Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha řeší, čím oživí náplavky. Jedna by se mohla proměnit v galerii

  7:02aktualizováno  7:02
Vedení hlavního města si stále neví rady s tím, jak využít vltavské náplavky. Nápadů je dost, ale dotáhnout je do konce se daří jen částečně. Magistrát proto svolal zainteresované, aby našli řešení. Částečné proměny se už dočkalo Rašínovo nábřeží, nyní se jedná o náplavkách na smíchovském břehu a na Františku.

Galerie ve výklenku - architektonický návrh, jak využít niky v nábřežní zdi. | foto: Vizualizace: Petr Janda

Tento týden se sešli lidé, kteří o náplavkách rozhodují, vymýšlejí jejich podobu, pořádají na nich různé akce či provozují restaurace. Takové společnosti se říká dotčená veřejnost.

"Šlo o debatu, která měla přinést praktické a konkrétní závěry a vlastně soubor nápadů, jež by jako celek fungovaly. Mým úkolem je tyto nápady následně prosadit na magistrátu," řekl pražský radní Tomáš Hudeček. Zároveň vyzval radnice první a druhé městské části, aby byly iniciativnější.

Fotogalerie

O pražských náplavkách se mluví skutečně dlouho. Podle všeho město hledá model, který zafungoval na Rašínově nábřeží, kde se pravidelně konají farmářské trhy. A chce ho ještě víc dotáhnout.

Nyní se proto jedná o budoucnosti dostatečně nevyužitých náplavek na smíchovském břehu a na Františku. Jedním z nápadů bylo, aby vydlážděný břeh na Smíchově a naproti v Praze 2 sloužil zejména rezidentům, rodinám s dětmi a rybářům. Místo na Františku, kde jsou v okolí hotely, nemocnice a státní instituce, by využívali spíše turisté.

Například architekt Petr Janda přišel s nápadem vytvořit v nábřežních zdech zahloubené výklenky, které by bylo možné využívat třeba jako výstavní prostory.

Revitalizace náplavek musí ale zároveň respektovat stanovená pravidla. "Důležitá je ochrana před povodněmi, takže na náplavkách by měly stát pouze nezbytné stavby dopravní a technické infrastruktury," upozornil ředitel závodu Dolní Vltava Jiří Friedel.

Kromě toho bude nutné vyřešit ještě jeden problém: jak život na náplavkách skloubit s cyklisty či auty. Mnoho aut tu totiž jezdí a stojí bez povolení. Chodci nerespektují vyznačené cyklotrasy a cyklisté se tu zase často prohánějí nebezpečnou rychlostí.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 v Praze

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Praha plánuje pro lidi s Lítačkou slevy na sdílená auta a kola

Ráno nasednout na kolo a dojet si s ním k tramvaji, kterou člověk zamíří do práce. Po konci směny odjet autem. Praha zvažuje, že by kartu do hromadné dopravy –...  celý článek

Hořící kamion na dálnici D1 zachytil čtenář iDNES.cz a posluchač Rádia Impuls...
VIDEO: Ve zúžení na D1 shořel kamion, hasiči půl dne uklízeli melouny

Dálnici D1 v místě omezení na 36. kilometru ve směru na Prahu uzavřel ráno požár kamionu. Z vozu převážejícího melouny se vysypal náklad a vytekla nafta....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.