Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Radní kreslí tramvaje na Václaváku do územního plánu, úspěch nezaručen

  20:31aktualizováno  20:31
Pražští radní schválili návrh změny územního plánu, která v budoucnu umožní vést tramvajovou trať z Vinohrad na Václavské náměstí a Hlavní nádraží. Celý plán ale teprve čeká dlouhé schvalování. Záleží na tom, zda ho politici podpoří.
Úsilí o vrácení tramvají na Václavské náměstí má mnoho odpůrců. Ilustrační snímek

Úsilí o vrácení tramvají na Václavské náměstí má mnoho odpůrců. Ilustrační snímek | foto: Dopravní podnik Praha

"Stále hledáme způsob, jak ulehčit kriticky přetíženému dopravnímu uzlu I. P. Pavlova. Pokud se zde vyskytne nějaký problém, za chvíli nám stojí doprava po celé Praze," řekl primátor Tomáš Hudeček (TOP 09).

Propojení tratí by podle něj situaci zlepšilo. "Tramvajová síť v centrální části Prahy by tak získala větší variabilitu a nedocházelo by k tolika kolapsům veřejné dopravy," doplnil.

Původní záměr na návrat tramvají na Václavské náměstí má řadu odpůrců. Odmítlo jej zastupitelstvo a nesouhlas vyjádřila i Praha 1. Vedení hlavního města od něj proto ustoupilo (více čtěte zde).

Podle nynějšího návrhu by trať mohla vést z Vinohrad na horní okraj Václavského náměstí, odtud přes Vrchlického sady kolem Hlavního nádraží až k Bolzanově ulici a Masarykovu nádraží. Napojila by se tak na trať vedoucí Dlážděnou, Jindřišskou a posléze Vodičkovou ulicí.

"Cílem změny je vytvořit podmínky pro posílení tramvajové sítě v centrální části Prahy, a to obnovením spojení, která byla v minulosti nešťastně se zavedením metra zrušena," píše se ve schváleném materiálu. Změna by vedla ke zlepšení dopravní obslužnosti centra i situace kolem frekventované magistrály.

O tramvajích na Václaváku se mluví už mnoho let

Starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký (TOP 09) už dřív řekl, že zatímco nyní se magistrála u Hlavního nádraží dělí a vede dvěma směry nad a pod Národním muzeem, v budoucnu by měla vést jen Legerovou ulicí. Rozdělovat by se měla až nad Čelakovského sady. Z prostoru pod Muzeem by tak zmizela frekventovaná komunikace.

"Logicky se pak propojí prostor Václavského náměstí, muzea a parku nad ním, které nyní rozděluje magistrála," uvedl.

O možném návratu tramvají na Václavské náměstí se mluví řadu let. Stejně tak se po dlouhé roky diskutuje i o změnách problematické magistrály. Jedním z návrhů bylo mimo jiné její zahloubení do tunelů. Praha ale nakonec od nákladných plánů upustila.

S obnovou tratě mezi Vinohradskou třídou a Václavským náměstím počítal mimo jiné projekt přestavby náměstí, který v roce 2005 vypracovala společnost Cigler Marani Architects. Původně tramvaje jezdily až na Můstek a dále ulicemi Na Příkopě a 28. října.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.