"Opravy jsme rozdělili, protože se jedná o jednu z nejdůležitějších dopravních cest, které Praha má," podotkl šéf TSK Ladislav Pivec.
Dělníci se pustí do práce už tento pátek, kdy bude zahájena první etapa rekonstrukce. Při té bude uzavřen levý a střední jízdní pruh ve směru do centra.
Praha je samá uzavírka
|
"Doprava ve směru z centra bude vedena ve dvou jízdních pruzích, doprava do centra v jednom pruhu ve svém jízdním pásu a v jednom pruhu v protisměru," popisuje mluvčí TSK Barbora Lišková s tím, že v pátek zahájená první etapa oprav skončí 29. června.
Omezení potrvá do konce srpna
Druhá etapa, která plynule naváže na první, způsobí stejné omezení, pruhem v protisměru však tentokrát pojedou řidiči ve směru z centra města.
"Po celou dobu rekonstrukce budou vždy zachovány minimálně dva jízdní pruhy pro oba směry," říká Pivec s tím, že práce skončí na konci letošních letních prázdnin.
Tou dobou se totiž očekává, že v Praze opět zhoustne automobilová doprava.
Už dnes přijdou řidiči o pruhy
Přestože práce na Nuselském mostě odstartují až za tři dny, už dnes musí řidiči počítat s omezením v ulici 5. května.
Ta přijde v úseku mezi ulicemi Lounských a Táborská v obou směrech o levý jízdní pruh. TSK tady bude dnes a zítra budovat přejezd do protisměrného jízdního pásu. Rekonstrukce si vyžádá uzavření dvou pruhů v jednom směru, a silničáři proto musí vytvořit náhradní pruh v protisměru.
Výsledek několikaměsíční práce by však měl řidiče potěšit. Na mostě bude zcela nový povrch ve středních a rychlých jízdních pruzích v obou směrech. Kromě toho má TSK za úkol vytvořit zcela novou izolaci mostovky.
Příští rok budou práce na Nuselském mostě pokračovat. "Celková rekonstrukce Nuselského mostu je plánována s výhledem kompletního dokončení v roce 2016," vysvětluje Pivec.
Velké opravy odstartovaly minulý rok, kdy most získal nové osvětlení a také odvodňovací systém. Loňské práce spolkly zhruba 20 milionů korun, ty následující však budou mnohonásobně dražší.
Práce, které na Nuselském mostě musí TSK ještě provést, vyjdou podle dosavadních odhadů na 300 až 350 milionů korun.
V následujících letech čeká most ještě oprava nosné konstrukce, opěr a pilířů. Zatímco řidiči se dočkají lepšího povrchu na silnici, chodci se v budoucnu projdou po nových chodnících.
Díky rozdělení rekonstrukce do několika let nebude muset být Nuselský most zcela uzavřen. To by podle dopravních odborníků znamenalo kolaps nejen v automobilové dopravě, ale také v rámci MHD.
Vnitřkem mostu totiž projíždí soupravy metra linky C ze stanice Vyšehrad do stanice I. P. Pavlova. A právě tato červená linka metra je v metropoli nejvytíženější.