Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na opravy mostů v Praze chybí peníze, letos se dostane jen na Nuselský

  18:05aktualizováno  18:05
Řada pražských mostů je ve špatném stavu a potřebovaly by opravit. Třeba ten Libeňský se bude muset strhnout a postavit znovu. Na to si však Pražané počkají, městu totiž chybí na opravy peníze. Ty teď polyká zejména tunel Blanka.

Libeňský most čeká strhnutí a znovuzrození. Hned tak to ale nebude. (Ilustrační snímek) | foto: iDNES.cz

Rychlost omezená v jednom směru na třicet kilometrů v hodině a provizorně zalátané díry v dlažbě - tak teď vypadá vozovka na Hlávkově mostě, klenoucím se přes ostrov Štvanice.

Ještě minulý týden tu přitom byla situace podstatně horší. "Na několika místech se tu propadla dlažba. V těch dírách jsem si málem urazil kolo. Následující den to silničáři zaasfaltovali. Jsem ovšem zvědav, jak dlouho to vydrží, myslím, že za chvíli tam budou výmoly znovu," napsal redakci řidič Vladimír Skalický.

Opravy mostů

Hlávkův most: v létě se opraví pouze části dlažby. Kompletní rekonstrukce přijde nejdříve po otevření tunelu Blanka – tedy po roce 2014.

Libeňský most: Ten současný se má zbourat a na jeho místě plánuje TSK postavit nový. Ale až po opravě Hlávkova mostu.

Nuselský most: Podpěry mostu se budou opravovat letos, dopravu to neomezí. Příští zhruba tři nebo čtyři roky se bude pracovat na opravách vnějšího pláště, vozovky a izolacích. Provoz by při těchto pracích měl zůstat zachován ve dvou pruzích v každém směru.

Silničáři se však chystají vyspravit díry zalátané asfaltem až v létě. "Preventivně jsme tu snížili rychlost kvůli špatnému stavu vozovky. Nejde ji nyní opravit, protože je tam dlažba. V létě předláždíme ty nejhorší úseky," říká mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.

Opravu Libeňského mostu odkládají

Hlávkův most je už dlouho ve špatném stavu a léta se hovoří o jeho opravě, jenže dosud zůstalo jen u slov. "Rekonstruovat jej můžeme až ve chvíli, kdy bude zprovozněn tunel Blanka či nejlépe celý Městský okruh," vysvětluje Mrázek.

Blanka podle něj poslouží jako objízdná trasa při opravách mostu. Hlávkův most je totiž součástí magistrály, denně po něm projede sedmdesát osm tisíc aut, která odsud nelze odklonit jen tak.

Opravy mostů, třeba Libeňského, slibují pražští politici stále dokola, ale nic se neděje. A jejich stav se zhoršuje.

"Problém je v tom, že velkou část peněz polyká tunel Blanka. Na opravy nikdy moc peněz nezbylo," říká opoziční zastupitel za ČSSD a bývalý radní pro dopravu Karel Březina. "Je ovšem pravda, že situace mostů je velmi špatná. Teď se musí co nejrychleji dostavět Blanka. Pak je potřeba věnovat se právě mostům," dodává.

Libeňský most je v natolik špatném stavu, že se počítá s jeho demolicí a postavením zbrusu nového mostu. Kdy to bude, město podle mluvčí Terezy Králové ještě nerozhodlo. Nicméně dřív, než se opraví Hlávkův most, to nebude.

"Magistrát nemá na stavbu nového Libeňského mostu peníze. Proto se rozhodl upřednostnit rekonstrukci Hlávkova mostu, která bude stát řádově stovky milionů korun," říká Mrázek.

Letos dělníci nastoupí na "Nuselák"

Jediný most, který se v dohledné době alespoň zčásti opraví, je Nuselský. Už letos se začne pracovat na jeho podpěrách. Dopravu by to však nemělo nikterak omezit. Následně se dělníci zaměří na další jeho části.

"Práce na opravách Nuselského mostu mohou trvat odhadem tři nebo čtyři roky. Je potřeba provést kompletní rekonstrukci vnějšího pláště, vybudovat novou vozovku a nové izolace," popisuje nutné úpravy Mrázek.

Během těchto prací bude na mostě zachován provoz v každém směru dvěma pruhy.

"Za takového dopravního režimu jsme například v roce 2011 opravovali dilatace mostu, které byly v havarijním stavu. Tehdy tento režim nezpůsobil žádné dopravní komplikace," zmiňuje Mrázek.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.