Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line rozhovor

On-line rozhovor s Jaroslavem Ďurišem, ředitelem pražského dopravního podniku

Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje
velikost textu:
vydáno 6.5.2014 13:27
Ptejte se ředitele pražského dopravního podniku Jaroslava Ďuriše na historii a budoucnost metra, které si tento týden připomíná 40. výročí zprovoznění prvního úseku. Jak se za uplynulé čtyři dekády změnilo cestování v pražské podzemce? Jaké problémy metro nejvíce trápí a v jaké fázi je budování nových stanic? A co zcela nová linka či návrat turniketů do metra?

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. května 2014 do 13:47

OTÁZKA: Dobrý den pane Ďuriš. Chtěl bych Vám popřát hezký den a měl bych na Vás otázku, jak je to s realizacemi nových tramvajových tratí? Jako např. trať na Dědinu, nebo prodloužení tratě ze Spořilova, nebo pokračování z Barrandova na Slivenec, nebo pokračování tratě z Podbaby na Suchdol atd. Četl jsem už spousty článků, že je blízko realizace, ale léta letí a nové tratě nikde. Můžete mi tedy říci prosím, jaká trať je nejblíže k prodloužení? A jestli ještě DP má plány stavět nové tratě? Děkuji Vám za odpověď. S pozdravem Petr Novák Jan Rabenseifner
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Dobrý den, Barrandov-Slivenec má platné územní rozhodnutí, takže zde jsme za DPP připraveni. Tramvaj na Dědině mj. pomáhá dopravě v souvislosti s metrem V.A a měla by pomoct i problému s Dlouhou mílí. Co se týče Spořilova-Jižního města, to je dotaz na MHMP. My můžeme připravovat tram. tratě, které jsou v územním plánu. Co se týče tratě Podbaby na Suchdol, ta rovněž není součástí územního plánu. 6.5.2014 13:34
OTÁZKA: Vím, že to sám neovlivníte. Ale třeba můžete alespoň vysvětlit, proč po změnách, které navrhl a prosadil ROPID v uplynulých letech přes nesouhlas velké části veřejnosti, dopravních odborníků i městských částí, sedí vedení ROPIDu stále na svém místě? cestující
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Dobrý den, personální otázky vedení společnosti ROPID nejsou v kompetenci DPP. 6.5.2014 13:35
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli,je v současné době mhd finačně soběstačná,nebo musí počítat s příspěvkem magistrátu,přeji mnoho zdaru ve vaší práci. Aleš Houra
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: V drtivé většině evropských metropolí je MHD službou pro obyvatele a cena jízdného je stanovena vedením města a nereflektuje skutečné náklady na provoz MHD. Z toho důvodu musí být v souladu s platnou legislativou tento rozdíl uhrazen objednatelem dopravy. Toto platí min. v celé EU. 6.5.2014 13:37
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, zda se uvažuje o rozšíření metra C směrem za Háje - postupně se zde zvětšují obydlené oblasti a autobusy jsou často nedosatečné. Dále by mně zajímalo, jak se plánuje rozšíření bezbariérových autobusů v provozu? Krtek
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: V současné době dokončujeme stavbu metra V.A mezi stanicemi Dejvická a Nemocnice Motol. Předpokládáme uvedení do provozu na jaře příštího roku. Další dlouhodobý připravovaný projekt je stavba nové trasy D, která by měla výrazně pomoci jižním oblastem města. Pokud bude probíhat příprava bez potíží, předpokládá se zahájení stavby v roce 2016 a zahájení provozu v roce 2022. S prodloužením trasy C se v tuto chvíli nepočítá. Co se týče druhé části vašeho dotazu, nízkopodlažnost autobusové a tramvajové dopravy považujeme za klíčový prvek dalšího rozvoje MHD. Mj. v počtu nízkopodlažních tramvají zaujímá DPP druhé místo na světě (hned po Vídni). Veškerá pořizovaná vozidla jsou nyní již nízkopodlažní. 6.5.2014 13:43
OTÁZKA: Dobrý den, proč se dělá v období květen a červen výluka v úseku Lazarská - Jindřišská, nebylo by pro město lepší počkat s tím na období letních prázdnin? Karel Lebduška
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Na začátku prázdnin bude znovu otevřena stanice metra Národní třída, tudíž po skončení této opravy tratě bude dotčený úsek již plně bezbariérový a zprovozněn naráz. Navíc v prázdninovém období je plánována výluka v oblasti Karlova náměstí. 6.5.2014 13:46
OTÁZKA: Dobrý den, jak je možné, že po Vašem nástupu jde DPP zase na ruku MSB Legal a objednáváte si posudky, které zpochybňují škodu způsobenou DPP. Budete iniciovat zproštění mlčenlivosti advokáta Lásky? Děkuji JB Josef
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: DPP si nikdy neobjednal žádný posudek, který by zpochybňoval jakoukoliv škodu. S uvedenou adv. kanceláří za mého působení nespolupracuji. DPP zprostil mlčenlivosti všechny osoby, u kterých to policie požadovala a bude se to týkat i p. advokáta Lásky. 6.5.2014 13:48
OTÁZKA: Dobry den pane rediteli, chci se zeptat, zda se planuje také rozsireni (nekdy v daleke budoucnosti) trasy A od Skalky? Spekuluje se zde - v Praze 10 Hostivari, ze zde bude budovana stanice metra. Puvodne planovana pry byla, ale dostavela se stanice Depo Hostivar. Není Vam o tom něco znamo? Dekuji, pekny den! Martinkova Moni M.
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: S touto variantou v nejbližších letech nepočítáme. 6.5.2014 13:49
OTÁZKA: Dobrý den, očekává se nějaká změna v přístupu k přestupům? Např. čekání přípojů - modelový případ: na stanici Větrník přijede zpožděná tramvaj z centra, takže autobus směr Ruzyně, na který je běžně doba přestupu 6 minut ujede přestupujícím (i z důvodu nelogicky poměrně daleko umístěné zastávky), kteří následně musí 20 minut čekat na další spoj. Plánuje se zavedení čekání aspoň v takovýchto okrajových oblastech města, kde je frekvence spojů nižší? pozn.: jedná se o běžný problém, ne ojedinělý zážitek PAVEL
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Odpověď si vyžaduje podrobnější vysvětlení, ale zásadní je, že za organizaci MHD v Praze zodpovídá ROPID. 6.5.2014 13:50
OTÁZKA: Dobry den jeste jednou, chtel bych se zeptat proc se spojeni na letiste Vaclava Havla bude realizovat az prodlouzenim trasy A z Motola. z meho laickeho pohledu mi prijde jako rychle reseni prodlouzeni trasy B ze Zlicina. Vzhledem k terenu by snad bylo mozne vest prodlouzeni na letiste i po povrchu, zhruba podel Prazskeho Okruhu. Nebo je to slozitejsi? Dekuji Jiri Dopita
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: O tomto řešení zatím nebylo rozhodnuto, čili je předčasné spekulovat, jaké bude dopravní spojení z Letiště Václava Havla. 6.5.2014 13:52
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, kdy se konečně dočkáme trasy metra D. Byl jste se někdy podívat na Kačerově, kam se slévají autobusové linky z velkých sídlišť na jihu Prahy, na stanici s jedním malým schodištěm a jedněmi jezdícími schody? V této oblasti není jiná alternativní doprava, na rozdíl od nesmyslně budované trasy A. Karel P.
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Na Kačerově jsem byl naposledy dnes a vašemu dotazu rozumím, ale o tom, že se bude dříve realizovat prodloužení trasy metra A, než stavba nové trati D, rozhodlo tehdejší vedení města v roce 2006. 6.5.2014 13:54
OTÁZKA: Vážený pane Ďuriši, setkáme se v nově dodávaných tramvajích 15T s plastovými sedadly (která vyhrála anketu mezi cestujícímí..), nebo se budou dále odebírat tramvaje se sedadly z překližky? Ještě bych se zeptal, jaké dopravní prostředky a v jakém poměru po Praze využíváte a z jakého důvodu? Děkuji za odpověď a přeji hezký den. Ladislav Holík
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: O podmínkách tramvají 15T jednáme nyní velmi intenzivně, nejen o jejich financování, nákladech životního cyklu, doplnění klimatizací, ale i dalších technických aspektech. Co se týká sedaček v tramvajích 15T, počítáme i nadále s překližkovými sedadly, ale s upraveným sklonem a nátěrem (aby "neklouzaly"). Nejčastěji jezdím metrem, ale využívám rád i tramvaje a autobusy. 6.5.2014 13:58
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli, stala se mi velmi nepříjemná záležitost, kdy pochybení bylo jednoznačně na straně řidiče autobusu. Tato nepříjemnost mě navíc stála finanční prostředky. Psal jsem na DPP stížnost a přestože lhůta 31 dnů na vyřízení mé stížnosti již dávno uplynula, žádná odpověď mi nepřišla. Zavolal jsem na oddělení stížností, nahlásil jim evidenční číslo a bylo mi sděleno, že se tato stížnost někam ztratila a že se mi téhož dne někdo ozve. Nikdo se neozval. Kam se mám v takovém případě obrátit ? Děkuji a přeji hezký den Jan Nevola
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Za nepříjemnou zkušenost se omlouvám. Prosím zašlete nám podrobnosti případu přes kontaktní formulář na webu DPP a daný případ řádně prošetříme. 6.5.2014 14:01
OTÁZKA: zdravim! bude nekdy signál mobilu i v tunelu metra jako to maj v cizině? Pepa z depa
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Na novém úseku metra A s uvedením do provozu signál bude, na ostatních o tom jednáme. 6.5.2014 14:03
OTÁZKA: Dobrý den, kolik bude stát ta encyklopedie? Děkuji. f
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Encyklopedie, kterou jsme včera pokřtili, je dostupná v Infocentrech DPP a stojí 450 Kč + 150 Kč obal. Jedná se o první část k historii. 6.5.2014 14:06
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě kde a jakým tempem bude pokračovat zřízení bezbariérového přístupu do dalších stanic metra? Zároveň bych se přimlouval za přestavbu výstupu z metra na Hlavním nádraží, kde naprostá většina cestujících vystupuje v "protisměru" po schodech nahoru, neboť oficiální výstupy jsou nevhodně až na koncích nástupišť. Vhodné by tedy bylo doplnění eskalátoru vedle schodů i pro výstup. Co si o tomto námětu myslíte? Zdraví Vás T. Němec Teodor Němec
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Bezbariérové zpřístupnění stanic metra je nyní v plánu na Andělu, Můstku a I. P. Pavlova. Stanice Hlavní nádraží je svým uspořádáním netypická a s doplněním eskalátorů do této stanice nepočítáme. Jedná se o velmi značné finanční náklady. 6.5.2014 14:08

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.