„Pevně věříme, že do dvou let bychom mohli stavět. Všechny kroky koordinujeme s Českými drahami a Správou železniční dopravní cesty,“ řekl zakládající partner Penty Marek Dospiva. O stejném termínu však mluvil už loni.
Před rokem řekl, že do dvou let chce firma získat stavební povolení na první část projektu. „Začínáme intenzivně pracovat na Masaryčce naproti Florentinu. Věříme, že do dvou let bychom mohli mít vyřízené územní rozhodnutí a stavební povolení. Do dalších dvou let bychom pak mohli celou tu uliční čáru zastavět,“ uvedl před rokem. Od té doby se však projekt příliš neposunul.
Na volné ploše má vzniknout obchodní centrum
Penta chce v rámci projektu Masaryk Station Development vybudovat takzvaný Central Business District. Přirovnává ho k londýnskému City. Ve druhé fázi chce zastavět plochy podél obou stran magistrály, na což by navázala třetí fáze v Hybernské ulici.
Vlastníkem většiny pozemků na Masarykově nádraží jsou České dráhy. Přestavbu nádraží plánuje Masaryk Station Development, v níž ČD vlastní asi 34 procent a většinu má Penta. Projekt vyjde na miliardy korun.
Penta je středoevropská investiční skupina, založená v roce 1994. Působí zejména ve zdravotnictví, finančních službách, výrobě, maloobchodu a v realitách. Firma působí ve více než deseti zemích Evropy a má zastoupení v Praze, Bratislavě, Varšavě a Mnichově. Čistý zisk skupiny loni klesl o 30 procent na 70 milionů eur (1,92 miliardy korun).