Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Revitalizace Václavského náměstí se odsouvá kvůli podzemním garážím

  14:19aktualizováno  14:19
S plánovanou proměnou pražského Václavského náměstí se nejspíš hned tak nezačne. Důvodem jsou neshody kolem vybudování podzemních garáží. Památkářům se nelíbí nájezdové rampy, které by do podzemí vedly. Praha 1 nechce odsouhlasit zahájení prací, dokud nebude ohledně garáží jasno.

Proměna Václavského náměstí se prozatím odkládá. | foto: Profimedia.cz

První městská část se s památkáři shodla na tom, že by z něj po rekonstrukci měla zmizet auta. Radnice by pro ně ráda vybudovala parkovací místa pod zemí.

Uvažuje o třech možnostech. Jednou z variant je obří parkoviště pod plánovaným developerským projektem mezi Václavským náměstím, Panskou ulicí a ulicí Na Příkopě.

Fotogalerie

Nájezdové rampy do parkovacích prostor by se podle návrhu měly nacházet v dolní části náměstí. Památkáři z pražského Národního památkového ústavu (NPÚ) s tím ale nesouhlasí. Podle Ondřeje Šefců z NPÚ je otázka, zda jsou takto monstrózní garáže s kapacitou asi 450 vozů nutné.

"Zároveň jsme Prahu 1 požádali, aby nechala prověřit možnosti výjezdů," řekl Šefců. Památkáři podle něj navrhovali například možnost výjezdu do Panské ulice. Takovou variantu však podle starosty Prahy 1 Oldřicha Lomeckého odmítli z kapacitních důvodů dopravní experti.

Šefců navrhuje, aby se začalo s přípravou rekonstrukce náměstí ještě předtím, než se všechny otázky ohledně podoby garáží vyřeší. S tím ale vedení radnice nesouhlasí.

"Nechceme začít stavět bez toho, že bychom toto měli vyřešeno. Za této patové situace do toho veřejné peníze nevložíme," poznamenal Lomecký. Podle Šefců je však o této variantě možné jednat. "Nevidím to jako nepřekonatelný příkop," řekl k tomu.

O přestavbě Václavského náměstí se mluví již několik let. Projekt vypracovala již v roce 2005 společnost Cigler Marani Architects. Vedení Prahy například zvažovalo, zda na náměstí opět nepřivede tramvaje. Tento nápad ale nakonec zamítlo.

Autoři: ,


Témata: Praha, Praha 1


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.