Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Žižkov z nádraží se radnici nelíbí. Nechce vydat stavební povolení

  17:43aktualizováno  17:43
Už za dva roky by v severozápadní části žižkovského nákladového nádraží mohla začít vyrůstat nová čtvrť s názvem Nový Žižkov. Společnost CCZ už pro kontroverzní projekt loni získala územní rozhodnutí. Na stavební povolení od Prahy 3 však developer stále čeká. Radnici se plány nelíbí.

Na místě žižkovského nákladového nádraží v Praze má vzniknout nová čtvrť. | foto: Bogle Architects

„První etapa by mohla být zahájena v roce 2016 a dokončena o dva roky později. Vyžádá si investici asi sedm miliard korun,“ říká Petr Husák, mluvčí společnosti CCZ, která na pozemcích Discovery Group a Grainger Trust bude stavět.

Budoucnost Žižkova

U Nákladového nádraží Žižkov je téměř 50 hektarů rozvojových ploch.

Hlavní území vlastního nádraží - více než 30 hektarů - patří třem vlastníkům: konsorciu Discovery Group a Grainger Trust (investor CCZ tam chce stavět v první etapě na 6,8 hektaru), firmě RailReal a konsorciu Žižkov Station Development.

Podle něj by tam asi na sedmi hektarech měly vzniknout dva rezidenční bytové domy se dvěma sty padesáti byty a podzemními garážemi, hotel, administrativní budovy a obchodní pasáž s bazénem, fitnesscentry či wellness studii.

Architektonický a urbanistický koncept vychází z původního ideového záměru architekta Jana Sedláka, který dále rozpracovala londýnská firma Bogle Architects.

„Projekt zahrnuje pětatřicet procent zeleně. Je to vlastně velký otevřený park, který propojuje rezidenční domy, kanceláře a obchodní pasáž. Nejde o typické nákupní centrum. Má to být spíše ulice s obchody zastřešená prosklenou střechou,“ popisuje architektka Viktorie Součková z Bogle Architects.

Zejména vznik obchodní pasáže a s ním spojený nárůst dopravy je však trnem v oku třetí městské části.

„Obchodní centrum má být dvakrát větší než nedaleká Flora. Jelikož zde není a dlouho nebude stanice metra, většina klientů by sem jezdila autem. Oblast se zahltí automobily, přičemž není vyřešeno dopravní napojení ven z města,“ říká místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut.

Podle developera problémy s dopravou nevzniknou

Nevyřešená dopravní obslužnost byla podle něj hlavním důvodem, proč Praha 3 v lednu podala proti územnímu rozhodnutí magistrátu správní žalobu.

Fotogalerie

„Vyčkáme na rozhodnutí soudu. Územní rozhodnutí už magistrát postoupil Ministerstvu pro místní rozvoj, které neshledalo důvody k jeho zrušení,“ uvádí mluvčí magistrátu Petra Hrubá.

Investor tvrdí, že problémy s dopravou v oblasti nevzniknou. „V průběhu územního řízení bylo vše schváleno odborem dopravy jak magistrátu, tak Prahy 3 a také policií. Jinak bychom nedostali potřebná povolení,“ říká Husák.

Podle radnice však tyto dokumenty developer získal v době, kdy budova nádraží ještě nebyla kulturní památkou a počítalo se s jejím zbouráním. Prodloužením Olšanské ulice tam měla vzniknout Jarovská spojka vedoucí na městský okruh. Od toho se ustoupilo, ale developer prý projekt změnám nepřizpůsobil.

„Když to překreslí a třeba zredukují obchodní centrum, nebudeme s tím mít problém. Ale takto by zamezili rozvoji celé padesátihektarové lokality třeba na dvacet let, než bude vyřešena doprava,“ tvrdí starostka Prahy 3 Vladislava Hujová (TOP 09).

V blízkosti nádraží hodlá stavět také Žižkov Station Development společný podnik Českých drah a Sekyra Group.

Podívejte se, jak to na  Nákladovém nádraží Žižkov vypadalo dříve







Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.