Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pod šéfem dopravního podniku se houpe křeslo. Mluví se o jeho odvolání

  7:03aktualizováno  7:03
Necelých jedenáct měsíců je šéfem pražského Dopravního podniku Milan Křístek. Po sérii "ředitelů na odstřel", která následovala po odvolání Martina Dvořáka v zimě 2011, se drží Křístek u kormidla obří pražské dopravní firmy nejdéle. Teď se ale mluví i o­ jeho konci.

Generální ředitel Dopravního podniku Milan Křístek. | foto:  Michal Šula, MAFRA

MF DNES tuto informaci potvrdily čtyři na sobě nezávislé zdroje s tím, že někteří politici chystají návrh na Křístkovo odvolání na dozorčí radu příští týden. Ta může představenstvu takový krok doporučit.

Primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) hovoří na toto téma vyhýbavě. "Ředitele odvolává dozorčí rada. Ale já se s jeho prací a výsledky brzy seznámím podrobně. Důležité bude i jednání o rozpočtu na konci týdne," vzkázal. Na přímou otázku, zda se chystá Křístkovo odvolání, neodpověděl ani ano, ani ne.

"Rádi by ho sesadili, mluví o tom. Někteří si však uvědomují, že takto časté střídání ředitelů není ideální," říká pracovník magistrátu, který nechce zveřejnit své jméno.

Křístek tvrdí, že o takovém plánu neslyšel. "Mé odvolání je případně v rukou zástupců vlastníka společnosti. Ale doufám, že pokud by mělo nastat, tak ve chvíli, kdy dořešíme další problémy, které destabilizovaly firmu v předešlém období," uvedl dosavadní šéf.

Bývalý ředitel Dopravního podniku Vladimír Lich se domnívá, že by se měla vyměnit spíš dozorčí rada, kde sedí i politici.

 "Pro samotný provoz je střídání ředitelů jedno. Funguje sám. Ale není to dobré pro zaměstnance. Navíc si myslím, že se musí vyměnit dozorčí rada tak, aby byla schopná dát řediteli podporu, zajistit stabilitu, a musí se konečně stanovit dlouhodobá koncepce. Nehodnotím ale, jaký je pan Křístek ředitel, to totiž nevím," poznamenal Lich.

Spekuluje se už i o nástupci

Spekuluje se také o možném Křístkově nástupci. Například o Jaroslavu Ďurišovi, který nyní řídí Dopravní podnik v Českých Budějovicích a loni se ucházel o místo v čele pražského dopravce. Ďuriš však popřel, že by dostal nabídku jít do Prahy. "Na jihu je hezky. Funguji tady na plný úvazek a zatím nemám, co bych řešil," uvedl.

Čím se Křístek znelíbil vedení města, není jasné. Některé zdroje říkají, že jde možná o nákup tramvají nebo o prodloužení metra – trasy A. Politici chtěli, aby se nové stanice otevřely už za rok v září, tedy před volbami.

Reálný je ale konec příštího roku. Hovoří se také o sporu dopravce s technickým dozorem na metru A – společností Inženýring dopravních staveb (IDS).

"Je to fáma," tvrdí radní pro dopravu a předseda dozorčí rady DP Jiří Pařízek (TOP 09). Ovšem na otázku, zda je spokojen s prací ředitele Křístka, či ne, nechtěl odpovědět.

 "Já to nebudu hodnotit. Pakliže by bylo nějaké hodnocení, tak bych to nejprve projednal s orgány DP," dodal.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.