Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ani v dubnu se řidiči Blankou zřejmě neprojedou. Kvůli výměně kabelů

  17:29aktualizováno  17:29
Praha zřejmě opět odloží otevření tunelového komplexu Blanka, které plánovala na duben. Musí totiž vyměnit kabely technického zabezpečení, které zničila voda. Podle zdroje ČTK to vyplývá z posudku soudního znalce, který si nechalo město vypracovat.

Ani v dubnu se řidiči tunelem Blanka zřejmě neprojedou. | foto:  Michal Šula, MAFRA

Možné odložení termínu iDNES.cz potvrdil i pražský radní pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD.

„V prosinci to vypadalo, že pokud nebudou muset být kabely vyměněny ve větší míře, tak bude plánovaný dubnový termín splnitelný. Nicméně teď se ukazuje, že to nejspíš není možné,“ uvedl.

Zároveň ale podotkl, že s dubnovým termínem otevření přišli původně dodavatelé stavby. S těmi bude město jednat o dalším osudu stavby ve čtvrtek. „Pak budeme moudřejší,“ dodal Dolínek.

Pražská primátorka Adriana Krnáčová přitom ještě na začátku února tvrdila, že voda v kabelech jarní termín otevření tunelu neohrozí.

O problémech s vodou v kabelech technického zabezpečení informovala MF DNES už od podzimu loňského roku. Tehdy politici připouštěli, že bude nutné vyměnit kabely v jedné části tunelu.

Lednová měření ale ukázala, že  u více než 70 procent kabelů „poklesl izolační stav o více než 99 procent“. To se podle ČKD týká 1 091 kusů kabelů. U dalších 84 kabelů byl izolační stav nižší, než stanovuje norma pro bezpečný provoz (více zde).

Kabely poškodily loňské přívalové deště a vlhké prostředí tunelu, se kterým miliardové smlouvy s dodavatelem technologií nepočítaly. Jak dlouho práce potrvají a kolik budou stát, zatím nikdo neřekl. Stále totiž není jasné, kolik se jich bude muset vyměnit. I tak se ale dá odhadovat, že práce potrvají měsíce a vyjdou na stovky milionů korun. 

Tunel Blanka je důležitou součástí vnitřního okruhu města. Od začátku stavbu provází řada problémů. Výstavbu, která se v průběhu let prodražila minimálně o šest miliard korun, zadala někdejší politická garnitura pod vedení primátora Pavla Béma (ODS). Bez propojení se Strahovským tunelem vyjde tunel Blanka na 37 miliard korun.

Tunelové propojení mělo lidem původně sloužit už v roce 2011. Rozhodčí soud řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Pokračuje soudní pře se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS).

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.