Na lince metra C si cestující mohou vyzkoušet nové, plastové sedačky. (12. června 2017) | foto: DPP Praha

Metrem v plastu. Dopravní podnik zkouší nový typ sedaček

  • 42
Jeden z vagonů metra na lince C se liší od ostatních. Dopravní podnik ho totiž osadil plastovými sedačkami. Chce zjistit, jak budou cestujícím vyhovovat a jak obtížná bude jejich údržba. Pokud se sedačky osvědčí, možná jimi v budoucnu nahradí ty stávající, potažené látkou.

Cestující zvolili plastové sedačky v anketě Dopravního podniku. Soupravy typu M1 s čalouněným posezením jsou navíc v provozu již 17 let a je proto potřeba přemýšlet o modernizaci interiéru. Zatím ale není jasné, zda plastové sedačky opravdu v budoucnu nahradí ty s látkovým potahem.

„DPP je na samotném počátku praktického ověřování nového typu sedadla a není zatím jasné, zda na základě zkušeností z provozu a údržby nedoznají sedadla případných změn,“ uvedla mluvčí DP Aneta Řehková.

Pokud se sedačky osvědčí, dopravce je začne posupně zavádět do metra v rámci generálních oprav jednotlivých souprav, jejichž začátek je plánován na rok 2019 - tedy asi po 20 letech provozu, kdy budou soupravy v polovině životnosti.

Dáváte ve veřejných dopravních prostředcích přednost látkovým sedačkám, nebo plastovým?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 11:00 středa 21. června 2017. Anketa je uzavřena.

plastovým
plastovým 754
látkovým
látkovým 286

Generální oprava všech vlaků metra bude trvat zhruba 4 až 5 let a má je připravit na dalších 20 let fungování. Kromě výměny sedaček bude součástí úprav například zavedení LED osvětlení.