Ročně se v metropoli odtáhne na 40 tisíc špatně parkujících aut. Zatímco do letošního března by při takovém množství Správa služeb teoreticky inkasovala 52 milionů, dnes už by to bylo 76 milionů. Od 1. dubna se totiž cena za úplný odtah zvýšil z třinácti set korun na tisíc devět set. Do městské kasy ale přesto víc prostředků nepřiteče. Odtahy totiž byly ztrátové.
Odtahy jsou nutné zlo, nelze na tom vydělávat, říká radní
Teď už Praha nemusí na odtahy doplácet. Do března to přitom bylo kolem šesti stovek za každý vůz. "Je to otázka nákladů a teď jsme vyrovnáni. Praha na odtahy historicky doplácela," říká pražský radní Lukáš Manhart. Možná že město doplácelo i proto, že smluvní společnost, kterou si Správa služeb najímá, za každý provedený odtah inkasuje 1076 korun. Městská organizace, která má 11 vlastních odtahových vozů, chce ušetřit tím, že si bude do budoucna zajišťovat odtahy sama. Vypisuje proto novou zakázku (dříve vypsaný tendr kvůli stížnosti jednoho z uchazečů zrušil antimonopolní úřad) za 50 milionů. Za ně by se mělo nakoupit 16 až 20 odtahových aut.
"Předpokládané úspory se mohou pohybovat kolem deseti procent. Cílem je zajišťování odtahové služby na území hlavního města Prahy vlastními prostředky a minimalizovat tak účast soukromých subjektů na této činnosti," sdělila Iva Vobořilová ze Správy služeb. Ani pak ale podle Lukáše Manharta nebudou odtahy pro město výdělečnou činností. "Nemůžeme na tom vydělávat, odtahy jsou nutné zlo spojené s tím, že někdo špatně parkuje," říká radní Manhart.
Kolik za toZdražení odtahů od letošního dubna město obhajovalo tím, že cena byla stejná od roku 2001, přičemž náklady neustále rostly.
|