Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line rozhovor

Online chat s radním pro dopravu Petrem Dolínkem

Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek
velikost textu:
vydáno 8.9.2016 12:30
Chat s pražským radním pro dopravu a náměstkem primátorky Petrem Dolínkem o změnách v pražské MHD i roku od otevření Blanky.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 8. září 2016 do 13:13

OTÁZKA: Pane Dolínku, vy osobně jezdíte pravidelně MHD? Martin Novák
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, téměř denně. Kombinuji tramvaje, skútr a "pěškobus". Jako Dejvičák mám změřeno, že to je nejrychlejší cesta do centra. 8.9.2016 12:56
OTÁZKA: Dobrý den pane Dolínku,´ v Břevnově, v Hošťálkově ulici byla jen v části zavedena tzv. modrá zóna. Dnešní realita je taková, že zatím co v modré zóně je poloprázdno, v dalším úseku ulice je plno a večer řidič nezaparkuje. Chtěl bych od Vás jasnou odpověď, kdy bude zóna posunuta a hlavně prosím aby se uvedené změny nedělali od stolu ale člověkem místně znalým. Další moje poznámka je k vjezdu do FN Motol, kde směrem od Vypichu, řidiči zmatkují tím, že najíždějí do prvního možného vjezdu, který je však jen pro taxi a zásobování, přitom by stačilo k odbočovacím šipkám na vozovce nechat nastříkat text TAXI + ZÁS a u dalšího odbočovací šípky přidat H...Dalo by se to realizovat? Richard Hladík
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, obě věci předám. Rozsah a způsob řešení modrých zón dělá radnice na Praze 6 a já s Vámi jako obyvatel Prahy 6 souhlasím, že leckde bych postupoval jinak. Takže se zeptejte starosty. Motolskou nemocnici budu řešit s naším pražským předsedou a ředitelem nemocnice Slávkem Ludvíkem. Díky za konkrétní podněty. PD 8.9.2016 12:59
OTÁZKA: Pane náměstku, moc se mi líbí Váš přístup k řešení dopravy v Praze, nemyslíte si však, že takto nízká cena ročního kuponu je dlouhodobě udržitelná? Richard Novotný
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, děkuji za pochvalu, jsem přesvědčen, že se taková cenová politika vyplatí a už první rok to ukazuje. Roční kupon si koupilo řádově o desítky tisíc lidí více, celkový propad tržeb není odhadovaných 400 milionů korun, ale naopak to vypadá, že dlouhodobě bude to řešení spíš neutrální i z hlediska doprovodných nákladů. Potvrdili jsme stejnou zkušenost Vídně. O čem se chci bavit, je cena jednorázového jízdného, která se neměnila už asi deset let. Pražané by měli jezdit dlouhodobě levně a jednorázové jízdenky nemusí být nejlevnější v republice. 8.9.2016 13:06
OTÁZKA: Dobrý den. Můžete mi poradit, kde mám zaparkovat, když jezdím do Prahy do zaměstnání a přijíždím od Zdib? Nejbližší metro Kobylisy - ale tam nezaparkuju. Vytvořili jste si modré zóny, fajn, ale to je krok A. Současně ale měl proběhnout krok B - záchytná parkoviště. Ve vašem ideálním světe by si měla každá obec nakreslit všude modré čáry a pak budeme sedět všichni doma. Přestaneme navštěvovat příbuzné, protože se u nich nedá zaparkovat. Přestane k nám jezdit vyzkoušený řemeslník, protože bydlí v jiné části Prahy (ono stačí v jiné části Prahy 8..) Upřímně - naštvali jste tolik lidí, že doufám, že toto volební období je pro vás ve funkci poslední! Pavel
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, není to můj ideální svět, parkovací zóny chtěly radnice jednotlivých městských částí dlouho a já stesku jejich obyvatel rozumím. Osobně upřednostňuji hromadnou dopravu, integrované příměstské spojení od Zdib je určitě velmi dobré, navíc nejbližší je stanice metra Letňany, kde je parkoviště obrovské. Tím ale nechci říci, že se vyzouvám z řešení parkovišť pro dojíždějící. Praha jednak vytipovala asi 30 lokalit, kde se už vykupují pozemky a připravují se podklady pro stavební řízení, kromě toho nabízíme středočeským obcím poměrně velké množství peněz na parkování P+R u jejich autobusových nebo železničních nádraží tak, aby cesta autem k nejbližší veřejné dorpavě byla co nejkratší. 8.9.2016 13:09
OTÁZKA: Trojská (směr Kobylisy a zpět) Praha 8 - bylo odstraněno dopravní značení zákaz vjezdu (mimo dopravní obsluhu) před otevřením Blanky. Po otevření Blanky je zde naprosto neúnosná situace pro zdejší obyvatele. Co můžeme jako obyvatelé udělat pro to, aby zde byl navrácen původní stav (tedy omezení dopravy)? Dochází zde k poškozování majetku, je zde zvýšená prašnost, hlučnost, ohrožena bezpečnost dětí při cestě do školy, atd. Nevidíme důvod proč by tato silnice měla být průjezdná, když z Kobylis je velmi dobré spojení do města MHD. Děkuji. Veronika Červinková
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, primárně žádat o dopravní opatření na své radnici. V Trojské a okolí je situace velmi složitá, ale jednám o tom, jak najít objízdné trasy pro místní obyvatele ze sídlišť nad vámi. 8.9.2016 13:11
OTÁZKA: Dobrý den, chápu to správně, že se ministr Brabec konečně probral a 511 má naději, že se nebude stavět až někdy za 20 let? Díky, že za tu stavbu bojujete, je totiž fakt potřeba Marie Pokorná
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Díky. Ministr Brabec se neprobral, ale soustavným tlakem mým, kolegy středočeského hejtmana Petery a velké podpoře pana premiéra se blýská na lepší časy. Pracovní komise na ministerstvu dopravy snad udělá konec průtahům. 8.9.2016 13:14
OTÁZKA: Dobrý den, prý chodíte na magistrát z Dejvic pěšky? Marie Pokorná
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, několikrát týdně to skutečně dělám, jsem pak v práci brzy a moji kolegové z toho šílejí :) 8.9.2016 13:16
OTÁZKA: Pane náměstku, je přece jasné, že když se zavře tunel, budou auta jezdit po povrchu. Proč Praha 6 něco neřeší a háže problém na vás? Jan Homola
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Teď jste to naznačil, Praha 7 nebo Praha 8 si problémy řeší samy a já pomáhám tam, kde jim vlastní síly nestačí. Praha 6 volí poněkud jiný styl práce, mohli by být pánové na radnici aktivnější. 8.9.2016 13:17
OTÁZKA: Dobrý den, proč trvají všechna stavební povolení tak dlouho? Nebylo by možné aspoň v Praze na "krajské" úrovni to všechno zrychlit? Slavomír Jonák
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, to je největší bolest při mé práci, viz má odpověď okolo Radlické radiály. Každý krok trvá řadu měsíců, obrovské průzkumy, přípravné práce stojí stamiliony a všichni mají pocit, že se nic neděje. V sociální demokracii je řada starostů, která tlačí na vládu, aby tento proces urychlila. 8.9.2016 13:19
OTÁZKA: Mohu se zeptat na důvod (asi před rokem a půl uskutečněného) zúžení cesty od bce Zdiby ku Praze. Dokud zde byly dva pruhy, byla zde doprava bez problémů. Od zúžení do jednoho pruhu každé ráno kolony. Děkuji za odpověď a případnou nápravu. Milan
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Řeším to se starostou Zdib, nebylo to rozhodnutí z mé kanceláře, ale problém prověřuju a chci najít rychlé vyřešení. 8.9.2016 13:20
OTÁZKA: Jak hodně jsou v Praze synchronizovány semafory? v některých částech Prahy se často stává že musí člověk autem zastavit na každém semaforu byť jsou od sebe třeba jen pár set metrů. Nezlepšilo správné plánování/časování semaforu k lepší plynulosti pražské dopravy? Prokop Růžek
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, primárně je preference pro MHD, takže občas to může vypadat jako červená vlna, ale pomocí inteligentních semaforů se to zase vrátí na původní nastavení. 8.9.2016 13:21
OTÁZKA: Ahoj, určitě se tu sejde spousta kverulantů, tak jsem tě chtěl podpořit. Nechápu ty stěžovatele, kteří tvrdí, že před zmodráním Dejvic by měl existovat způsob jak zaparkovat pro přespolní ideálně u metra. Vždyť Vaší usilovnou prací ve spolupráci s Prahou 7 jste dokázali v několika málo měsících otevřít velkokapacitní bezplatné parkoviště hned u metra. A operativně ho rozšiřujete, když nestačilo parkoviště na Jugoslávských Partyzánů (vybudované v předstihu zúžením vjezdu na jeden pruh), přidali jste kulaťák, Svatovítskou a nyní po jejich zaplnění přidáváte i parkoviště na ČS Armády a Evropské ulici. Takže hodně úspěchů do další práce a pozdravuj Týnu. Fíla Pavelka
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Ahoj, díky za ironii, aspoň občas se můžu zasmát. 8.9.2016 13:22
OTÁZKA: Dobrý den, kde jste koupil ty epesní papuče, ve kterých jste předával ceny v neděli na trojském kanále? Díky za odpověď. Martin Veverka
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, jsou to boty globalizované. Koupil jsem je v New Yorku od švédského ševce. Jsou to moje pro štěstí, v kterých jsem šel fandit českým vodákům. 8.9.2016 13:22
OTÁZKA: Dobrý den, pane Dolínku, proč neustále dostávají přednost fašisticko-zelené organizace typu Auto*mat, které zastupují naprosto mizivou skupinu účastníků silničního provozu? Proč v době plné velkohubých prohlášení o ekologii nevytváříte plynulou dopravu a neustále budujete nová omezení, zúžení, semafory? Dle mého jste na své pozici naprosto nekompetentní a měl byste odstoupit. MIchal
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, nemáte pravdu, jednám se všemi a nikomu nedávám přednost, potvrdilo se to při řadě příležitostí. Jsem z jedné strany okopáván za nezklidnění dopravy v centru po otevření tunelu, z druhé strany prý dopravu uklidňuju moc. Já upřednostňuju rozumné řešení, dohodu a konkrétní přínos, takže nevidím důvod pro odstoupení. Faktem je, že například poprvé v historii mám podpisy všech starostů všech městských částí, že jsme zapracovali jejich připomínky a že souhlasí s úpravou tras a jízdních řádů tramvají. 8.9.2016 13:26
OTÁZKA: Jednoduchá otázka: kde má zaparkovat kdokoli, kdo bydlí ve stř.Čechách, kde není žádné příměstské spojení vlakem (Dobříš, Příbram) a pracuje v Praze, přijíždí autem po Strakonické a milerád by pokračoval MHD. Za 30 let se nepodařilo vybudovat žádné záchytné parkoviště u nádraží Smíchov ani jinde... Ondřej Eliáš
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek Petr Dolínek: Ve spolupráci s hejtmanem Peterou pracujeme na kompletně integrované dopravě Prahy a středních Čech, bude tedy přibývat i autobusů. Parkoviště chceme stavět v okolí Barrandovského mostu, problém je s výkupy pozemků a nesmyslnou délkou stavebních řízení. 8.9.2016 13:28

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.