Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé z Vraného už na objížďce příští zimu nejspíš nestráví

  16:43aktualizováno  16:43
Přes půl roku museli obyvatelé Vraného nad Vltavou čekat na to, až začnou úpravy skály nad uzavřenou silnicí do Prahy. Kraj tvrdil, že dřívější práce by ohrozily jednání o dotacích z Fondu životního prostředí. V září se konečně se sanací začalo. I když podpis pod smlouvou, která dotace přiděluje, stále chybí.

Přímá cesta na Prahu by se mohla otevřít už tuto zimu | foto:  Michal Šula, MAFRA

"Úředníci opravdu ještě žádají doplnění některých materiálů, takže smlouva teď podepsaná není. My jsme ale nikdy neříkali, že by stavbu nebylo možné zahájit bez podpisu smluv s fondem," uvedl náměstek hejtmana Miloš Petera.

On sám přitom ještě na konci února tvrdil, že po zkušenostech s Leteckým muzeem v Mladé Boleslavi se na kraji nenajde nikdo, kdo by práce podepsal.

V případě muzea totiž kraj spustil jeho výstavbu a poté zjistil, že očekávané dotace nedostane.

Starostka Vraného Martina Filipová se do minulosti moc vracet nechce. "Pro mne je důležité, co se děje teď. A to je fakt, že práce odstartovaly a jedou velmi rychlým tempem. Vypadá to, že bychom už na Vánoce mohli pod skálou projíždět, protože práce skončí. Takže já jsem spokojená," popsala.

Pro otevření cesty s koncem roku je ale podle ní ještě potřeba tlačit na kraj, aby cestu otevřel bez kolaudace opraveného masivu.

"Ony totiž do Vánoc skončí práce. Pak je ale potřeba ještě spousta papírování a dokumentace aktuálního stavu," uvedla starostka. Zároveň ale přiznala, že oprava masivu u Vraného je svým začátkem výjimečná.

"Co já vím, tak jsme jedinou sanací, která letos opravdu začala. U dalších sedmi se stále čeká až na to, jak dopadne jednání o dotacích," podotkla. Může za to podle ní mediální tlak i aktivita místních lidí.

Pracovat se bude dál. Na druhém břehu

Uzavření přímé cesty pod skálou totiž pro místní znamená putování po osmikilometrové objízdné trase, která vede břežanským údolím. Už v zimě si stěžovali, že je toto cestování krajně problematické, až hazardní, protože jsou silnice špatně udržované.

Další komplikace přišla s červnovými povodněmi. To se v jednom úseku objížďky podemlela vozovka, a tak se tady jezdí kyvadlově. "Takže v kolonách se stojí i beze sněhu," okomentovala situaci již dříve starostka Filipová.

Zpevněním skal u Vraného sanace masivů podél Vltavy nekončí. V polovině příštího roku se má rozjet Filipovou zmíněných sedm dalších projektů. Ty se týkají druhého břehu Vltavy. Pracovat se bude mezi Strnady a Štěchovicemi.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.