Nový tunel Blanka | foto: iDNES.cz

Tunel Blanka se otevře příští sobotu ve 14 hodin

  • 128
Tunelový komplex Blanka se otevře v sobotu 19. září ve 14 hodin. Definitivně. Konečný termín oznámil náměstek primátorky a pražský radní pro dopravu Petr Dolínek. Původně se měl tunel otevřít už před čtyřmi lety. V prvních týdnech budou řidiči tunelem jezdit rychlostí maximálně 50 kilometrů v hodině.

Jako definitivní termín otevření přitom před časem město uvedlo až neděli 20. září.

„Vždycky jsem říkal, že tunel zprovozníme v první možný okamžik, kdy to půjde. Když mi oznámili, že všechna razítka by měla být v pátek a v noci proběhne poslední kontrola průjezdu tunelu, tak jsem řekl, že není důvod čekat na dvacátého, pokud bude vše v pořádku,“ vysvětlil Dolínek.

„Navíc každá hodina toho víkendového provozu je pro nás k dobru, protože víkendový provoz v Praze je tradičně slabší. Máme tu šanci, že náběh dopravy do tunelu bude pomalejší a naši dispečeři budou moci ve spolupráci s policií zavést ten provoz a zároveň najít případné chybičky. Je to z čistě praktických, nikoliv politických důvodů,“ dodal náměstek primátorky.

V příštím týdnu budou v tunelovém komplexu ještě probíhat komisionální zkoušky. Budou se testovat všechny systémy i reakce na potenciální nehody a nepředvídané situace, jako je třeba požár či chodec v tunelu, auto v protisměru, průjezd nebezpečného nákladu apod.

Ve čtvrtek se pak v tunelovém komplexu usuteční cvičení IZS.

Zpočátku se bude jezdit jen padesátkou

První týdny se bude tunelem jezdit sníženou rychlostí 50 kilometrů v hodině. „Až uvidíme, že provoz je plynulý a všichni vědí, jak ho správně použít, rychlost se zvýší na 70 kilometrů v hodině,“ upřesnil radní.

Dodal, že zpočátku bude u vjezdů do tunelu hlídkovat větší množství strážníků i policistů, kteří v případě problémů budou schopni řídit křižovatky.

Blankou a také Strahovským tunelem by měla časem vést také autobusová linka MHD. Podle Dolínka je tohle ještě předmětem jednání s organizací Ropid.

Spolu s otevřením tunelů začnou fungovat semafory ve Wenzigově ulici na konci Nuselského mostu.

Město navíc výhledově plánuje zakázat vjezd do Prahy autům nad 12 tun. Výjimky by udělil jen magistrát nebo mětské části. Odborníci ale podle Dolínka takové řešení nedoporučuje, dokud nebude kompletně hotový Pražský okruh.

Šestikilometrový tunelový komplex, který je součástí městského okruhu tvoří tři separátní tunely - Dejvický, Bubenečský a Brusnice, měl původně řidičům sloužit už v roce 2011. Vedení města ale otevření několikrát odsunulo. Naposledy letos na jaře.

Stavbu, jejíž základní kámen pokládal někdejší primátor Pavel Bém, od začátku provází řada problémů - od soudních pří, přes prodražování, až po propady půdy. Problematický tunel stál 37 miliard korun, včetně napojení na Strahovský tunel pak 43 miliard korun.

Podívejte se do tunelu Blanka:

24. listopadu 2013

,