá ulice,“ dodává Bureš. Když v ulici zůstanou ostrůvky pár aut, tak když s nimi jejich majitelé odjedou, tak se veškerý nepořádek pod nimi rozfouká a­ ulice pak podle Bureše vypadá, jako by se ani nikdy nečistila.

„Paradoxem pak někdy je, že právě ti, kteří svá auta nepřeparkují, si nejvíce stěžují, že jejich ulice nebyla vyčištěna,“ popisuje své zkušenosti Bureš.

Radnice podle něj doufala, že se změnou zákona, který upravuje pravidla pro odtahy vozidel, se situace změní, ale bohužel se tak nestalo.

Podle novely totiž už není nutné vracet vůz na původní místo, pokud návrat není možný na místo původní či v dohledu. V praxi, kdy se ulice v centru rychle zaplní, se dá očekávat, že odtažené vozy tak budou zůstávat na odtahových parkovištích.

Řidičům se risk a ignorování značky ale nemusí vyplatit. Cena za zpětný odtah je 3800 korun, a pokud auto zůstane po odtahu na parkovišti, pak k částce 1900 musí jeho majitel připočítat každý den 250 korun a od čtvrtého dne dokonce 400 za služby, jako je třeba ostraha.



  • tisknout
  • sdílet
  • máte tip?


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.