Plán na systémovou změnu MHD existuje podle radního už minimálně šest let. "Dosud ale nebyla politická vůle a odvaha tento systém zavést. Současný systém funguje od roku 1985 a potřeby lidí se za tu dobu výrazně změnily. Dopravu tomu musíme přizpůsobit," řekl Josef Nosek v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz.
Ty mimo jiné zajímalo, proč se změny najednou dějí tak narychlo. "Datum změny je logické s ohledem na pravidelné změny jízdních řádů na konci prázdnin. Ze zkušeností z ostatních měst, ať už u nás nebo v zahraničí, vyplývá, že zhruba do 14 dnů si lidé zvyknou a nový systém si sedne," domnívá se Nosek.
Odpovědi radního Josefa Noska si přečtěte ZDE |
Na častou kritiku, že se cestující nestihnou o chystaných změnách včas dozvědět, reagoval slovy, že si to nemyslí. "Od pondělí 20. srpna bude možné vyhledávat na webu pražského dopravního podniku (dpp.cz) spojení od 1. září a bude možné si také vytisknout jízdní řád z jakékoliv zastávky," dodal.
Návrh změn kritizují starostové mnoha pražských městských částí, kteří si stěžují na krátkou dobu, kterou jim magistrát dal k připomínkování celého projektu. A navíc podle nich jejich námitky poté nijak nezohlednil (více čtěte zde). Konkrétní změny také zcela jednoznačně neodsouhlasili dopravní experti z ČVUT.
"U kolegů z městských částí se jedná o jejich lokální zájmy a my musíme nahlížet na systém MHD jako celek. Co se týká odborníků z ČVUT, tak ti nemají výhrady vůči systému jako takovému. Snaží se ale nastavit systém k absolutní dokonalosti, což v reálném světě není možné," uvedl Nosek.
Mnoho čtenářů se ptalo i na konkrétní nové autobusové či tramvajové spoje, zejména v obavě, že nebudou stačit svojí kapacitou. Na to radní Nosek zcela jednoznačně odpovídal, že tento problém po zavedení změn nenastane.
V prosinci letošního roku proběhne mezi cestujícími rozsáhlý anketní průzkum, který vedení Prahy následně vyhodnotí.