Plakáty, jimiž společnost vyjadřuje solidaritu s Francií, budou Pražané vídat v...

Plakáty, jimiž společnost vyjadřuje solidaritu s Francií, budou Pražané vídat v ulicích dva týdny. | foto: Jan Vaca, iDNES.cz

Je suis Charlie, hlásá 270 plakátů v Praze. Vyvěsila je francouzská firma

  • 10
Po Praze se objevilo 270 černých plakátů, na nichž bíle září nápis „Je suis Charlie“. Vyvěsila je francouzská společnost JCDecaux, která obhospodařuje reklamní plochy na zastávkách, vitrínách i sloupech v hlavním městě. Chce tím vyjádřit solidaritu s Francií.

Heslo „Je suis Charlie“ (Jsem Charlie) se stalo jedním ze symbolů piety po teroristickém útoku na redakci satirického týdeníků Charlie Hebdo, kde minulou středu dvojice teroristů zavraždila dvanáct lidí.

Plakáty, jimiž společnost vyjadřuje solidaritu s Francií, budou Pražané vídat...

Černé plakáty s bílým francouzským nápisem budou událost v pražských vitrínách připomínat po dobu dvou týdnů.

„Tragické události v Paříži, kde sídlí centrála celosvětové sítě JCDecaux a kde máme kolegy, nás hluboce zasáhly. Vylepením hesla, které se během několika dní stalo symbolem boje za svobodu slova, chceme alespoň touto formou i my vyjádřit solidaritu s Francií,“ zdůvodnil rozhodnutí firmy její ředitel Pavel Slabý.

K celosvětové vlně solidarity s redakcí časopisu, se připojilo i vydavatelství Mafra (více zde). V mnoha evropských městech se v uplynulých dnech konaly pochody, jejichž cílem bylo uctít památku zavražděných i podpořit svobodu slova a tisku (psali jsme o tom zde).

„K výlepu společnost využila plochy, které byly již dříve vyčleněny pro vlastní komunikaci firmy,“ doplnila manažerka pražské firemní pobočky Jana Lysáčková.

JCDecaux v Praze provozuje městský reklamní i nereklamní mobiliář a systém veřejných toalet. Nově zrekonstruovanou stanici metra Národní třída vybavila digitálními eskalátorovými panely (o stanici čtěte zde).