Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Piráti: Lidé by kvůli problémům s Opencard tratit neměli. Řešení hledáme

  13:30aktualizováno  13:30
Podle předsedy pražských pirátů Ondřeje Profanta by lidé, kterým končí platnost Opencard, měli dostat plnou náhradu za nevyčerpané jízdné. Kvůli tarifní politice podle něj nejdou vracet v plné výši peníze, problém by ale mohl vyřešit dobropis.

Problémy s Opencard se na magistrátu zabývá také člen pirátů Ondřej Profant. Pirátská strana dostala před měsícem od primátorky pověření jednat se společností EMS o budoucnosti Opencard. | foto: Piráti CZ

Pořídit si podruhé novou Opencard není podle zástupců města nesmysl. „Vydané karty budou lidem fungovat za každých okolností,“ řekl zastupitel a krajský předseda Pirátské strany Ondřej Profant, člen komise pro informatiku, která má na starosti Opencard.

Společnost eMoneyServices tvrdí, že systém Opencard může zkolabovat. Je to pravda? Museli by pak lidé hromadně přecházet na papírové kupony?
EMS je dodavatel, který má představu, že je potřeba dodávat rozsáhlou podporu. Tato podpora se dá koupit pouze u nich. Z toho si člověk může udělat obrázek. My máme představu, že je třeba mnohem menší rozsah podpory - mnoho standardních služeb si můžeme řešit sami. S vydanými kartami problém není. Ty budou fungovat a lidé se nemusí bát. S čím je největší potíž, je systém vydávání nových karet. O tom se teď jedná.

Ukázalo se, že není možné přenést roční kupon z Opencard na papírovou tramvajenku. Lidé dostanou zpět jen část peněz. Bude s tím město něco dělat?
My se přímo tímto nezabýváme. Papírový kupon je alternativní formou prokázání jízdného, rozhodně zde není povinnost přecházet. Vrácení jízdného či vypsání nějaké formy dobropisu mají v gesci dopravní podnik a Operátor Opencard. Dle mých informací se toto řeší.

Měli by podle vás lidé, kteří chtějí přejít na papírové kupony, dostat plnou náhradu?
Ano. Pokud chtějí stejnou službu. Nemůžeme jim vracet peníze kvůli tarifní politice. Ale není problém vydat dobropis nebo to vyřešit jinak. Doufám, že již brzy bude řešení.

Hrozí, že městu dojdou licence k Opencard? Pak byste nemohli nové karty vydávat.
Licence jsou problémem magistrátu, nikoliv lidí. My nyní máme nakoupeno zhruba 1,2 milionu licencí, což je poměrně dost. Dříve bohužel licence nebyly efektivně využívány, čímž jsme se zabývali v minulých měsících a uvolňovali licence z nevyužívaných karet. Kdyby bylo nejhůř, pořád můžeme nakoupit nové licence. Nyní jich je dost.

Jak to, že se karty neprodlužují jako v minulosti?
Od začátku je zde omezená životnost karty. Ta je dána i reálnou fyzickou životností. V minulosti však nastaly dvě mimořádné výjimky, pro které se rozhodla tehdejší politická reprezentace. Karty se prodlužovaly až k hraně životnosti. Lidé, kterým ale končí platnost Opencard, si mohou pořídit novou nebo přejít na papírovou tramvajenku, jejíž pořizovací cena je nižší.

Autor:


Témata: Praha, Praha, Opencard




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.