Dvojici výtahů využívají místní obyvatelé i cykloturisté. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Přestupování na Dejvické skončí v červnu, portýry nahradí zřejmě pás

  • 80
Cestující, kteří chtějí vystupovat v nových stanicích pražského metra A, čeká poslední necelý měsíc přestupování na Dejvické. Všechny vlaky pojedou až na Petřiny od 1. června, od kdy přestane platit takzvaný pásmový provoz. Uvedl to radní pro dopravu Petr Dolínek. Změnu bude v úterý schvalovat rada.

Praha tak reaguje na četné stížnosti cestujících, kterým zejména v odpolední špičce vadilo, že do čtyř nových stanic metra linky A jezdí z Dejvické jen každý druhý spoj (o častých stížnostech cestujících jsme psali zde).

Lidem tento systém vadil i proto, že z Nádraží Veleslavín se stal nový přestupní uzel. Jezdí odtud nejen autobus na letiště, ale také příměstské autobusy a je zde i velmi vytížená vlaková stanice směr Hostivice, Kladno či Rakovník.

„Na nástupišti na Dejvické tak vždy na další spoj čekalo 100 až 130 cestujících,“ řekl radní pro dopravu Petr Dolínek. Podle něj vyjde změna v provozu až 25 milionů korun ročně.

O zrušení pásmového provozu budou v úterý jednat radní. „S materiálem již byli seznámeni a souhlasili, hlasování tak bude pouze formalitou,“ řekl Dolínek.

Čtyři nové stanice metra Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol se cestujícím otevřely 6. dubna. Pásmový provoz z Dejvické na novou konečnou do Motola je zaveden v době od 9:30 do 20 hodin.

Nově tak budou všechny vlaky jezdit do obratiště na Petřiny, pásmový provoz se pak bude týkat už jen cestování mezi touto stanicí a konečnou Nemocnice Motol.

V souvislosti s pásmovým provozem čelila Dejvická odpoledním návalům:

21. dubna 2015

Nahradí portýry na Veleslavíně pás na zavazadla?

Město zároveň připravuje několik variant, jak u výstupu ve stanici Nádraží Veleslavín nahradit portýry, kteří cestujícím a turistům mířícím na letiště pomáhají s těžkými zavazadly (o nosičích zavazadel jsme psali zde)

Podle Dolínka jsou ve hře tři varianty: eskalátory, pás na zavazadla a výtah.

Nejlevnější variantou je instalace pásu. Ten by město vyšel na tři miliony korun, jeho výstavba by trvala osm měsíců. Výstavba výtahu by vyšla na 8 milionů a devět měsíců, eskalátory by se pak budovaly stejnou dobu jako výtah, vyšly by ale na 15 milionů korun.

Kterou z možností město zvolí, zatím není definitivně rozhodnuto.  Nejpravděpodobnější variantou je ale výstavba pásu. Jeho vybudování podpořila i předsedkyně magistrátního výboru pro dopravu a koaliční zastupitelka Jarmila Bendová.

Město zároveň nechá ve stanicích Bořislavka a Nádraží Veleslavín zastřešit za 26 milionů výstupy vedoucí na povrch.

7. dubna 2015

,