náhledy
Hlavní nádraží vystřídalo za dobu svého fungování několik jmen. Od otevření se jmenovalo Františka Josefa I., za Masaryka neslo jméno prezidenta Wilsona.
Autor: Grandi Stazioni
Klenutá konstrukce nad kolejištěm je dlouhá 235 metrů, široká 76 metrů a 18 metrů vysoká. Pro nádraží císaře Františka Josefa I. ji zhotovila firma S. Bondy.
Autor: archiv
Na střešní krytinu dělníci spotřebovali zhruba 18 tisíc metrů čtverečních zinkového plechu, více než dva tisíce tun ocele a 1,2 milionu nýtů. Součástí střechy byly také velkoplošné skleněné tabule, kterými pronikalo na nástupiště světlo
Autor: František Vlček, MAFRA
Kolem roku 1900 ještě bylo hlavní nádraží bez krytých nástupišť.
Autor: archiv
Historická budova hlavního nádraží v Praze na dobové fotografii
Autor: Grandi Stazioni
Historická budova hlavního nádraží v Praze na dobové fotografii
Autor: Grandi Stazioni
Historická budova hlavního nádraží v Praze na dobové fotografii
Autor: Grandi Stazioni
Historická budova hlavního nádraží v Praze na dobové fotografii
Autor: Grandi Stazioni
Historická budova hlavního nádraží v Praze na dobové fotografii
Autor: Grandi Stazioni
Historická budova hlavního nádraží v Praze na dobové fotografii
Autor: Grandi Stazioni
Historická budova hlavního nádraží v Praze na dobové fotografii
Autor: Grandi Stazioni