Bělohorská opět stojí. Řidiči na frekventovanou ulici nadávali celé léto. Kvůli opravě tramvajové trati totiž přišla v obou směrech o jízdní pruh. Cesta od křižovatky s Patočkovou na Vypich, která normálně zabere tři minuty, trvá i tři čtvrtě hodiny.
Tramvajová trať je už déle než měsíc opravená, ale auta se Bělohorskou opět sunou krokem. Důvod? Silničáři tady frézují vozovku a opravují obrubníky i semafory.
Kvůli tomu uzavřeli celý pás Bělohorské směrem do centra v úseku mezi Kukulovou a Tomanovou. Ten, kdo jede tímto směrem, musí přejet do vyhrazeného pruhu v protisměru.
Na radnici Prahy 6 telefonují naštvaní řidiči a ptají se, proč Technická správa komunikací (TSK) práce v Bělohorské neprovedla právě v rámci rekonstrukce tramvajové tratě.
„Souvislá údržba původně měla probíhat současně s opravou kolejí. Bohužel vzhledem k jejímu celkovému zpoždění to nebylo možné,“ odpovídá na otázku mluvčí TSK Barbora Lišková s tím, že souběh prací nepovolili magistrátní úředníci.
Konec velkých oprav se blíží
Potíže by měly skončit již tuto neděli, kdy budou mít silničáři hotovo. „Na zbytek letošního roku už žádné velké úpravy v ulicích nechystáme. Dokončujeme ty současné a pomalu se připravujeme na zimu,“ říká Lišková.
V úterý silničáři dokončili velkou opravu křižovatky ulic Mírového hnutí a K Horkám, která komplikovala dopravu na Chodově. Většinu prací TSK dokončí začátkem listopadu.
Do té doby musí řidiči vydržet nejen ucpanou Bělohorskou, ale také například Kukulovu, kde se především v ranních hodinách tvoří kolony. Za ty může jak uzavírka na Vypichu, tak výstavba nové stanice metra v Motole.
Přestože začátkem listopadu skončí opravy ve většině ulic, některé zůstanou pro dopravu i nadále uzavřeny.
Příkladem je Štefánikova na Smíchově, kde Dopravní podnik od neděle vyměňuje koleje tramvajové tratě. I tady zhoustla doprava a v dalších dnech je podle dopravních znalců třeba počítat s tím, že chladnější počasí nažene více lidí do aut.