Jednou z těch, která po zavedení zón dlouhodobě volala, je Praha 5, kde v první fázi zóny vzniknou na Smíchově a v části Košířů. Jenže bez potřebných P + R panují obavy, že parkovací problémy se přenesou do míst, kde se barevné čáry na vozovce objeví až později.
„Máme předběžně vytipovány lokality, snažíme se v tomto ohledu iniciovat jednání a připravovat vlastními silami koncepce vybudování P+R na našem území,“ sdělil deníku Metro starosta pětky Radek Klíma.
Parkovací domy by podle něj měly vzniknout minimálně ve třech nejvytíženějších směrech: „V lokalitě nově otevřené stanice metra Motol, v oblasti sídliště Barrandov a také z jihu, například v jižní části rozvojového území smíchovského nádraží. To jsou hlavní směry, odkud k nám automobily proudí,“ vypočítavá starosta. Magistrát, který by podle Klímy měl stavbu parkovacích domů financovat, ale prý příliš aktivní není.
Opačný pohled na problémy s parkováním má šestá městská část, kde rovněž chtějí zóny zřídit. „Ve všech typech zón budou moci – na různě dlouhou dobu – návštěvníci zaparkovat. Zóny jim tedy parkování spíše usnadní,“ domnívá se místostarostka Petra Kolínská.