Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po Jižní spojce opět pojedou kamiony. Od 22 do 6 hodin

  13:37aktualizováno  16:11
Kamiony od září opět budou jezdit po Jižní spojce od Spořilovské ulice k Barrandovskému mostu, a to od 22 do 6 hodin ráno. Město tím chce ulevit lidem ze Spořilovské, kudy projíždějí kamiony od otevření nového okruhu. Třeba podle Strany zelených je ale rozhodnutí města špatné a obyvatelé Prahy 4 již mají sepsanou petici.

Kolony na Jižní spojce (15. července 2009) | foto: Miroslav Kovář

Z Jižní spojky zmizely kamiony loni v září, kdy byl zprovozněn úsek Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5. Vzhledem k tomu, že okruh mezi D1 a hradeckou dálnicí není, musely kamiony ve směru na Hradec Králové sjíždět z D1 právě Spořilovskou na Jižní spojku. Zvedl se tak tady počet aut asi o jedenáct tisíc.

Nyní kamiony změní trasu a v noci nepojedou přes Spořilov k D1, ale od křížení s brněnskou dálnicí po Jižní spojce dál směrem na Smíchov, za Barrandovským mostem sjedou na Strakonickou a po ní k Pražskému okruhu. Po něm budou řidiči kamionů pokračovat k plzeňské dálnici D5.

V opačném směru, tedy od plzeňské dálnice, projedou kamiony dál Spořilovskou od D1 k Jižní spojce a dál k D11.

"V současné chvíli je toto jednosměrné otevření Jižní spojky nejvhodnějším dočasným řešením nepříznivé situace na Spořilově. Finálním řešením bude až dokončení části Pražského okruhu číslo 511. Do té doby se snažíme alespoň o maximálně přijatelný kompromis," řekl náměstek primátora Karel Březina.

Situaci na Spořilovské chce vedení města monitorovat a Technická správa komunikací bude až do konce září měřit hluk. A to jak v době, kdy tu kamiony pojedou, tak i bez nich.

Podle kritiků opatření nikomu nepomůže

Proti změně dopravního režimu se postavila část obyvatel Prahy 4 a také místní zástupci Strany zelených. Podle zastupitele Prahy 4 Petra Štěpánka totiž změna nikomu neprospěje a navíc prý existuje řešení, které by ochránilo obyvatele jak Spořilova, tak Krče, Braníka a nakonec i Chuchle. Stačilo by podle Štěpánka kolem Spořilovské ulice postavit jakýsi tubus nebo tunel.

"Polykarbonátový tunel by byl varianta, která by byla prospěšná pro všechny. Jedná se o tunel, který je samonosný a chránil by obyvatele před nadměrným hlukem. Navíc jde do něj namontovat vzduchotechnika. Noční provoz lidem na Spořilově nepomůže, protože v době, kdy budou doma a chtít větrat, tam kamiony stejně jezdit budou," řekl Štěpánek.

Zhruba kilometrový tunel by podle prvotních odhadů vyšel na sto až dvě stě milionů. "Záleželo by na vybavení. Nicméně jeho životnost je desítky let, takže tam může zůstat i poté, co bude v budoucnu zprovozněn Pražský okruh od D1 do Běchovic," uvedl.

Podle Štěpánka navíc hrozí, že řidiči kamionů nebudou respektovat to, že mají jet po Strakonické k Pražskému okruhu, ale zkrátí si cestu přes Barrandov. "Ušetří za mýto, pohonné hmoty, a když dostanou pokutu, tak se jim to vyplatí, protože v dalších případech projedou bez postihu," dodal.

V minulosti se také mluvilo o protihlukových stěnách. Zatím ale nebyla postavena ani na jedné straně. O zdech mluvila například radnice Prahy 4 již v říjnu loňského roku, postaveny je chtěla mít po obou stranách během letošního roku (více čtěte zde). Zeď měla vyjít na zhruba sto milionů korun, tedy přibližně stejně, jako by stál tunel se vzduchotechnikou.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Elektrobus SOR EBN 11 jezdil na pravidelné lince pražské MHD.
Praha vyzkouší elektrobusy dobíjené z troleje, nejlépe je otestuje zima

Do Prahy se aspoň na čas vrátí v určité podobě trolejbusy. Dopravní podnik chce totiž v rámci testování elektrobusů vyzkoušet jejich dobíjení za jízdy přes...  celý článek

Takto vypadal výstup z aplikace "Spojař" pro hasiče při zásahu u požáru kamionu...
K hořícímu kamionu s melouny jeli hasiči protisměrem, zrychlil je tablet

Cenné minuty ušetřili ve středu hasiči díky informacím v tabletu na cestě k hořícímu maďarskému kamionu s melouny na D1. Z displeje vyčetli, že mohou při...  celý článek

Emauzy. Na klášter a kostel dopadly tři ničivé zápalné pumy, každá o váze 227...
Zmizelá krása Česka. Když záhuba stavebních skvostů bolí

Když v srpnu 1881 vyhořelo Národní divadlo, matka malířky Zdenky Braunerové napsala Antonínu Chittussimu: „Plakala jsem jako dítě. V Čechách bylo v té chvíli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.