Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve středních Čechách ubude nehod, silničáři upraví riziková místa

  17:08aktualizováno  17:08
Počet dopravních nehod ve Středočeském kraji by se mohl snížit. Ředitelství silnic a dálnic chystá opravy nebezpečných křižovatek. Mezi nimi například té nejrizikovější u Nové Vsi. Vzniknou na ní dokonce dva kruhové objezdy. Rychlost oprav však záleží na množství dostupných peněz.

Silnice u Nové vsi patří k nejnebezpečnějším úsekům ve Středočeském kraji. (Ilustrační snímek) | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

Podle žebříčku nehodovosti pojišťovny Allianz z loňského podzimu je silnice u Nové Vsi druhým nejrizikovějším místem v kraji (prvním jsou Makotřasy na silnici R7). Většina nehod se stala u Nové Vsi kvůli nedání přednosti v jízdě v místech, kde se mimoúrovňově kříží s dálnicí D8. Za poslední čtyři roky tady zemřeli dva lidé a staly se desítky dalších nehod. Najíždějící řidiči se v křižovatce špatně orientují.

"Křižovatka neodpovídá hustotě provozu, je nepřehledná. Je to místo každodenních nehod, po kterých jsou tam stopy. Různé plasty, nárazníky, světla, blinkry," popsal dopravní expert Jiří Landa ze společnosti CityPlan.

Sám úsekem jezdil pravidelně, protože připravoval s kolegy návrhy, jak ji nejlépe upravit. Prověřovali dvě řešení. Buď semafor, nebo kruhové objezdy. Obě varianty vyšly jako možné, ale ŘSD se přiklonilo k "okružkám". Postaví se v místě dvou úrovňových křižovatek. "Kéž by se začalo co nejdřív. Od našeho zjištění uplynula už celá řádka let a za tu dobu tam nebylo málo nehod," uvedl Landa.

"Akci máme připravenou, předpokládáme, že letos začneme, ale rozhodující je rozpočet, který schvaluje ministerstvo dopravy. Takových staveb je v celé republice spousta, každý kraj by nejraději opravil vše," podotkl Karel Přibyl z ŘSD s tím, že jde o menší stavbu s náklady do 20 milionů korun.

Podle Karla Přibyla z ŘSD bude jasno na přelomu února a března, kdy se dozví, kolik Státní fond dopravní infrastruktury uvolní.

Peníze jsou třeba i na další úseky

Do 20 milionů korun je třeba i na stavbu kruhového objezdu na okraji Příbrami na křižovatce ulic Evropská a Jinecká. Jde o výpadovku na Prahu, velmi frekventovanou silnici.

"Dochází tu k velmi těžkým nehodám, proto jsme rádi, že tu Ředitelství silnic a dálnic začne stavět. Udělali jsme vše, co jsme mohli, aby mohl začít například výkup pozemků," reagoval mluvčí příbramské radnice Jiří Kubík.

Úsek je nebezpečný hlavně v tom, že po něm jezdí řidiči velmi rychle, přestože je tu omezená rychlost. Zmizet by mělo také místo smrti na benešovském přivaděči k dálnici D1 nedaleko restaurace Pyšelka u Čerčan. Loni v listopadu tady při nehodě zemřela starší žena, ve druhém vozidle seděla těhotná žena, u které náraz vyvolal předčasný porod.

Policie začala tlačit na ŘSD, aby tu postavilo mimoúrovňovou křižovatku, do níž by se řidiči bezpečně napojili. Tahle stavba je dražší, bude stát přes 50 milionů korun. ŘSD už loni začalo, ale protože nakonec nebyly peníze, okamžitě ji zastavilo. Podle Přibyla budou pokračovat v březnu. "Už by to mělo být v pořádku a do konce roku hotové," potvrdil Přibyl.

Dojde i na rychlostní silnici R7, která dostane nový asfalt od Knovíze po Prahu. Je nebezpečná právě pro svůj poničený povrch. I tady zemřeli za poslední dobu dva lidé. Opraví se na ní i dva mosty u obce Knovíz a Stehelčeves.

Další nebezpečnou křižovatku upraví na silnici z Kolína na Kutnou Horu u odbočky na Libenice. ŘSD plánuje postavit také protihlukovou stěnu na rychlostní silnici R4 u Mníšku pod Brdy a opravit most na silnici u Bezna na Mladoboleslavsku.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.